Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY373 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Kalender Özcan ATILGAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tüketici ve tüketici davranışları kavramlarını, satın alma karar sürecinde etkili faktörlerin tanınmasını sağlamak.
İçeriği Tüketici davranışına giriş. Pazar bölümlendirme, tüketici davranışında psikolojik etkiler. Öğrenme, güdüleme, algılama, tutumlar ve tutumların değiştirilmesi, tüketici davranışında sosyo-kültürel etkiler: grup dinamiği ve danışma grupları, aile, kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması.tüketici satın alma karar süreci.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tüketiciyi ve tüketicinin karar alma sürecini tanımlar
2 Tüketici türlerine göre davranış şekillerini tanır
3 Tüketici davranışlarının farklı olma sebeplerini açıklayabilir ve yapılan çalışmaları sentezleyebilir
4 Tüketici davranışlarını açıklamak için kullanılan kavram ve kuramları tanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici davranışına giriş, tüketici ve tüketici davranışı kavramları Anlatım, tartışma
2 Pazar bölümlendirme Anlatım, tartışma
3 Tüketici algısı Anlatım, tartışma
4 Müşteri tipleri Anlatım, tartışma
5 Değişken müşteri memnuniyeti, tüketicilerde motivasyon Anlatım, tartışma
6 Tüketici satın alma karar süreci Anlatım, tartışma
7 Tüketicilerde öğrenme ve tutum Anlatım, tartışma
8 Tüketici hakları Anlatım, tartışma
9 Ara Sınav Yazılı sınav
10 Tüketici davranışında sosyo-kültürel etkiler Anlatım, tartışma
11 Tüketicinin kişiliği, değerleri ve yaşam tarzı Anlatım, tartışma
12 Referans gruplarının tüketici davranışına etkisi Anlatım, tartışma
13 Sosyal sınıf ve tüketicilerin durumu Anlatım, tartışma
14 Satın alma ve tüketimde kültürün etkisi Anlatım, tartışma
15 Yeniliklerin yayılması Anlatım, tartışma
16 Dönem sonu sınavı Yazılı Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2002.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tüketiciyi ve tüketicinin karar alma sürecini tanımlar 2͵3 1
2 Tüketici türlerine göre davranış şekillerini tanır 2͵3 1͵2
3 Tüketici davranışlarının farklı olma sebeplerini açıklayabilir ve yapılan çalışmaları sentezleyebilir 2͵3 1͵2
4 Tüketici davranışlarını açıklamak için kullanılan kavram ve kuramları tanır 2͵3 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 20 20
7 Ara Sınav 1 10 10
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 19 19
15 Son Sınav 1 1 1
120