Ders Bilgileri
DOĞA TARİHİ VE REHBERLİĞİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 217 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Derslere %70 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür. |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, ekoturizm çerçevesinde, doğada topluluklar halinde yaşayan bitkilere ve hayvanlara dikkati çekmek ve öğrencilerde bu yaşam şekillerinin nedenleri hakkında merak uyandırıp incelemeye ve korumaya yönlendirmektir |
İçeriği | Bu derste, ekoturizmi flora ve faunaya bağlayan ve ayıran noktalar, doğal alanlarda yer alan türler ve Türkiye’ de ekoturizm olasılıkları hakkında bilgiler verilecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mersin, Akdeniz Bölgesi, Türkiye ve dünya doğal alanları bilgisini kazanır, |
2 | Turizm ve doğa ilişkisinde kurulması gereken dengeleri kavrar, |
3 | Bitki ve hayvan birliklerini tanıma, gözlemleme ve değerbilirlik yeteneği kazanır |
4 | Doğa Tarihi müzeleri, koruma alanları, doğal ve sit alanlarının önemini kavrar |
5 | Koruma stratejileri ve ülke doğal zenginlikleri konusunda bakış açısı kazanır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ekoturizmin tanımı | Anlatım, Tartışma |
2 | Türkiye’nin yeryüzü şekillerine genel bakış ve Türkiye’deki coğrafik Bölgeler | Anlatım, Tartışma |
3 | Yeryüzündeki kıta hareketliliğinin yerşekillerinin oluşumuna etkileri | Anlatım, Tartışma |
4 | Fosil, relik, endemik türler | Anlatım, Tartışma |
5 | Türkiye’de jeolojik zaman, topografya ve iklimsel etkiler | Anlatım, Tartışma |
6 | Ulusal ve yabancı doğa tarihi parkları (Tabiat parkları, Milli Parklar, SIT Alanları, ÖÇKB. ve doğal rezerv alanları) | Anlatım, Tartışma |
7 | Türkiye’ de doğal vejetasyon yapısı, arazi kullanımı ve tarım arasındaki ilişkiler | Anlatım, Tartışma |
8 | ARA SINAV | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | Yeryüzündeki bitki ve hayvan topluluklarının dağılışları | Anlatım, Tartışma |
10 | Ülkemiz ve uluslarası Doğa Tarihi Müzelerinin anlatımı | Anlatım, Tartışma |
11 | Uluslararası çevre sözleşmeleri, Türkiye Ormancılık ve Çevre Uygulamaları | Anlatım, Tartışma |
12 | Yeryüzü coğrafyası ve buna bağlı olarak şekillenen ülkeler | Anlatım, Tartışma |
13 | İnsan faktörü ve doğa turizmine bakış açıları | Anlatım, Tartışma |
14 | İnsan faktörü ve doğa etkileşimleri (çeşitli meslek gruplarının bu konudaki bakış açıları) | Anlatım, Tartışma |
15 | Tartışma | Anlatım, Tartışma |
16 | Son Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
5 | (Dünyada ve Türkiye'de Ekoturizm, İTO, 2004. http://www.ito.org.tr/Dokuman/Sektor/1-31.pdf) | ||
1 | David Bruce Weaver John Wiley & Sons Australia, Limited, 2001. | ||
2 | Biyocoğrafya, Yıldırım Akman, Palme Yayınları, 1993. | ||
3 | Bitki Ekolojisi, Münir Öztürk &Özcan Seçmen, Ege Ün. Basımevi, 1996. | ||
4 | Ekoturizm Yönetimi, Cengiz Demir, Aydın Çevirgen, NOBEL YAYINEVİ, 2006. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mersin, Akdeniz Bölgesi, Türkiye ve dünya doğal alanları bilgisini kazanır, | 2͵6͵13 | 1͵2 |
2 | Turizm ve doğa ilişkisinde kurulması gereken dengeleri kavrar, | 2͵6͵13 | 1͵2 |
3 | Bitki ve hayvan birliklerini tanıma, gözlemleme ve değerbilirlik yeteneği kazanır | 2͵6͵13 | 1͵2 |
4 | Doğa Tarihi müzeleri, koruma alanları, doğal ve sit alanlarının önemini kavrar | 2͵6͵13 | 1͵2 |
5 | Koruma stratejileri ve ülke doğal zenginlikleri konusunda bakış açısı kazanır | 2͵6͵13 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 5 | 5 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 2 | 1 | 2 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |