Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

İNANÇ FELSEFESİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 315 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Abdullah AKMAZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders bir felsefi disiplin olarak inanç felsefesinin temel problemlerini vermeyi ve bu bilgiler ışığında farklı filozofların metinlerinin incelenmesini amaçlamaktadır.
İçeriği Epistemelojik, psikolojik, dini, bilimsel, siyasal ve güncel açıdan inanç.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İnancı tanımlar
2 İnancın sınırlarını çizebilme
3 Bilgi, inanç, sanı, kanı ayrımını açıklayabilir
4 İnancı psikolojik boyutuyla tanımlama
5 İnanç, umut, güven ayrımını açıklayabilir
6 İnancı din sınırları içinde tanımlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İnanç nedir? İnancı tanımlamak. Anlatım, Tartışma
2 İnanç felsefesi nedir? İnanç felsefesinin diğer felsefe alanlarıyla olan ilişkisini ve farkını belirlemek • İnanç felsefesinin sorunlarını tartışmak Anlatım, Tartışma
3 Antik Yunan’da İnanç: Platon’da bilgisizlikten bilgiye giden süreç, Platon’un bilgi sürecinde inancın yeri Anlatım, Tartışma
4 Bilgi, inanç, sanı, kanı ayrımı Anlatım, Tartışma
5 Psikolojik açıdan İnanç: E. Fromm ve inanç Anlatım, Tartışma
6 E. Fromm’un bakış açısından S. Freud ve G. Jung Anlatım, Tartışma
7 E. Fromm’un bakış açısından umut Anlatım, Tartışma
8 Ara sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 E. Fromm’un bakış açısından güven Anlatım, Tartışma
10 İnanç ve din: Dini tanımlamak. Anlatım, Tartışma
11 Otoriter ve Humaniter dinler içerisinde inanç kavramını irdelemek Anlatım, Tartışma
12 Din ve felsefeyi karşılaştırmak Anlatım, Tartışma
13 Teoloji ve ilahiyyat ile din felsefesini karşılaştırmak Anlatım, Tartışma
14 Bilim sınırları içinde inanç kavramını irdelemek Anlatım, Tartışma
15 Siyasal, güncel boyutuyla inancı irdelemek Yazılı Ölçme Değerlendirme
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Fromm E. (2010) Psikanaliz ve Din, çev. Elif Erten, İstanbul: Say Yayınları.
2 Fromm E. (1990) Umut Devrimi, çev. Şeyma Yeğin, İstanbul: Payel Yayınları.
3 Erdoğan E. (2014) Aşk Ve Kaotik Özgürlük, İstanbul: Müptela Yayınları.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İnancı tanımlar 3͵4͵5͵7͵13͵19 1͵2
2 İnancın sınırlarını çizebilme 3͵4͵5͵7͵13͵19 1͵2
3 Bilgi, inanç, sanı, kanı ayrımını açıklayabilir 3͵4͵5͵7͵13͵19 1͵2
4 İnancı psikolojik boyutuyla tanımlama 3͵4͵5͵7͵13͵19 1͵2
5 İnanç, umut, güven ayrımını açıklayabilir 3͵4͵5͵7͵13͵19 1͵2
6 İnancı din sınırları içinde tanımlama 3͵4͵5͵7͵13͵19 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100