Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PAZARLAMA YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY304 Bahar 3 0 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Kalender Özcan ATILGAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Pazarlama günümüz modern yaşamının ayrılmaz bir parçasıdır. İnsan yaşamı açısından bu denli önemli olan pazarlamanın ne olduğu ve işletmenin pazarlama faaliyetlerinin kapsamında nelerin yer aldığı açıklanmaktadır.
İçeriği Bu derste pazarlama kavramının tanımı ile pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması ve pazarlama yönetimi fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkelere değinilecektir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir
2 Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler
3 Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur
4 Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder
5 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular
6 Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve pazarlama süreci içindeki yerlerini organize eder
7 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur
8 Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamaya giriş Anlatım, tartışma
2 Pazarlama çevresi ve pazar fırsatlarının izlenmesi Anlatım, tartışma
3 Tüketici davranışları Anlatım, tartışma
4 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması Anlatım, tartışma
5 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma Anlatım, tartışma
6 Ürün kararları ve yönetimi Anlatım, tartışma
7 Fiyat ve fiyatlandırma Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Tutundurma çabaları: reklam, satış teşvik ve halkla ilişkiler Anlatım, tartışma
10 Kişisel satış ve satış yönetimi Anlatım, tartışma
11 Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları Anlatım, tartışma
12 Toptancılık ve perakendecilik Anlatım, tartışma
13 Pazarlama yönetimi ve stratejik pazarlama planlaması Anlatım, tartışma
14 Pazarlama kontrolü ve pazarlamada sosyal sorumluluk Anlatım, tartışma
15 Pazarlama alanındaki gelişmeler Anlatım, tartışma
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Cemal Yükselen, Pazarlama, Detay Yayıncılık, İstanbul, 2007.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir 3͵6 1͵2
2 Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler 3͵6 1͵2
3 Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur 3͵6 1͵2
4 Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder 3͵6 1͵2
5 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular 3͵6 1͵2
6 Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve pazarlama süreci içindeki yerlerini organize eder 3͵6 1͵2
7 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur 3͵6 1͵2
8 Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular 3͵6 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 5 4 20
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
122