Ders Bilgileri
FİNANSAL YÖNETİM | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İBY217 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr.Ufuk ORHAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ders kapsamında öncelikle, konuyla ilgili temel kavramlar öğrencilere sistematik bir çerçevede öğretilerek teorik altyapının oluşturulması hedeflenmektedir. Aynı zamanda, konularla ilgili uygulamaya yönelik problemlerin çözülmesi ile de, öğrencilerin analitik düşünme ve yorum yapma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Finansal yönetim ve fonksiyonları, paranın zaman değeri, finansal analiz, finansal planlama ve kontrol, başabaş ve kaldıraç analizleri, çalışma sermayesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İşletmecilik temel kavramlarını tanımlama, anlatma ve kullanma |
2 | İş/ işletme kurma gereklerini tanımlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama |
3 | İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, tanımlama ve uygulama |
4 | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını tanımlama |
5 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal, ulusla arası ve küresel boyutlarını tanımlama |
6 | Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma |
8 | Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşamboyu öğrenme davranışı kazanma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Finansal yönetimin fonksiyonları | Anlatım, tartışma |
2 | Paranın zaman değeri | Anlatım, tartışma |
3 | Finansal analiz ve teknikleri | Anlatım, tartışma |
4 | Oran analizi | Anlatım, tartışma |
5 | Karşılaştırmalı analiz tekniği -yüzde analizi tekniği | Anlatım, tartışma |
6 | Oranlar arası ilişkiler – Do Pont kontrol sistemi | Anlatım, tartışma |
7 | Finansal planlama ve kontrol | Anlatım, tartışma |
8 | Regresyon yöntemi | Anlatım, tartışma |
9 | Ara sınav | Yazılı ölçme değerlendirme |
10 | Kar planlaması ve başa baş analizleri | Anlatım, tartışma |
11 | Faaliyet kaldıracı | Anlatım, tartışma |
12 | Finansal kaldıraç derecesi ve birleşik kaldıraç derecesi | Anlatım, tartışma |
13 | Fon akım tablosu proforma mali tablolar | Anlatım, tartışma |
14 | Nakit bütçesi | Anlatım, tartışma |
15 | Nakit bütçesi | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav | Yazılı ölçme değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ercan, Metin Kamil ve Ünsal Ban (2005) Değere Dayalı İşletme Finansı Finansal Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara | ||
2 | Ceylan, Ali (2003) İşletmelerde Finansal Yönetim, Ekin Kitabevi, İstanbul | ||
3 | Berk, Niyazi (1998) Finansal Yönetim, Türkmen Kitabevi, İstanbul | ||
4 | Aydın, Nurhan (2005) Finansal Yönetim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir | ||
5 | Bolak, Mehmet (1998) İşletme Finansı, Birsen Yayınevi, İstanbul |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İşletmecilik temel kavramlarını tanımlama, anlatma ve kullanma | 6 | 1͵2 |
2 | İş/ işletme kurma gereklerini tanımlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama | 3͵6 | 1͵2 |
3 | İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, tanımlama ve uygulama | 3͵6 | 1͵2 |
4 | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını tanımlama | 3͵6͵7 | 1͵2 |
5 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal, ulusla arası ve küresel boyutlarını tanımlama | 3͵6͵7 | 1͵2 |
6 | Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma | 3͵6͵7 | 1͵2 |
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma | 3͵6͵7 | 1͵2 |
8 | Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşamboyu öğrenme davranışı kazanma | 1͵3͵6͵7 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 10 | 2 | 20 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Ödev | 1 | 3 | 3 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 2 | 2 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
92 |