Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

HİZMET PAZARLAMASI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY289 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Ercan ÇİÇEK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların öğrencilere anlatılmasıdır. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerinde genişletilmiş pazarlama karmasını analiz eder.
İçeriği Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde yenı urun tasarımını (blue prınt)ve her hızmet sektorü için serviscape konusunda neler yapılması gerektıgının ortaya konmasıdır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar
2 Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur
3 Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar
4 Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimi konularında analizler yapar ve pazarlama stratejileri oluşturur
5 Hizmet sektöründe fiyatlandırma konusuna ilişkin temel ilkeleri bilir ve uygun fiyatlandırma stratejileri oluşturur

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet pazarlamasına giriş Anlatım, Tartışma
2 Müşteri tatmini ve hizmet kalitesi Anlatım, Tartışma
3 Müşteri beklentileri ve yönetimi Anlatım, Tartışma
4 Tüketici davranışları ve hizmet kalitesinin algılanması AnlatımAnlatım, Tartışma
5 Hizmet sunumunda fiziksel öğeler (serviscape) Anlatım, Tartışma
6 Hizmet pazarlamasında ürün kavramı Anlatım, Tartışma
7 Yeni hizmet tasarımı (Blue Print) Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav
9 Hizmetlerin fiyatlandırılması Anlatım, Tartışma
10 Gelir Yönetimi (Yield management) Anlatım, Tartışma
11 Hizmet sektöründe arz yönetimi Anlatım, Tartışma
12 Hizmet sektorunde talep yönetimı Anlatım, Tartışma
13 Müşteri tutma yolları Anlatım, Tartışma
14 Örnek olaylar Anlatım, Tartışma
15 Örnek olaylar Anlatım, Tartışma
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ozturk, ,Ayşe, (2006), Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi,
2 İslamoglu.,A., (2006)Hizmet pazarlaması Beta Yayıncılık,
3 Karahan K. (2000), Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık,
4 Tek, Ömer Baybars, (1999) Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset,

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar 1͵2͵3͵6
2 Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur 1͵2͵3͵6
3 Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar 2͵3͵6͵8
4 Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimi konularında analizler yapar ve pazarlama stratejileri oluşturur 1͵2͵3͵5
5 Hizmet sektöründe fiyatlandırma konusuna ilişkin temel ilkeleri bilir ve uygun fiyatlandırma stratejileri oluşturur 1͵2͵3͵6

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 1 1
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 2 2
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 15 15
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 30 30
15 Son Sınav 1 1 1
120