Ders Bilgileri
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İBY112 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Ercan ÇİÇEK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon ve iş tatmini gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, gruplar ve liderlik gibi konulara değinilecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Davranış kavramı ve davranış bilimlerini tanımlar |
2 | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. |
3 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. |
4 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar. |
5 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. |
6 | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. |
7 | Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. |
8 | Liderlik kavramını ve liderlik yaklaşımlarını açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Yönetim süreci ve davranış bilimlerinin yönetim sürecindeki yeri | Anlatım, tartışma |
2 | Davranış blimlerini oluşturan bilim dalları. | Anlatım, tartışma |
3 | Davranış bilimlerinin İncelendiği sistemler | Anlatım, tartışma |
4 | Davranış bilimlerinin etkilendiği çağdaş yaklaşımlar | Anlatım, tartışma |
5 | Algılama ve algılama hataları | Anlatım, tartışma |
6 | Liderlik yaklaşımları | Anlatım, tartışma |
7 | Atfetme süreci ve hataları | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | Yazılı sınav |
9 | Öğrenme teorileri ve çeşitleri | Anlatım, tartışma |
10 | Öğrenme ilkeleri ve stratejileri | Anlatım, tartışma |
11 | Örgütte birey ve kişilik, kişilik teorileri | Anlatım, tartışma |
12 | Örgütsel davranışı etkileyen kişilik özellikleri | Anlatım, tartışma |
13 | Güdü çeşitleri ve iş tatmini | Anlatım, tartışma |
14 | Duygusal zeka | Anlatım, tartışma |
15 | Kişilerarası iletişim | Anlatım, tartışma |
16 | Son sınav | Yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Salih Güney,Davranış Bilimleri, Nobel Yayınevi, İstanbul, 2008. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Davranış kavramı ve davranış bilimlerini tanımlar | 2͵3 | 1͵2 |
2 | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | 3 | 1͵2 |
3 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | 3͵6 | 1͵2 |
4 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3͵5 | 1͵2 |
5 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | 3 | 1͵2 |
6 | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | 3͵6 | 1͵2 |
7 | Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. | 3͵6 | 1͵2 |
8 | Liderlik kavramını ve liderlik yaklaşımlarını açıklar | 3͵6 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |