Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

YAPISAL PROGRAMLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY210 Bahar 2 2 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Evrim Ersin Kangal
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin temel amacı fonksiyonel programlama hakkında bilgi sahibi olmak, programlama dillerinde gösterici kullanma tekniğiyle bellek organizasyonu sağlayarak dosya okuma yazma işlemlerini yürütmektir.
İçeriği Tür dönüşümleri, rasgele sayı üreticilerinin C dilinde kullanımı, işaretçi operatörleri, işaretçiler ile bellek organizasyonu sağlamak, Alt programlar, göstericiler ile karakter fonksiyonlarının kodlanması, programlara dışarıdan parametre yollama yönteminin anlatımı, dosya okuma yazma işlemlerinin kullanımın öğrenilmesi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Programlama tekniğinde temel veri yapıları arasındaki tür dönüşümlerini tanır.
2 Fonksiyonlar tasarlayıp kaynak kodu modüler alt parçalar halinde düzenler.
3 Rasgele fonksiyonlarının çalışma mantığını ifade eder.
4 Gösterici tekniği ile bellek organizasyonunu planlar.
5 Karakter işlemlerini ve fonksiyonlarını göstericiler aracılığıyla tasarlar.
6 Programlara dışarıdan parametre yollama yöntemlerini tanır.
7 Kullanıcı tanımlı kütüphane yaratır.
8 Dosyalarda dosya okuma ve yazma fonksiyonları ile uygulamalar geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tür dönüşümleri Anlatım, tartışma
2 Rasgele sayı üreticilerinin C dilinde kullanımı Anlatım, tartışma
3 Yapısal programlama tekniği Anlatım, tartışma
4 Kaynak kodun modüler alt programlara paylaştırılması Anlatım, tartışma
5 Gösterici operatörleri Anlatım, tartışma
6 Göstericiler ile bellek organizasyonu sağlamak Anlatım, tartışma
7 İşaretçi tekniğiyle karakter fonksiyonlarının kodlanması Anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 İşaretçi tekniğiyle karakter fonksiyonlarının kodlanması Anlatım, tartışma
10 Parametre geçiş yöntemi Anlatım, tartışma
11 Ödev kontrolü Ev ödevi
12 Modülasyon Uygulama çalışması
13 Dosya okuma yazma işlemlerinin kullanımın öğrenilmesi Uygulama çalışması
14 Dosya okuma yazma işlemlerinin kullanımın öğrenilmesi Uygulama çalışması
15 Ödev kontrolü Uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Yapısal Programlama Mersin Üniversitesi, Ders Notu
2 Şerafettin Arıkan, C Programlama Dili, Seçkin Yayıncılık, 2006, Ankara.
3 Robert Lafore, Nesneye Yönelimli C++ Programlama Kilavuzu, Alfa Basim Yayim Dagitim, 2006, Istanbul.
4 Yrd.Doç.Dr.Soner Çelikkol, Programlamaya Giriş ve Algoritmalar, Akademisyen Yayınevi, 2002, Rize.
5 Fedon Kadifeli, A.C.Cem Say, M.Ufuk Çağlayan, Standart C Programlama Dili, 2000, İstanbul.
6 Necati Ergin, C ve sistem Programcıları Derneği C e-kitap, 2006.
7 Rifat Çölkesen, iste C Programlama Dili, Papatya Yayincilik, 2003, Istanbul.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.3 1 1. Ara Sınav
2 0.1 3 1. Ödev
3 0.2 10 1. Son Proje
4 0.4 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Programlama tekniğinde temel veri yapıları arasındaki tür dönüşümlerini tanır. 4͵7 1͵2
2 Fonksiyonlar tasarlayıp kaynak kodu modüler alt parçalar halinde düzenler. 4͵7 1͵2
3 Rasgele fonksiyonlarının çalışma mantığını ifade eder. 4͵7 1͵2
4 Gösterici tekniği ile bellek organizasyonunu planlar. 4͵7 1͵2
5 Karakter işlemlerini ve fonksiyonlarını göstericiler aracılığıyla tasarlar. 4͵7 1͵2
6 Programlara dışarıdan parametre yollama yöntemlerini tanır. 4͵7 1͵2
7 Kullanıcı tanımlı kütüphane yaratır. 4͵7 1͵2͵3
8 Dosyalarda dosya okuma ve yazma fonksiyonları ile uygulamalar geliştirir. 4͵7 1͵2͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 2 12 24
7 Ara Sınav 2 1 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 3 6 18
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 25 25
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 20 20
15 Son Sınav 1 2 2
175