Ders Bilgileri
YÖNETİM VE ORGANİZASYON-II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İBY214 | Bahar | 3 | 0 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Ufuk ORHAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin değişimlerden hareketle yeni yönetim yaklaşımları ele alınacaktır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve postmodern düşünce akımından hareketle öngörülerini ve sorgulama düzeylerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
İçeriği | Bu derste postmodernizmle beraber yeni yönetim yaklaşımları ele alınacaktır. Postmodern yönetim teorisini hazırlayan tarihi, sosyolojik, politik ve ekonomik geçmişten itibaren tüm yönetim araç ve teknikleri ders çerçevesinde uygulamalar ve Türkiye’deki yansımalar açısından ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Eleştirel bir tarzda postmodern düşünce akımını ve yeni yönetim araçlarını değerlendirebilme ve sorgulayabilme |
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planını açıklar |
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilme |
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilme |
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilme ve irdeleyebilme |
6 | Yeni yönetim araçlarını karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilme |
7 | Günümüz yönetim yaklaşımlarını uygulamalar ve Türkiye eksenli yansımalar açısından değerlendirebilme ve sorgulayabilme |
8 | Yönetim alanında ortaya çıkan son gelişmeleri analiz eder |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Yönetim organizasyonun 2 dersine genel bir giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Yönetim düşüncesinin evriminde modernizmden post-modernizme geçiş | Anlatım, tartışma |
3 | Değişim yönetimi | Anlatım, tartışma |
4 | Kalite yönetimi (ISO) ve TKY | Anlatım, tartışma |
5 | Temel yetenek, küçülme ve dış kaynak kullanımı | Anlatım, tartışma |
6 | Şebeke ve sanal örgütler | Anlatım, tartışma |
7 | Öğrenen örgütler | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | Yazılı sınav |
9 | Kıyaslama ve değişim mühendisliği | Anlatım, tartışma |
10 | Güçlendirme ve takım kurma | Anlatım, tartışma |
11 | Stratejik yönetim ve stratejik İşbirlikleri | Anlatım, tartışma |
12 | Örgüt kültürü ve iş ahlakı | Anlatım, tartışma |
13 | Ulusal iş sistemleri | Anlatım, tartışma |
14 | Yalın örgütler | Anlatım, tartışma |
15 | Bilgiye dayalı örgütler | Anlatım, tartışma |
16 | Son sınav | Yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Erol Eren,Yönetim ve Organizasyon, Beta yayınevi, İstanbul, 2005. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir tarzda postmodern düşünce akımını ve yeni yönetim araçlarını değerlendirebilme ve sorgulayabilme | 3͵6 | 1 |
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planını açıklar | 3͵6 | |
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilme | 3͵6 | |
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilme | 3͵6 | |
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilme ve irdeleyebilme | 3͵6 | |
6 | Yeni yönetim araçlarını karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilme | 3͵6 | |
7 | Günümüz yönetim yaklaşımlarını uygulamalar ve Türkiye eksenli yansımalar açısından değerlendirebilme ve sorgulayabilme | 3͵6 | |
8 | Yönetim alanında ortaya çıkan son gelişmeleri analiz eder | 3͵6 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
121 |