Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ANADOLU UYGARLIK TARİHİ VE SANATI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 209 Güz 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. üyesi Sabri ARICI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerimiz turizm sektöründe çalışacaklarından dolayı Kültür turizmi kapsamında Türkiye’deki uygarlıklar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçeriği İnsanlığın doğuşundan, Roma dönemi sonuna kadar Türkiye’de varlık göstermiş ve Mısır, İran ve Mezopotamya uygarlıkları hakkında tarihsel, sanatsal ve mimarileri hakkında bilgiler verilecektir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 OÇ-1. İnsanlığın doğuşundan Roma Döneminin sonuna kadar Türkiye’deki uygarlıklar hakkında bilgileri açıklayabilme.
2 Turist rehberliğinde uygulayabilme
3 Türkiye’deki antik kentlerin önemini daha iyi açıklayabilme.
4 Müzeler gezdirilirken bilgileri uygulayabilme.
5 Diğer turizm rehberliği derslerinde kullanabilme.
6 Entelektüel ve kültürel altyapıya destek konusunda kullanabilme.
7 Antik dönem yaşamı hakkındaki bilgileri açıklayabilme.
8 Bu dersi alanlar, geçmişten geleceğe uygarlıkların nasıl gelişim gösterdiğini kavrayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İnsanlığın doğuşu prestorik çağlar anlatım, tartışma
2 Tunç çağları "
3 Hattiler- Hititler "
4 Demir çağı uygarlıkları Urartu-Geç Hititler "
5 Demir çağı uygarlıkları Lydia-Phrygia "
6 Lykia uygarlığı ve Persler "
7 Sümer-Akad-Babil-Asur "
8 ara sınav
9 Mısır Uygarlığı "
10 Hellen uygarlığı-1 "
11 Hellen Uygarlığı-2 "
12 Hellen Uygarlığı-3 "
13 Roma Dönemi-1 "
14 Roma Dönemi-2 "
15 Genel değerlendirme "
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 -Taş Çağından Osmanlı`ya Anadolu, Akyıldız, E. 1997, İstanbul.
2 - Anadolu Sanatı Tarihi, Kuban, D.1994, İstanbul.
3 - Sanat Tarihi, Güvemli, Z. 2005, İstanbul.
4 - Anadolu Arkeolojisi, Sevin, V. 1999, İstanbul,
5 -Türkiye coğrafyasının uygarlıkları, Güney, E.-Güney, U., İstanbul, 2011.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 OÇ-1. İnsanlığın doğuşundan Roma Döneminin sonuna kadar Türkiye’deki uygarlıklar hakkında bilgileri açıklayabilme. 1͵4͵13 1͵2
2 Turist rehberliğinde uygulayabilme 1͵11͵13͵14͵23 1͵2
3 Türkiye’deki antik kentlerin önemini daha iyi açıklayabilme. 13͵23 1͵2
4 Müzeler gezdirilirken bilgileri uygulayabilme. 11͵14͵23 1͵2
5 Diğer turizm rehberliği derslerinde kullanabilme. 13͵23 1͵2
6 Entelektüel ve kültürel altyapıya destek konusunda kullanabilme. 7͵13 1͵2
7 Antik dönem yaşamı hakkındaki bilgileri açıklayabilme. 7͵13͵23 1͵2
8 Bu dersi alanlar, geçmişten geleceğe uygarlıkların nasıl gelişim gösterdiğini kavrayabilme 1͵3͵14͵23 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 5 3 15
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 2 1 2
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 2 4 8
15 Son Sınav 1 1 1
100