Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PAZARLAMA İLKELERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY303 Güz 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Ercan ÇİÇEK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Pazarlama kavramını anlamak ve pazarlama kavramı, uygulamalarını tanımlamak.
İçeriği Pazarlamanın tanımı ve özellikleri, pazarlamanın gelişim evresi, pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması, tüketici pazarları, tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci, pazar bölümlendirme, hedef pazarlar ve talep tahmini kavramları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bazı temel pazarlama prensipleri ve kavramlarını tanımlayabilir.
2 Pazarlama ile ilgili sözlü verileri matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneğini kazanabilir.
3 Pazarlama ile ilgili basit matematiksel problemleri çözebilir ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilir.
4 İşletmelerin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilir.
5 Pazarlama açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla basit modeller kullanabilir.
7 Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar.
7 Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar.
8 Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın tanımı ve özellikleri Anlatım, tartışma
2 Pazarın tanımı ve özellikleri Anlatım, tartışma
3 Pazarlamanın gelişim evresi Anlatım, tartışma
4 Pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması Anlatım, tartışma
5 Pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması Anlatım, tartışma
6 Pazarlama çevresi ve pazar fırsatlarının izlenmesi Anlatım, tartışma
7 Pazarlama bilgi sistemi Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Müşteri değeri ve müşteri tatmini Anlatım, tartışma
10 Tüketici pazarının özellikleri Anlatım, tartışma
11 Örgütsel pazarların özellikleri Anlatım, tartışma
12 Uluslararası pazarların özellikleri Anlatım, tartışma
13 Pazar bölümlendirme Anlatım, tartışma
14 Hedef pazarlar ve talep tahmini kavramları Anlatım, tartışma
15 İnternet ortamında pazarlama Anlatım, tartışma
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Cemal Yükselen, Pazarlama ,Detay Yayıncılık, İstanbul, 2007.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bazı temel pazarlama prensipleri ve kavramlarını tanımlayabilir. 3͵6 1͵2
2 Pazarlama ile ilgili sözlü verileri matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneğini kazanabilir. 3͵6 1
3 Pazarlama ile ilgili basit matematiksel problemleri çözebilir ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilir. 3͵6 1
4 İşletmelerin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilir. 3͵6 1
5 Pazarlama açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla basit modeller kullanabilir. 3͵6 1
7 Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar. 2͵3͵6 1
7 Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar. 2͵3͵5͵6 1
8 Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler. 2͵3͵6 1

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 4 56
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 12 12
15 Son Sınav 1 1 1
150