Ders Bilgileri
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BTS305 | Güz | 3 | 1 | 4 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Hürol ASLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere nesneleri temsil edecek sınıf tasarlamayı, ve sınıflara dayalı nesneye yönelik programlama prensiplerini araştırmalarını sağlamak. |
İçeriği | Sınıf değişkenler, üye değişkenler ve metodlar, bilgi gizleme; türetme ve şekil değiştirme; işlemci ve metod yükleme; sanal sınıflar; arayüzler; atribütler ve refleksiyon. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Gerçek nesneleri temsil edecek sınıflar tasarlamayı kullanabilir. |
2 | Sınıf tanımlarına davranış ve özellik tanımı eklemeyi kullanabilir. |
3 | Sınıf birleştirme ve türetme yoluyla yeni nesneler oluşturabilir. |
4 | Veri yapıları sınıfları tanımlar. |
5 | Sınıflara leri özellikler ekleyerek dışarıdan yönlendirilebilir program yazar. |
6 | Sınıf diyagramlarıyla nesne modellemesi yapar. |
7 | Sınıf tanımlarını koda dönüştürecek CASE araçlarını kullanabilir. |
8 | Sınıflar-arası iletişim için arayüz tasarlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Değişken gruplarından sınıf tanımlarına geçiş | Anlatım, tartışma |
2 | Üye değişkenler ve kurucu fonksiyonlar | Anlatım, tartışma |
3 | Üye fonksiyonlar ve statik fonksiyonlar | Anlatım, tartışma |
4 | Sınıflarda erişim kontrolü; erişim fonksiyonları | Anlatım, tartışma |
5 | Matematiksel nicelikleri temsil edecek sınıflar | Anlatım, tartışma |
6 | Matematik işlemci yüklemeleri | Anlatım, tartışma |
7 | Veri yapılarını temsil edecek sınıflar | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Eleman erişim ve yazdırma işlemci yükleme | Anlatım, tartışma |
10 | Sınıf tasarım ve uygulama örnekleri | Anlatım, tartışma |
11 | Birleştirme yoluyla yeni sınıf tanımları | Anlatım, tartışma |
12 | Sınıf türetme yoluyla yeni sınıf tanımları | Anlatım, tartışma |
13 | Türetilmiş sınıfların çok şekilliliği | Anlatım, tartışma |
14 | Sınıflara yönlendirilebilir özellik ve davranış ekleme | Anlatım, tartışma |
15 | Sınıf birleştirme ve türetme örnekleri | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Robin A. Reynolds-Haertle, OOP with Microsoft Visual Basic .NET and Microsoft Visual C# .NET Step by Step, Microsoft Press |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 3 | 1. Ödev |
3 | 0.2 | 3 | 2. Ödev |
4 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Gerçek nesneleri temsil edecek sınıflar tasarlamayı kullanabilir. | 2͵7͵9 | 1͵2͵3͵4 |
2 | Sınıf tanımlarına davranış ve özellik tanımı eklemeyi kullanabilir. | 2͵7͵8 | 1͵2͵3͵4 |
3 | Sınıf birleştirme ve türetme yoluyla yeni nesneler oluşturabilir. | 1͵2͵3 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Veri yapıları sınıfları tanımlar. | 2͵3͵8 | 1͵2͵3͵4 |
5 | Sınıflara leri özellikler ekleyerek dışarıdan yönlendirilebilir program yazar. | 1͵2͵8 | 1͵2͵3͵4 |
6 | Sınıf diyagramlarıyla nesne modellemesi yapar. | 2͵3͵7͵8 | 1͵2͵3͵4 |
7 | Sınıf tanımlarını koda dönüştürecek CASE araçlarını kullanabilir. | 1͵2͵3 | 1͵2͵3͵4 |
8 | Sınıflar-arası iletişim için arayüz tasarlar. | 1͵2͵3͵6͵7͵8 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 7 | 14 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 5 | 5 | 25 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |