Ders Bilgileri
RÖNESANS SANATI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 215 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Derslere % 70 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Candan ÜLKÜ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Rönesans ile birlikte Avrupa’daki tarihsel süreçteki değişikleri detaylı olarak örneklerle açıklayabilme; bu dönemin önemli mimarları ve eserlerini; ressamları ve eserlerini; heykeltıraşlarını ve heykellerini tanıma; sanatçı eğitimi konusunda bilgi sahibi olma; maniyerizim hakkında bilgi sahibi olma; önemli kentleri, müzeleri, anıtları tanıma amaçlanmaktadır |
İçeriği | Dönemin önemli mimarları, ressamları ve heykeltıraşları ile eserlerini tanıma, sanatçı eğitimi konusunda bilgilenme; Rönesans kentlerini, müzelerini, anıtlarını tanıma. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Rönesans döneminde inşa edilen önemli yapıların ve mimarların özelliklerini açıklar. |
2 | Rönesansın önemli ressamlarını, resimledikleri yapılar ve resimleri hakkında bilgi verebilir. |
3 | Rönesansın önemli heykeltraşlarını ve heykellerini tanır. |
4 | Rönesansta sanatçı eğitiminin nasıl olduğunu açıklar. |
5 | Rönesans kentlerini, müzelerini, anıtlarını tanır |
6 | Entelektüel ve kültürel altyapıya destek sağlayabilme. |
7 | Turist rehberliğinde uygulayabilme. |
8 |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Erken Rönesans Resim Sanatı | Anlatım, Tartışma |
2 | Rönesans Resim Sanatı | Anlatım, Tartışma |
3 | Rönesans Resim Sanatı | Anlatım, Tartışma |
4 | Rönesans Heykel Sanatı | Anlatım, Tartışma |
5 | Kuzey Avrupa Ülkelerinde Rönesans Sanatı (1325 -1600) | Anlatım, Tartışma |
6 | Rönesans Mimarisi | Anlatım, Tartışma |
7 | Maniyerizm | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | Maniyerizm | Anlatım, Tartışma |
10 | İtalya’da Rönesans Kentleri : Floransa | Anlatım, Tartışma |
11 | İtalya’da Rönesans Kentleri : Milano | Anlatım, Tartışma |
12 | İtalya’da Rönesans Kentleri : Venedik | Anlatım, Tartışma |
13 | İtalya’da Rönesans Kentleri : Roma | Anlatım, Tartışma |
14 | Değerlendirme | Anlatım, Tartışma |
15 | ||
16 | Son Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Gombrich, E. H. (1994). Sanatın Öyküsü, (Çev: Bedrettin Cömert), İstanbul: Remzi Kitabevi. | ||
2 | Hadjinicolaou, N. (1987), Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, (M. H. Spatar), İstanbul: Kaynak Yayınları. | ||
3 | Faure, E. (1993), Yeniden Doğan Sanat, (Çev. B. Onaran), İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Rönesans döneminde inşa edilen önemli yapıların ve mimarların özelliklerini açıklar. | 3͵4͵13 | 1͵2 |
2 | Rönesansın önemli ressamlarını, resimledikleri yapılar ve resimleri hakkında bilgi verebilir. | 3͵4͵13 | 1͵2 |
3 | Rönesansın önemli heykeltraşlarını ve heykellerini tanır. | 3͵4͵13 | 1͵2 |
4 | Rönesansta sanatçı eğitiminin nasıl olduğunu açıklar. | 3͵4͵13 | 1͵2 |
5 | Rönesans kentlerini, müzelerini, anıtlarını tanır | 3͵4͵13 | 1͵2 |
6 | Entelektüel ve kültürel altyapıya destek sağlayabilme. | 3͵7͵13 | 1͵2 |
7 | Turist rehberliğinde uygulayabilme. | 1͵3͵11͵14͵23 | 1͵2 |
8 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 3 | 6 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 1 | 1 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |