Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TURİZM DESTİNASYONLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 307 Güz 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Derslere %80 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür.
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Uysal YENİPINAR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerde; turizm destinasyonu tanımı ve kavramları, destinasyon markası ve imajı, yönetim örgüleri ile ülke, bölge, kent destinasyonları, başarılı destinasyonların özellikleri, Türkiye ve dünyada başarılı turistik destinasyonlar konusunda farkındalık yaratarak, destinasyonların tanıtılıp yorumlanmasında görev alacak turist rehberi adayı öğrencilerinin mesleki yeteneklerinin gelişmesine katkıda bulunmaktır.
İçeriği Destinasyon tanımı, kavramları, destinasyon çeşitleri, destinasyon örgütleri, başarılı destinasyonların özellikleri, Türkiye’de ve dünyada başarılı ülkesel, bölgesel ve kent destinasyon örnekleri, marka destinasyonlar ve kentler, destinasyon imajı. Yeni trendler. Turist rehberlerinin destinasyon tanıtımında yeri önemi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
4 Destinasyon tanım ve kavramlarını tanır.
3 Destinasyon marka ve imajını bilir.
5 Başarılı destinasyonların özelliklerini fark eder.
6 Destinasyon örgütlenmesini algılar.
7 Destinasyonların nasıl tanıtılması gerektiğini çözer.
6 Destinasyon tanım ve kavramlarını tanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Destinasyon tanıtımı ve kapsamı Anlatım, Tartışma
2 Destinasyon örgütleri Anlatım, Tartışma
3 Başarılı destinasyonların özellikleri Anlatım, Tartışma
4 4 Ülke destinasyonları Anlatım, Tartışma Anlatım, Tartışma
5 Bölge destinasyonları Anlatım, Tartışma
6 Kent destinasyonları Anlatım, Tartışma
7 Kültürel ve doğal destinasyonlar Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Destinasyon pazarlaması Anlatım, Tartışma
10 Destinasyon markası ve markalaşma Anlatım, Tartışma
11 Destinasyon imajı Anlatım, Tartışma
12 Ülke, bölge, kentlerin imaj örnekleri Anlatım, Tartışma
13 Destinasyon İletişimi ve tutundurma Anlatım, Tartışma
14 Logolar, amblemler Anlatım, Tartışma
15 Sürdürülebilir destinasyon yönetimi Anlatım, Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Marketing and Managing Tourism Destinations, April,21.2013.
2 Beirman, David1Restoring tourism destinations in crisis: A strategic marketing approach, Riding the Wave of Tourism and Hospitality Research, CAUTHE 2003.
3 Özdemir, Gökçe, Destinasyon Yönetim ve Pazarlaması, Detay Yayıncılık,Ankara, 2014.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
4 Destinasyon tanım ve kavramlarını tanır. 1͵2͵8͵16
3 Destinasyon marka ve imajını bilir. 2͵10͵12
5 Başarılı destinasyonların özelliklerini fark eder. 6͵9͵13
6 Destinasyon örgütlenmesini algılar. 4͵7͵11͵12͵18͵20
7 Destinasyonların nasıl tanıtılması gerektiğini çözer. 10͵15͵17
6 Destinasyon tanım ve kavramlarını tanır. 5͵6͵7

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 1 1
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 1 1
75