Ders Bilgileri
ANTİK KENTLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 309 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Sabri ARICI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerimiz turizm sektöründe çalışacaklarından dolayı Kültür turizmi kapsamında Türkiye’deki antik kentler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Türkiye’deki anıtsal nitelikli ve turizmde en çok ziyaret edilen antik kentler ile önemli tarihi yerler ve mekanlar hakkında bilgiler verilecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | OÇ-1 Türkiye’deki belli başlı antik kentleri öğrenebilme |
2 | OÇ-2. Turist rehberliğinde uygulayabilme |
3 | OÇ-3. Türkiye’deki antik kentlerin önemi daha iyi açıklayabilme |
4 | OÇ-4. Antik kentlerle ilgili bir kitap okunduğunda daha hatırlayabilme. |
5 | OÇ-5. Antik kentler gezilirken ve gezdirilirken bildiklerini uygulayabilme. |
6 | OÇ-6. Entelektüel ve kültürel altyapıya destek sağlayabilme. |
7 | OÇ-7. OÇ-7. Önemli tarihi ve anıtsal mekanları karşılaştırabilme. OÇ-8. Diğer turizm rehberliği derslerinde kullanabilme. |
8 | OÇ-8. Diğer turizm rehberliği derslerinde kullanabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Marmara bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-1 | Anlatım, tartışma |
2 | Marmara bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-2 | " |
3 | Ege bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-1 | " |
4 | Ege bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-2 | " |
5 | Ege bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-3 | " |
6 | Ege bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-4 | " |
7 | Akdeniz bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-1 | " |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akdeniz bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-2 | " |
10 | Akdeniz bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-3 | " |
11 | Güneydoğu Anadolu bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler | " |
12 | Doğu Anadolu Bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler | " |
13 | İç Anadolu Bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler | " |
14 | Karadeniz bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler | " |
15 | Genel Değerlendirme | " |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Türkiye'nin Antik Kentleri, Yılmaz, Y. İstanbul, 2014. | ||
2 | -İlk İnsandan Selçuklu’ya Anadolu Uygarlıkları ve Antik Şehirler, Gür, S. İstanbul, 2008. | ||
3 | Anadolu uygarlıkları, Akurgal, E. İstanbul, 1998. | ||
4 | -Anadolu Uygarlıkları. Desti. M., İstanbul, 2005. | ||
5 | -Anadolu Uygarlıkları ve Türkiye'nin Antik Kentleri, Akşit, İ. İstanbul,2010. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | OÇ-1 Türkiye’deki belli başlı antik kentleri öğrenebilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
2 | OÇ-2. Turist rehberliğinde uygulayabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
3 | OÇ-3. Türkiye’deki antik kentlerin önemi daha iyi açıklayabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
4 | OÇ-4. Antik kentlerle ilgili bir kitap okunduğunda daha hatırlayabilme. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
5 | OÇ-5. Antik kentler gezilirken ve gezdirilirken bildiklerini uygulayabilme. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
6 | OÇ-6. Entelektüel ve kültürel altyapıya destek sağlayabilme. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
7 | OÇ-7. OÇ-7. Önemli tarihi ve anıtsal mekanları karşılaştırabilme. OÇ-8. Diğer turizm rehberliği derslerinde kullanabilme. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
8 | OÇ-8. Diğer turizm rehberliği derslerinde kullanabilme. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |