Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

İLERİ YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY380 Bahar 1 2 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Ögr. Üyesi Evrim Ersin Kangal
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilere yöneylem araştırması derslerinde öğrendikleri model ve problemleri bilgisayar paket programları ile çözebilme ve sonuçlarını yorumlayabilme yeteneği kazandırmak.
İçeriği Doğrusal programlama, taşıma/ulaştırma, atama/tahsis, şebeke ve kuyruk teorisi modellerinin bilgisayar çözümü.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Doğrusal programlama modellerini bilgisayar ile çözebilir
2 Taşıma/ulaştırma modellerini bilgisayar ile çözebilir
3 Şebeke modellerini bilgisayar ile çözebilir
4 Çözüm sonuçlarının duyarlılık analizini yapabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Doğrusal programlama modellerinin bilgisayar çözümü Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
2 Doğrusal programlama modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
3 Doğrusal programlama modellerinde duyarlılık analizleri Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
4 Taşıma/ulaştırma modellerinin bilgisayar çözümü Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
5 Taşıma/ulaştırma modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
6 Atama/tahsis modellerinin bilgisayar çözümü Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
7 Atama/tahsis modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
8 Ara sınav Yazılı ölçme değerlendirme
9 Şebeke modellerinin bilgisayar çözümü Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
10 Şebeke modellerinin bilgisayar çözümü Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
11 Şebeke modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
12 Şebeke modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
13 Kuyruk teorisi modellerinin bilgisayar çözümü Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
14 Kuyruk teorisi modellerinin bilgisayar çözümü Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
15 Kuyruk teorisi modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu Anlatım, tartışma, bilgisayar uygulaması
16 Son sınav Yazılı ölçme değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Taha, H. A. (2010). Yöneylem Araştırması. 6th Ed. Translated by Ş. Alp Baray and Şakir Esnaf. İstanbul: Literatür Yayıncılık

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Doğrusal programlama modellerini bilgisayar ile çözebilir 1͵4͵7 1͵2
2 Taşıma/ulaştırma modellerini bilgisayar ile çözebilir 1͵4͵7 1͵2
3 Şebeke modellerini bilgisayar ile çözebilir 1͵4͵7 1͵2
4 Çözüm sonuçlarının duyarlılık analizini yapabilir 1͵4͵7 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 4 8
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 1 1
90