Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ULUSLARARASI PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY404 Bahar 3 0 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Ercan ÇİÇEK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Uluslararası bir pazarı analiz edebilmek ve bu pazara uygun pazarlama stratejilerini geliştirebilmek için gerekli olan pazarlama kavramlarını ve teorileri küresel bir boyutta incelemek ve yorumlamak.
İçeriği Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, uluslararası bilgi sistemleri, uluslararası pazarlama planlaması, uluslararası pazarlamada pazar bölümlendirme, ürün politikaları, fiyatlama, dağıtım kanalları ve tutundurma faaliyetleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Küresel pazarlama çevresini tanımlayabilir.
2 Uluslararası pazarları ifade eden kavramları, teorileri ve araçları açıklayabilir.
3 Uluslararası pazarları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir.
4 Uluslararası pazarların yapılarına uygun küresel pazarlama stratejilerini oluşturabilir.
5 Hükümetler ve yasal sistemler gibi uluslararası pazarlama faaliyetlerini etkileyebilecek aktörleri veya faktörleri ve bu faktörlerin etkileri hakkında bilgi verebilir.
6 Uluslararası pazarlama ie ilgili herhangi bir konuda düşüncelerini kendi cümleleriyle ifade edebilir.
7 Küresel dünyada, işletmeciliğin ve pazarlamanın sosyal ve etik anlamdaki etkilerini ve sorumluluklarını analiz edebilir.
8 Uluslararası pazarlama vakalarıyla farklı ulusların pazarlarında nasıl davranacaklarını tahmin edebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uluslararası pazarlamanın tanımı ve uluslararası ticaret Anlatım, tartışma
2 Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler Anlatım, tartışma
3 Uluslararası pazarlamada temel bilgi kaynakları Anlatım, tartışma
4 Uluslararası pazarlama planlaması Anlatım, tartışma
5 Uluslararası pazarlama araştırmaları Anlatım, tartışma
6 Uluslararası pazar bölümlemesi Anlatım, tartışma
7 Hedef pazar seçim stratejileri ve konumlandırma Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Uluslararası pazarlarda ürün özellikleri Anlatım, tartışma
10 Uluslararası pazarlarda ürün yaşam eğrisi Anlatım, tartışma
11 Uluslararası pazarlamada fiyatlama karar süreci Anlatım, tartışma
12 Yeni ürün fiyatlama stratejileri Anlatım, tartışma
13 Uluslararası pazarlarda dağıtım stratejileri Anlatım, tartışma
14 Uluslararası pazarlarda tutundurma stratejileri Anlatım, tartışma
15 Uluslararası pazarlarda tutundurma yöntemleri Anlatım, tartışma
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, İstanbul, 2008.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Küresel pazarlama çevresini tanımlayabilir. 3͵6 1͵2
2 Uluslararası pazarları ifade eden kavramları, teorileri ve araçları açıklayabilir. 3͵6 1͵2
3 Uluslararası pazarları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir. 3͵6 1͵2
4 Uluslararası pazarların yapılarına uygun küresel pazarlama stratejilerini oluşturabilir. 3͵6 1͵2
5 Hükümetler ve yasal sistemler gibi uluslararası pazarlama faaliyetlerini etkileyebilecek aktörleri veya faktörleri ve bu faktörlerin etkileri hakkında bilgi verebilir. 3͵6 1͵2
6 Uluslararası pazarlama ie ilgili herhangi bir konuda düşüncelerini kendi cümleleriyle ifade edebilir. 2͵3͵6 1͵2
7 Küresel dünyada, işletmeciliğin ve pazarlamanın sosyal ve etik anlamdaki etkilerini ve sorumluluklarını analiz edebilir. 2͵3͵5͵6 1͵2
8 Uluslararası pazarlama vakalarıyla farklı ulusların pazarlarında nasıl davranacaklarını tahmin edebilir. 2͵3͵6 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 2 28
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 36 36
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 30 30
15 Son Sınav 1 1 1
180