Ders Bilgileri
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İBY298 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 0 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Evrim Ersin Kangal |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere işletme yönetiminde sıkça karşılaşılan karmaşık problemleri tanıtmak ve bu problemlere matematiksel modeller yardımı ile çözüm üretme yeteneği kazandırmak. |
İçeriği | Şebeke modelleri, oyun teorisi, kuyruk modelleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İşletme yönetiminde karar verme sürecinin aşamalarını tanımlayabilir. |
2 | İşletme yönetiminde problem çözme sürecinin aşamalarını tanımlayabilir. |
3 | İşletmeler içerisinde ve yakın çevresindeki sistemleri analiz edebilir. |
4 | İşletmeler içerisinde ve yakın çevresindeki sistemlerin ve bu sistemler arasındaki ilişkilerin matematiksel modelini oluşturabilir. |
5 | Çeşitli matematiksel modelleri çözmeye yönelik metotları tanımlayabilir ve uygulayabilir. |
6 | Matematiksel modellere yönelik alternatif çözüm metotları içerisinden en uygun olanını tespit edebilir. |
7 | Matematiksel modellerin çözüm sonuçlarını yorumlayabilir. |
8 | İşletme yönetiminde karşılaşılan karmaşık problemlere analitik çözümler üretebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Şebeke modellerine giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Şebekelerin yapısı ve elemanları | Anlatım, tartışma |
3 | En küçük yayılan ağaç problemleri | Anlatım, rehberli problem çözümü |
4 | En kısa yol problemleri | Anlatım, rehberli problem çözümü |
5 | Maksimum akış problemleri | Anlatım, rehberli problem çözümü |
6 | Oyun teorisine giriş ve oyun türleri | Anlatım, tartışma |
7 | Oyunlarda kazanç matrisi | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | Yazılı ölçme değerlendirme |
9 | Kararlı oyunların çözümü ve saf stratejiler | Anlatım, rehberli problem çözümü |
10 | Kararsız oyunların çözümü ve karma stratejiler | Anlatım, rehberli problem çözümü |
11 | Kararsız oyunların çözümünde grafik yöntem | Anlatım, rehberli problem çözümü |
12 | Kararsız oyunların çözümünde doğrusal programlama yaklaşımı | Anlatım, rehberli problem çözümü |
13 | Kuyruk teorisine giriş ve kuyruk modelleri | Anlatım, tartışma |
14 | Tek kanallı kuyruk modelleri | Anlatım, rehberli problem çözümü |
15 | Çok kanallı kuyruk modelleri | Anlatım, rehberli problem çözümü |
16 | Son sınav | Yazılı ölçme değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Taha, H. A. (2010). Yöneylem Araştırması. 6. Baskıdan Çeviren Ş. Alp Baray ve Şakir Esnaf. İstanbul: Literatür Yayıncılık. | ||
2 | Öztürk, A. (2009). Yöneylem Araştırması. 12. Basım. Bursa: Ekin Basım Yayın. | ||
3 | Tecim, V. (Ed.) (2011). Yöneylem Araştırması. İstanbul: Lisans Yayıncılık. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İşletme yönetiminde karar verme sürecinin aşamalarını tanımlayabilir. | 4͵7 | 1͵2 |
2 | İşletme yönetiminde problem çözme sürecinin aşamalarını tanımlayabilir. | 4͵7 | 1͵2 |
3 | İşletmeler içerisinde ve yakın çevresindeki sistemleri analiz edebilir. | 4͵7 | 1͵2 |
4 | İşletmeler içerisinde ve yakın çevresindeki sistemlerin ve bu sistemler arasındaki ilişkilerin matematiksel modelini oluşturabilir. | 4͵7 | 1͵2 |
5 | Çeşitli matematiksel modelleri çözmeye yönelik metotları tanımlayabilir ve uygulayabilir. | 4͵7 | 1͵2 |
6 | Matematiksel modellere yönelik alternatif çözüm metotları içerisinden en uygun olanını tespit edebilir. | 4͵7 | 1͵2 |
7 | Matematiksel modellerin çözüm sonuçlarını yorumlayabilir. | 4͵7 | 1͵2 |
8 | İşletme yönetiminde karşılaşılan karmaşık problemlere analitik çözümler üretebilir. | 4͵7 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |