Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ANTİK KENTLER
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 309 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Sabri ARICI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerimiz turizm sektöründe çalışacaklarından dolayı Kültür turizmi kapsamında Türkiye’deki antik kentler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçeriği Türkiye’deki anıtsal nitelikli ve turizmde en çok ziyaret edilen antik kentler ile önemli tarihi yerler ve mekanlar hakkında bilgiler verilecektir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 OÇ-1 Türkiye’deki belli başlı antik kentleri öğrenebilme
2 OÇ-2. Turist rehberliğinde uygulayabilme
3 OÇ-3. Türkiye’deki antik kentlerin önemi daha iyi açıklayabilme
4 OÇ-4. Antik kentlerle ilgili bir kitap okunduğunda daha hatırlayabilme.
5 OÇ-5. Antik kentler gezilirken ve gezdirilirken bildiklerini uygulayabilme.
6 OÇ-6. Entelektüel ve kültürel altyapıya destek sağlayabilme.
7 OÇ-7. OÇ-7. Önemli tarihi ve anıtsal mekanları karşılaştırabilme. OÇ-8. Diğer turizm rehberliği derslerinde kullanabilme.
8 OÇ-8. Diğer turizm rehberliği derslerinde kullanabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Marmara bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-1 Anlatım, tartışma
2 Marmara bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-2 "
3 Ege bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-1 "
4 Ege bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-2 "
5 Ege bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-3 "
6 Ege bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-4 "
7 Akdeniz bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-1 "
8 Ara Sınav
9 Akdeniz bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-2 "
10 Akdeniz bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler-3 "
11 Güneydoğu Anadolu bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler "
12 Doğu Anadolu Bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler "
13 İç Anadolu Bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler "
14 Karadeniz bölgesindeki antik kentler ve tarihi yerler "
15 Genel Değerlendirme "
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Türkiye'nin Antik Kentleri, Yılmaz, Y. İstanbul, 2014.
2 -İlk İnsandan Selçuklu’ya Anadolu Uygarlıkları ve Antik Şehirler, Gür, S. İstanbul, 2008.
3 Anadolu uygarlıkları, Akurgal, E. İstanbul, 1998.
4 -Anadolu Uygarlıkları. Desti. M., İstanbul, 2005.
5 -Anadolu Uygarlıkları ve Türkiye'nin Antik Kentleri, Akşit, İ. İstanbul,2010.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 OÇ-1 Türkiye’deki belli başlı antik kentleri öğrenebilme 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
2 OÇ-2. Turist rehberliğinde uygulayabilme 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
3 OÇ-3. Türkiye’deki antik kentlerin önemi daha iyi açıklayabilme 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
4 OÇ-4. Antik kentlerle ilgili bir kitap okunduğunda daha hatırlayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
5 OÇ-5. Antik kentler gezilirken ve gezdirilirken bildiklerini uygulayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
6 OÇ-6. Entelektüel ve kültürel altyapıya destek sağlayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
7 OÇ-7. OÇ-7. Önemli tarihi ve anıtsal mekanları karşılaştırabilme. OÇ-8. Diğer turizm rehberliği derslerinde kullanabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
8 OÇ-8. Diğer turizm rehberliği derslerinde kullanabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100