Ders Bilgileri
YAPISAL PROGRAMLAMA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İBY210 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Evrim Ersin Kangal |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin temel amacı fonksiyonel programlama hakkında bilgi sahibi olmak, programlama dillerinde gösterici kullanma tekniğiyle bellek organizasyonu sağlayarak dosya okuma yazma işlemlerini yürütmektir. |
İçeriği | Tür dönüşümleri, rasgele sayı üreticilerinin C dilinde kullanımı, işaretçi operatörleri, işaretçiler ile bellek organizasyonu sağlamak, Alt programlar, göstericiler ile karakter fonksiyonlarının kodlanması, programlara dışarıdan parametre yollama yönteminin anlatımı, dosya okuma yazma işlemlerinin kullanımın öğrenilmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Programlama tekniğinde temel veri yapıları arasındaki tür dönüşümlerini tanır. |
2 | Fonksiyonlar tasarlayıp kaynak kodu modüler alt parçalar halinde düzenler. |
3 | Rasgele fonksiyonlarının çalışma mantığını ifade eder. |
4 | Gösterici tekniği ile bellek organizasyonunu planlar. |
5 | Karakter işlemlerini ve fonksiyonlarını göstericiler aracılığıyla tasarlar. |
6 | Programlara dışarıdan parametre yollama yöntemlerini tanır. |
7 | Kullanıcı tanımlı kütüphane yaratır. |
8 | Dosyalarda dosya okuma ve yazma fonksiyonları ile uygulamalar geliştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tür dönüşümleri | Anlatım, tartışma |
2 | Rasgele sayı üreticilerinin C dilinde kullanımı | Anlatım, tartışma |
3 | Yapısal programlama tekniği | Anlatım, tartışma |
4 | Kaynak kodun modüler alt programlara paylaştırılması | Anlatım, tartışma |
5 | Gösterici operatörleri | Anlatım, tartışma |
6 | Göstericiler ile bellek organizasyonu sağlamak | Anlatım, tartışma |
7 | İşaretçi tekniğiyle karakter fonksiyonlarının kodlanması | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | İşaretçi tekniğiyle karakter fonksiyonlarının kodlanması | Anlatım, tartışma |
10 | Parametre geçiş yöntemi | Anlatım, tartışma |
11 | Ödev kontrolü | Ev ödevi |
12 | Modülasyon | Uygulama çalışması |
13 | Dosya okuma yazma işlemlerinin kullanımın öğrenilmesi | Uygulama çalışması |
14 | Dosya okuma yazma işlemlerinin kullanımın öğrenilmesi | Uygulama çalışması |
15 | Ödev kontrolü | Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Yapısal Programlama Mersin Üniversitesi, Ders Notu | ||
2 | Şerafettin Arıkan, C Programlama Dili, Seçkin Yayıncılık, 2006, Ankara. | ||
3 | Robert Lafore, Nesneye Yönelimli C++ Programlama Kilavuzu, Alfa Basim Yayim Dagitim, 2006, Istanbul. | ||
4 | Yrd.Doç.Dr.Soner Çelikkol, Programlamaya Giriş ve Algoritmalar, Akademisyen Yayınevi, 2002, Rize. | ||
5 | Fedon Kadifeli, A.C.Cem Say, M.Ufuk Çağlayan, Standart C Programlama Dili, 2000, İstanbul. | ||
6 | Necati Ergin, C ve sistem Programcıları Derneği C e-kitap, 2006. | ||
7 | Rifat Çölkesen, iste C Programlama Dili, Papatya Yayincilik, 2003, Istanbul. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.1 | 3 | 1. Ödev |
3 | 0.2 | 10 | 1. Son Proje |
4 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Programlama tekniğinde temel veri yapıları arasındaki tür dönüşümlerini tanır. | 4͵7 | 1͵2 |
2 | Fonksiyonlar tasarlayıp kaynak kodu modüler alt parçalar halinde düzenler. | 4͵7 | 1͵2 |
3 | Rasgele fonksiyonlarının çalışma mantığını ifade eder. | 4͵7 | 1͵2 |
4 | Gösterici tekniği ile bellek organizasyonunu planlar. | 4͵7 | 1͵2 |
5 | Karakter işlemlerini ve fonksiyonlarını göstericiler aracılığıyla tasarlar. | 4͵7 | 1͵2 |
6 | Programlara dışarıdan parametre yollama yöntemlerini tanır. | 4͵7 | 1͵2 |
7 | Kullanıcı tanımlı kütüphane yaratır. | 4͵7 | 1͵2͵3 |
8 | Dosyalarda dosya okuma ve yazma fonksiyonları ile uygulamalar geliştirir. | 4͵7 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
7 | Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 3 | 6 | 18 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 25 | 25 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
175 |