Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

RUSÇA-I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SYD 203 Güz 2 2 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Okutman Eyup KARAKUŞ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders programı, Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup bir öğretmen eşliğinde, haftada 4 saat üzerinden iki yıl/dört dönemlik bir eğitimi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda okuyup yazabilme, konuşma yapabilme ve konuşulanları anlayabilme becerilerini kazandırmaktır..
İçeriği Rus alfabesiyle tanışma, bu alfabeyle okuma ve yazma, basit gramer kuralları ve cümleler kurma.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenci, Rus Diliyle tanışır ve bu dile karşı olumlu bir tutum geliştirir.
2 Karşılaştığı bir metnin ve işittiği bir konuşmanın Rusça olduğunu kavrama becerisini kazanır.
3 Bu dilde doğru telaffuz becerisini elde eder..
4 Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlar.
5 Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs) cümle kurma alışkanlığı edinir
6 En basit haliyle zaman kullanabilme becerisi kazanır.
7 Hedeflenen alfabeyle basit metinleri okuyabilme becerisi elde eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş; Rusça Hakkında Genel Bilgi Anlatım, Tartışma
2 Rusçanın Diğer Dillerle Karşılaştırılması Anlatım, Tartışma
3 Rus Alfabesi Anlatım, Tartışma
4 Seslerin Transkripsiyonu Anlatım, Tartışma
5 Matbaa Harfleri ve El Yazısı Anlatım, Tartışma
6 Yazım Alıştırmaları Anlatım, Tartışma
7 Yazım Alıştırmaları Anlatım, Tartışma
8 Ara sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Fonetik Anlatım, Tartışma
10 Farklı Seslerin Okunması Anlatım, Tartışma
11 “Vurgu” Kavramı Anlatım, Tartışma
12 Okuma Alıştırmaları Anlatım, Tartışma
13 Okuma Alıştırmaları Anlatım, Tartışma
14 Şahıs Zamirleri ve İşaret Zamirleri Anlatım, Tartışma
15 İsimlerde Cinsiyet Kavramı Anlatım, Tartışma
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 “Turizm Öğrencileri İçin Rusça” – Eyup KARAKUŞ

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenci, Rus Diliyle tanışır ve bu dile karşı olumlu bir tutum geliştirir. 15͵23͵27 1͵2
2 Karşılaştığı bir metnin ve işittiği bir konuşmanın Rusça olduğunu kavrama becerisini kazanır. 15͵23͵27 1͵2
3 Bu dilde doğru telaffuz becerisini elde eder.. 15͵23͵27 1͵2
4 Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlar. 15͵23͵27 1͵2
5 Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs) cümle kurma alışkanlığı edinir 15͵23͵27 1͵2
6 En basit haliyle zaman kullanabilme becerisi kazanır. 15͵23͵27 1͵2
7 Hedeflenen alfabeyle basit metinleri okuyabilme becerisi elde eder. 15͵23͵27 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 2 4
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
100