Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BTS411 Güz 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Hürol ASLAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin grafik tasarım yazılımlarının temel prensiplerini ve çalışma şekillerini araştırmalarını sağlamak.
İçeriği Vektör ve piksel tabanlı iki boyutlu tasarım yazılımları, üç boyutlu tasarım yazılımlarıyla katı modelleme.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Grafik tasarım yazılımlarını tanır.
2 İki boyutlu ve üç boyutlu tasarım yapmayı kullanabilir.
3 Çizim gruplarından sembol elde etmeyi kullanabilir.
4 Kopyala-yapıştır tekniklerini kullanabilir.
5 Çoklama ve yansıtma tekniklerini kullanabilir.
6 Şekil kaynaştırma ve fark alma tekniklerini kullanabilir.
7 Kompozit katılar tasarımını kullanabilir.
8 Mimari ve mühendislik uygulamalarını kullanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İki boyutlu grafik tasarım yazılımları Anlatım, tartışma
2 Vektör tabanlı tasarım yazılımları Anlatım, tartışma
3 Vektör tabanlı yazılımlarla motif uygulamaları Uygulama
4 Vektör tabanlı yazılımlarla teknik çizim uygulamaları Uygulama
5 Piksel tabanlı tasarım yazılımları Anlatım, tartışma
6 Piksel tabanlı yazılımlarla fotoğraf rötuş uygulamaları Uygulama
7 Piksel tabanlı yazılımlarla resim örnekleri Uygulama
8 Üç boyutlu tasarım yazılımlarının çalışma prensipleri Anlatım, uygulama
9 Üç boyutlu tasarım yazılımlarıyla görünüm düzenleme Anlatım, tartışma
10 Üç boyutlu tasarım yazılımlarıyla katı modelleme Anlatım, tartışma
11 Karmaşık model oluşturma yöntemleri Anlatım, tartışma
12 Üç boyutlu tasarım yazılımlarıyla basit katı model uygulamaları Uygulama
13 Üç boyutlu tasarım yazılımlarıyla karmaşık katı model uygulamaları Uygulama
14 Öğrenci uygulama ve sunumları Uygulama, sunum
15 Öğrenci uygulama ve sunumları Uygulama, sunum
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 John Bowers; Jogn Wiley&Sons, Introduction to Graphic Design Methodologies and Processes: Understanding Theory and Application

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.13 3 1. Ödev
2 0.13 3 2. Ödev
3 0.32 10 1. Son Proje
4 0.42 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Grafik tasarım yazılımlarını tanır. 5͵6͵7 1͵2͵3͵4
2 İki boyutlu ve üç boyutlu tasarım yapmayı kullanabilir. 5͵6͵7 1͵2͵3͵4
3 Çizim gruplarından sembol elde etmeyi kullanabilir. 5͵6͵7 1͵2͵3͵4
4 Kopyala-yapıştır tekniklerini kullanabilir. 5͵6͵7 1͵2͵3͵4
5 Çoklama ve yansıtma tekniklerini kullanabilir. 5͵6͵7 1͵2͵3͵4
6 Şekil kaynaştırma ve fark alma tekniklerini kullanabilir. 5͵6͵7 1͵2͵3͵4
7 Kompozit katılar tasarımını kullanabilir. 5͵6͵7 1͵2͵3͵4
8 Mimari ve mühendislik uygulamalarını kullanabilir. 5͵6͵7 1͵2͵3͵4

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 0 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 2 3 6
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 2 2
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 2 2
90