Ders Bilgileri
FİNANSAL TABLO ANALİZİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BTS302 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Can SAMIRKAŞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin, işletmelerde kullanılan malî tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilmesi, işletmelerin malî analizinde kullanılan teknikleri uygulayabilmesi, malî analiz sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumunu ve gelişme eğilimini yorumlayabilmesi ve bilgisayar ile malî analiz tekniklerini uygulayabilmesi. |
İçeriği | Mali tabloların ve analizlerin amaçları, mali tabloların çeşitleri ve düzenlenmesi, mali analiz ve finansal kararlar, mali analizin tanımı kapsamı ve çeşitleri, enflasyona göre mali tabloların düzeltilmesi genel değerlendirme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İşletmecilik temel kavramlarını tanımlama, anlatma ve kullanma. |
2 | İş/ işletme kurma gereklerini tanımlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama. |
3 | İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini tanımlama, anlatma ve uygulama. |
4 | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını tanımlama. |
5 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını tanımlama. |
6 | Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma. |
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarla çalışma. |
8 | Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşamboyu öğrenme davranışı kazanma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Mali tabloların ve analizlerin amaçları | Anlatım, tartışma |
2 | Mali tablo türleri | Anlatım, tartışma |
3 | Bilânço | Anlatım, tartışma |
4 | Gelir tablosu | Anlatım, tartışma |
5 | Mali analiz ve finansal kararlar | Anlatım, tartışma |
6 | Karşılaştırmalı tablolar analizi | Anlatım, tartışma |
7 | Yüzde yöntemiyle analiz | Anlatım, tartışma |
8 | Trend analizi | Anlatım, tartışma |
9 | Ara sınav | |
10 | Oran analizi | Anlatım, tartışma |
11 | Fon akım tablosu | Anlatım, tartışma |
12 | Net çalışma sermayesi değişim tablosu | Anlatım, tartışma |
13 | Nakit akım tablosu | Anlatım, tartışma |
14 | Enflasyona göre mali tabloların düzeltilmesi | Anlatım, tartışma |
15 | Enflasyona göre mali tabloların düzeltilmesi | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Gücenme, Ümit (2005), Mali Tablolar Analizi ve Enflasyon Muhasebei,Aktüel, İstanbul | ||
2 | Durmuş, Ahmet Hayri ve Arat, Mehmet Emin (2000), Mali Tablolar Tahlili, Yaylım Matbaası, İstanbul | ||
3 | Akdoğan Nalan-Tenker Nejat,2004, Finansal Tablolar ve Mali analiz Teknikleri, Gazi Yayınevi. | ||
4 | ÖZER Mevlüt:Mali Tablolar ve Finansal Analiz, Özkan matbaacılık ve gazetecilik, Ankara 1997. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İşletmecilik temel kavramlarını tanımlama, anlatma ve kullanma. | 2͵5͵8 | 1͵2 |
2 | İş/ işletme kurma gereklerini tanımlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama. | 2͵5͵8 | 1͵2 |
3 | İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini tanımlama, anlatma ve uygulama. | 2͵5͵8 | 1͵2 |
4 | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını tanımlama. | 2͵5͵8 | 1͵2 |
5 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını tanımlama. | 2͵5͵8 | 1͵2 |
6 | Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma. | 2͵5͵8 | 1͵2 |
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarla çalışma. | 2͵5͵8 | 1͵2 |
8 | Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşamboyu öğrenme davranışı kazanma. | 2͵5͵8 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 6 | 2 | 12 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 3 | 5 | 15 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
115 |