Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY485 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Ercan ÇİÇEK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Müşteri ilişkileri yönetiminin işletmeler için ne anlama geldiğini MİY ile ilgili örnek olaylarla öğrenme ve MİY’nin işletmelerin rekabet avantajı kazanmak için nasıl kullanıldığını tanımlamak.
İçeriği Tüketici davranışlarının pazarlamadaki stratejik önemi. Müşteri ilişkileri yönetimi kavram ve yöntemleri. MİY gerçek örnek olay uygulamaları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Müşteri teriminin anlamını tanımlar ve stratejik pazarlama yönetimi için önemini açıklar
2 Günümüz pazarlarında geleneksel ve müşteri ilişkili pazarlamanın benzerlik ve farklılıklarını analiz eder
3 Müşteri ilişkiler yönetimine katkıda bulunan disiplin ve değişkenleri tanımlar, analiz eder ve yorumlar
4 Müşteri sadakati oluşumu için çeşitli teknikleri uygular ve değerlendirir
5 Gelecekteki kariyerini pazarlama ve pazarlama danışmanlığında planlar
6 Müşterilerle ilişkiler oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler geliştirir
7 MİY için hangi araç ve yazılımlarını olduğunu tanımlar
8 MİY ile ilgili örnek olayları tartışır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Strateji, örgüt ve pazarlama Anlatım, tartışma
2 Satış, pazarlama ve MİY Anlatım, tartışma
3 Pazarlamada tüketici davranışı Anlatım, tartışma
4 İlişki pazarlaması, ilişkisel pazarlamanın amacı Anlatım, tartışma
5 Müşteri memnuniyetinin işletmelere kattığı değer Anlatım, tartışma
6 Müşteri sadakati Anlatım, tartışma
7 Müşteri şikayet yönetimi Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Yazılı ölçme değerlendirme
9 MİY kullanılarak marka yönetimi Anlatım, tartışma
10 Stratejik MİY Anlatım, tartışma
11 MİY’nin araç ve yazılımları Anlatım, tartışma
12 Örnek olay Tartışma
13 Örnek olay Tartışma
14 Ödev sunuları Sunu
15 Ödev sunuları Sunu
16 Son Sınav Yazılı ölçme değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2006), Tüketici Davranışları, MediaCat Yay., İstanbul.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.2 13 1. Dönem Ödevi
3 0.4 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Müşteri teriminin anlamını tanımlar ve stratejik pazarlama yönetimi için önemini açıklar 3 1͵2
2 Günümüz pazarlarında geleneksel ve müşteri ilişkili pazarlamanın benzerlik ve farklılıklarını analiz eder 3͵6 1͵2
3 Müşteri ilişkiler yönetimine katkıda bulunan disiplin ve değişkenleri tanımlar, analiz eder ve yorumlar 3 1͵2͵3
4 Müşteri sadakati oluşumu için çeşitli teknikleri uygular ve değerlendirir 2 1͵2͵3
5 Gelecekteki kariyerini pazarlama ve pazarlama danışmanlığında planlar 2͵3͵6 1͵2
6 Müşterilerle ilişkiler oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler geliştirir 2͵4͵7 1͵2͵3
7 MİY için hangi araç ve yazılımlarını olduğunu tanımlar 1͵4 1͵2
8 MİY ile ilgili örnek olayları tartışır 6͵7͵8 1͵2͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 28 28
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 10 10
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 15 15
15 Son Sınav 1 1 1
125