Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

HALKLA İLİŞKİLER
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY374 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Ercan ÇİÇEK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı İşletme örgütlerinin iç ve dış çevresiyle doğruluk, dürüstlük, inandırıcılık ve karşılıklılık ilkeleri doğrultusunda ilişkiler geliştirme ve sürdürmenin gereğini saptama, bunun yol, yöntem ve araçlarını tanıma.
İçeriği Bu derste halkla ilişkiler bir işletme fonksiyonu; iletişim ise onun bir aracı olarak ele alınacaktır. Konu kavramlar, yöntemler, araçlar olarak işletme örgütlerine içselleştirilecektir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Halkla ilişkilerin tarihi gelişimini yorumlayabilir
2 Halkla ilişkilerin kamu sektöründe ve özel sektördeki önemini yorumlayabilir
3 Halkla ilişkiler uzmanlarında bulunması gereken özellikleri açıklayabilir
4 Halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir
5 Halkla ilişkilerin temel ilkelerini yorumlayabilir
6 Halkla ilişkilerde kullanılan araçlar ve yöntemleri tanımlayabilir
7 Özgün bir halkla ilişkiler kampanyası planlayabilir
8 Halkla ilişkilerde etkin sunuş tekniklerini uygulayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halkla ilişkiler ve iletişim kavramlarının tanımlanması ve ilişkisi Anlatım, tartışma
2 Halkla ilişkilerin gelişimi, nedenleri ve işletme örgütleri için gerekliliği ve gelişimi Anlatım, tartışma
3 İşletmelerde halkla ilişkiler fonksiyonu ve örgütlenmesi Anlatım, tartışma
4 Halkla ilişkiler süreci Anlatım, tartışma
5 Halkla ilişkilerin kullandığı iletişim yöntemleri Anlatım, tartışma
6 Halkla ilişkilerin kullandığı iletişim yöntemleri Anlatım, tartışma
7 Halkla ilişkilerin kullandığı iletişim araçları Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Yazılı ölçme değerlendirme
9 İşletme örgütlerinde kurumsal kimliğin tanımlanması ve bunun unsurları Anlatım, tartışma
10 İşletme örgütlerinde kurumsal kimlik sorununu çözmede ve oluşturmada halkla ilişkilerin önemi Anlatım, tartışma
11 İşletme örgütlerinde kurum içi halkla ilişkiler Anlatım, tartışma
12 Halkla ilişkiler ve iletişim uygulamaları Anlatım, tartışma
13 Örnek olay Tartışma
14 Örnek olay Tartışma
15 Ödev sunumları Tartışma
16 Son Sınav Yazılı ölçme değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Fatma Geçikli Halkla İlişkiler ve İletişim
2

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Halkla ilişkilerin tarihi gelişimini yorumlayabilir 6 1͵2
2 Halkla ilişkilerin kamu sektöründe ve özel sektördeki önemini yorumlayabilir 6 1͵2
3 Halkla ilişkiler uzmanlarında bulunması gereken özellikleri açıklayabilir 3͵6 1͵2
4 Halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir 2͵3 1͵2
5 Halkla ilişkilerin temel ilkelerini yorumlayabilir 3 1͵2
6 Halkla ilişkilerde kullanılan araçlar ve yöntemleri tanımlayabilir 1͵3͵6 1͵2
7 Özgün bir halkla ilişkiler kampanyası planlayabilir 6͵7͵8 1͵3
8 Halkla ilişkilerde etkin sunuş tekniklerini uygulayabilir 1͵2͵6͵8 1͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 10 10
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 1 1
90