Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

DOĞA TARİHİ VE REHBERLİĞİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 217 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Derslere %70 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür.
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, ekoturizm çerçevesinde, doğada topluluklar halinde yaşayan bitkilere ve hayvanlara dikkati çekmek ve öğrencilerde bu yaşam şekillerinin nedenleri hakkında merak uyandırıp incelemeye ve korumaya yönlendirmektir
İçeriği Bu derste, ekoturizmi flora ve faunaya bağlayan ve ayıran noktalar, doğal alanlarda yer alan türler ve Türkiye’ de ekoturizm olasılıkları hakkında bilgiler verilecektir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Mersin, Akdeniz Bölgesi, Türkiye ve dünya doğal alanları bilgisini kazanır,
2 Turizm ve doğa ilişkisinde kurulması gereken dengeleri kavrar,
3 Bitki ve hayvan birliklerini tanıma, gözlemleme ve değerbilirlik yeteneği kazanır
4 Doğa Tarihi müzeleri, koruma alanları, doğal ve sit alanlarının önemini kavrar
5 Koruma stratejileri ve ülke doğal zenginlikleri konusunda bakış açısı kazanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ekoturizmin tanımı Anlatım, Tartışma
2 Türkiye’nin yeryüzü şekillerine genel bakış ve Türkiye’deki coğrafik Bölgeler Anlatım, Tartışma
3 Yeryüzündeki kıta hareketliliğinin yerşekillerinin oluşumuna etkileri Anlatım, Tartışma
4 Fosil, relik, endemik türler Anlatım, Tartışma
5 Türkiye’de jeolojik zaman, topografya ve iklimsel etkiler Anlatım, Tartışma
6 Ulusal ve yabancı doğa tarihi parkları (Tabiat parkları, Milli Parklar, SIT Alanları, ÖÇKB. ve doğal rezerv alanları) Anlatım, Tartışma
7 Türkiye’ de doğal vejetasyon yapısı, arazi kullanımı ve tarım arasındaki ilişkiler Anlatım, Tartışma
8 ARA SINAV Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Yeryüzündeki bitki ve hayvan topluluklarının dağılışları Anlatım, Tartışma
10 Ülkemiz ve uluslarası Doğa Tarihi Müzelerinin anlatımı Anlatım, Tartışma
11 Uluslararası çevre sözleşmeleri, Türkiye Ormancılık ve Çevre Uygulamaları Anlatım, Tartışma
12 Yeryüzü coğrafyası ve buna bağlı olarak şekillenen ülkeler Anlatım, Tartışma
13 İnsan faktörü ve doğa turizmine bakış açıları Anlatım, Tartışma
14 İnsan faktörü ve doğa etkileşimleri (çeşitli meslek gruplarının bu konudaki bakış açıları) Anlatım, Tartışma
15 Tartışma Anlatım, Tartışma
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
5 (Dünyada ve Türkiye'de Ekoturizm, İTO, 2004. http://www.ito.org.tr/Dokuman/Sektor/1-31.pdf)
1 David Bruce Weaver John Wiley & Sons Australia, Limited, 2001.
2 Biyocoğrafya, Yıldırım Akman, Palme Yayınları, 1993.
3 Bitki Ekolojisi, Münir Öztürk &Özcan Seçmen, Ege Ün. Basımevi, 1996.
4 Ekoturizm Yönetimi, Cengiz Demir, Aydın Çevirgen, NOBEL YAYINEVİ, 2006.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Mersin, Akdeniz Bölgesi, Türkiye ve dünya doğal alanları bilgisini kazanır, 2͵6͵13 1͵2
2 Turizm ve doğa ilişkisinde kurulması gereken dengeleri kavrar, 2͵6͵13 1͵2
3 Bitki ve hayvan birliklerini tanıma, gözlemleme ve değerbilirlik yeteneği kazanır 2͵6͵13 1͵2
4 Doğa Tarihi müzeleri, koruma alanları, doğal ve sit alanlarının önemini kavrar 2͵6͵13 1͵2
5 Koruma stratejileri ve ülke doğal zenginlikleri konusunda bakış açısı kazanır 2͵6͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 5 5
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 2 1 2
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 3 5 15
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 4 5 20
15 Son Sınav 1 1 1
100