Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TURİST PSİKOLOJİSİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 401 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Sevda BİRDİR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Turizm sektöründe psikoloji ve tüketici davranışlarını incelemek
İçeriği Öz bilinç, kişilik kuramları, davranış, tutumlar, turist motivasyonu, misafirler ile etkileşim, tüketici davranışları, turist destinasyonları, konaklama, perakende seyahat ve taşımacılık hizmetleri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Seyahat ve turizmde tüketici davranışlarını etkileyen, seyahat motivasyonu, destinasyon seçimi ve seyahat davranışı gibi temel etkenleri değerlendirecektir.
2 Seyahat ve turizmde tüketici davranışlarını etkileyen, seyahat motivasyonu, destinasyon seçimi ve seyahat davranışı gibi temel etkenleri değerlendirecektir.
3 Müşteri/misafirlerin tatmin düzeyini artırmak için ürün ve hizmetlerden beklentiler araştırılabilecektir.
4 Ürün ve hizmetlerin başarı ile konumlandırılması ve pazar bölümlendirmesi yapılabilmesinde etken olan karar verme teknikleri hakkında fikir sahibi olunacaktır.
5 Seyahat destinasyonlarının seçiminde bireysel, çevresel, sosyo-ekonomik, demografik ve psikografik etkenlerin göreceli rolleri tartışılabilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse Giriş ve Genel Bakış: Öz Bilinç, Davranış ve Tutumlar Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
2 Derse Giriş ve Genel Bakış: Öz Bilinç, Davranış ve Tutumlar Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
3 Turist Davranış Tipolojileri Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
4 Turizm Talebi ve Piyasaları Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
5 Ulusal Farklılıklar: İç Pazar, Giden ve Gelen Yolcular Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
6 Farklı Turizm Segmentlerinde Talebin Belirlenmesi Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
7 Çeşitli Turizm Alanlarında Tüketici Davranışları Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Tüketici Davranışları ve Pazarlama Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
10 Tüketici Davranışları ve Pazarlama Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
11 Yeni Pazarların Oluşması ve Turizm Talebinde Değişim Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
12 Yeni Pazarların Oluşması ve Turizm Talebinde Değişim Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
13 Yeşil Turist Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
14 Kalite ve Müşteri/misafir Tatmini Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
15 Turist Davranışının Geleceği Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ross, F. Glenn (1998), The Psychology of Tourism, 2nd. Ed. Melbourne: Hospitality Press

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Seyahat ve turizmde tüketici davranışlarını etkileyen, seyahat motivasyonu, destinasyon seçimi ve seyahat davranışı gibi temel etkenleri değerlendirecektir. 2͵19͵27 1͵2
2 Seyahat ve turizmde tüketici davranışlarını etkileyen, seyahat motivasyonu, destinasyon seçimi ve seyahat davranışı gibi temel etkenleri değerlendirecektir. 2͵19͵27 1͵2
3 Müşteri/misafirlerin tatmin düzeyini artırmak için ürün ve hizmetlerden beklentiler araştırılabilecektir. 2͵19͵27 1͵2
4 Ürün ve hizmetlerin başarı ile konumlandırılması ve pazar bölümlendirmesi yapılabilmesinde etken olan karar verme teknikleri hakkında fikir sahibi olunacaktır. 2͵19͵27 1͵2
5 Seyahat destinasyonlarının seçiminde bireysel, çevresel, sosyo-ekonomik, demografik ve psikografik etkenlerin göreceli rolleri tartışılabilecektir. 2͵19͵27 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100