Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR GRAFİKLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BTS307 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Murat ÇELİK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, Bilgisayar Grafiğinin temel prensiplerini, iki boyutlu(2B) ve üç-boyutlu(3B) grafik çizim özelliklerini, transformasyon matrisleri, döndürme, taşıma, ölçeklendirme işlemlerinin teknikleri öğretmektir. |
İçeriği | Temel grafik donanım ve yazılım kavramlarının işlenmesi, vektör grafikler ve raster grafikler, 2D ve 3D modelleme ve dönüşümler, izdüşüm, trimleme, grafiksel yazılım paketleri ve grafik sistemlerini kullanma becerisi kazandırma. Renk, oyun geliştirme kavramları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilgisayar grafiklerinin temelini tanımlar. |
2 | Temel grafik dönüşümlerini 2B ve 3B gerçekleştirme becerisi kazanır. |
3 | Grafik paketleri, raster grafikler çizer. |
4 | Koordinat sistemleri ve görüntüleme portlarını tanımlar. |
5 | Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını tanımlar. |
6 | 3-B modeller oluşturur. |
7 | Kamera açıları, gölgelendirme, animasyonu uygular. |
8 | 2B ve 3B oyun geliştirme temellerini tanımlar (OpenGL kütüphanesi). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bilgisayar grafiğıne giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Bilgisayar grafiğinde temel matematik ve koordinat sistemleri | Anlatım, tartışma |
3 | 2D Vektör grafikleri pixel algoritmaları | Anlatım, tartışma, uygulama |
4 | 2D Vektör grafikleri pixel algoritmaları | Anlatım, tartışma, uygulama |
5 | 2D dönüşümler | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Projeksiyonlar | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | 3D dönüşümler ve projeksiyonlar(X, Y, Z koordinat sistemleri) | Anlatım, tartışma, uygulama |
8 | Ara sınav | |
9 | 3D kamera açıları, gölgelendirme | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Raster grafikler | Anlatım, tartışma, uygulama |
11 | 3D Trimleme(X, Y, Z koordinat sistemleri) | Anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Nesne kesişimlerinin temelleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
13 | Grafiksel yazılım paketleri (OPENGl) | Anlatım, tartışma, uygulama |
14 | Grafiksel yazılım paketleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
15 | 2B ve 3B oyun geliştirme | Anlatım, tartışma, uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Grafikleri Mersin Üniversitesi, Ders Notu ve Uygulamalar | ||
2 | Atılım Çetin, Bilgisayar Grafikleri, Seçkin Yayıncılık, 2003. | ||
3 | Peter Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, 2nd Edition, 2007. | ||
4 | David J.Eck, Fundamentals of Computer Graphics, 4th Edition, 2010. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.15 | 3 | 1. Ödev |
2 | 0.15 | 3 | 2. Ödev |
3 | 0.1 | 1 | 1. Ara Sınav |
4 | 0.4 | 10 | 1. Son Proje |
5 | 0.2 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar grafiklerinin temelini tanımlar. | 4 | 1͵2͵3͵4 |
2 | Temel grafik dönüşümlerini 2B ve 3B gerçekleştirme becerisi kazanır. | 4 | 1͵2͵3͵4 |
3 | Grafik paketleri, raster grafikler çizer. | 4 | 1͵2͵3͵4͵5 |
4 | Koordinat sistemleri ve görüntüleme portlarını tanımlar. | 4 | 1͵2͵3͵4͵5 |
5 | Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını tanımlar. | 4 | 1͵2͵3͵4͵5 |
6 | 3-B modeller oluşturur. | 4 | 1͵2͵3 |
7 | Kamera açıları, gölgelendirme, animasyonu uygular. | 4 | 1͵3͵5 |
8 | 2B ve 3B oyun geliştirme temellerini tanımlar (OpenGL kütüphanesi). | 4 | 1͵3͵5 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 3 | 10 | 30 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 10 | 10 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
120 |