Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BTS305 Güz 3 1 4 7
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Hürol ASLAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilere nesneleri temsil edecek sınıf tasarlamayı, ve sınıflara dayalı nesneye yönelik programlama prensiplerini araştırmalarını sağlamak.
İçeriği Sınıf değişkenler, üye değişkenler ve metodlar, bilgi gizleme; türetme ve şekil değiştirme; işlemci ve metod yükleme; sanal sınıflar; arayüzler; atribütler ve refleksiyon.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Gerçek nesneleri temsil edecek sınıflar tasarlamayı kullanabilir.
2 Sınıf tanımlarına davranış ve özellik tanımı eklemeyi kullanabilir.
3 Sınıf birleştirme ve türetme yoluyla yeni nesneler oluşturabilir.
4 Veri yapıları sınıfları tanımlar.
5 Sınıflara leri özellikler ekleyerek dışarıdan yönlendirilebilir program yazar.
6 Sınıf diyagramlarıyla nesne modellemesi yapar.
7 Sınıf tanımlarını koda dönüştürecek CASE araçlarını kullanabilir.
8 Sınıflar-arası iletişim için arayüz tasarlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Değişken gruplarından sınıf tanımlarına geçiş Anlatım, tartışma
2 Üye değişkenler ve kurucu fonksiyonlar Anlatım, tartışma
3 Üye fonksiyonlar ve statik fonksiyonlar Anlatım, tartışma
4 Sınıflarda erişim kontrolü; erişim fonksiyonları Anlatım, tartışma
5 Matematiksel nicelikleri temsil edecek sınıflar Anlatım, tartışma
6 Matematik işlemci yüklemeleri Anlatım, tartışma
7 Veri yapılarını temsil edecek sınıflar Anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 Eleman erişim ve yazdırma işlemci yükleme Anlatım, tartışma
10 Sınıf tasarım ve uygulama örnekleri Anlatım, tartışma
11 Birleştirme yoluyla yeni sınıf tanımları Anlatım, tartışma
12 Sınıf türetme yoluyla yeni sınıf tanımları Anlatım, tartışma
13 Türetilmiş sınıfların çok şekilliliği Anlatım, tartışma
14 Sınıflara yönlendirilebilir özellik ve davranış ekleme Anlatım, tartışma
15 Sınıf birleştirme ve türetme örnekleri Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Robin A. Reynolds-Haertle, OOP with Microsoft Visual Basic .NET and Microsoft Visual C# .NET Step by Step, Microsoft Press

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.2 3 1. Ödev
3 0.2 3 2. Ödev
4 0.4 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Gerçek nesneleri temsil edecek sınıflar tasarlamayı kullanabilir. 2͵7͵9 1͵2͵3͵4
2 Sınıf tanımlarına davranış ve özellik tanımı eklemeyi kullanabilir. 2͵7͵8 1͵2͵3͵4
3 Sınıf birleştirme ve türetme yoluyla yeni nesneler oluşturabilir. 1͵2͵3 1͵2͵3͵4
4 Veri yapıları sınıfları tanımlar. 2͵3͵8 1͵2͵3͵4
5 Sınıflara leri özellikler ekleyerek dışarıdan yönlendirilebilir program yazar. 1͵2͵8 1͵2͵3͵4
6 Sınıf diyagramlarıyla nesne modellemesi yapar. 2͵3͵7͵8 1͵2͵3͵4
7 Sınıf tanımlarını koda dönüştürecek CASE araçlarını kullanabilir. 1͵2͵3 1͵2͵3͵4
8 Sınıflar-arası iletişim için arayüz tasarlar. 1͵2͵3͵6͵7͵8 1͵2͵3͵4

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 7 14
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 5 5 25
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 14 14
15 Son Sınav 1 2 2
150