Ders Bilgileri
İNANÇ FELSEFESİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 315 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Abdullah AKMAZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders bir felsefi disiplin olarak inanç felsefesinin temel problemlerini vermeyi ve bu bilgiler ışığında farklı filozofların metinlerinin incelenmesini amaçlamaktadır. |
İçeriği | Epistemelojik, psikolojik, dini, bilimsel, siyasal ve güncel açıdan inanç. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İnancı tanımlar |
2 | İnancın sınırlarını çizebilme |
3 | Bilgi, inanç, sanı, kanı ayrımını açıklayabilir |
4 | İnancı psikolojik boyutuyla tanımlama |
5 | İnanç, umut, güven ayrımını açıklayabilir |
6 | İnancı din sınırları içinde tanımlama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İnanç nedir? İnancı tanımlamak. | Anlatım, Tartışma |
2 | İnanç felsefesi nedir? İnanç felsefesinin diğer felsefe alanlarıyla olan ilişkisini ve farkını belirlemek • İnanç felsefesinin sorunlarını tartışmak | Anlatım, Tartışma |
3 | Antik Yunan’da İnanç: Platon’da bilgisizlikten bilgiye giden süreç, Platon’un bilgi sürecinde inancın yeri | Anlatım, Tartışma |
4 | Bilgi, inanç, sanı, kanı ayrımı | Anlatım, Tartışma |
5 | Psikolojik açıdan İnanç: E. Fromm ve inanç | Anlatım, Tartışma |
6 | E. Fromm’un bakış açısından S. Freud ve G. Jung | Anlatım, Tartışma |
7 | E. Fromm’un bakış açısından umut | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | E. Fromm’un bakış açısından güven | Anlatım, Tartışma |
10 | İnanç ve din: Dini tanımlamak. | Anlatım, Tartışma |
11 | Otoriter ve Humaniter dinler içerisinde inanç kavramını irdelemek | Anlatım, Tartışma |
12 | Din ve felsefeyi karşılaştırmak | Anlatım, Tartışma |
13 | Teoloji ve ilahiyyat ile din felsefesini karşılaştırmak | Anlatım, Tartışma |
14 | Bilim sınırları içinde inanç kavramını irdelemek | Anlatım, Tartışma |
15 | Siyasal, güncel boyutuyla inancı irdelemek | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Fromm E. (2010) Psikanaliz ve Din, çev. Elif Erten, İstanbul: Say Yayınları. | ||
2 | Fromm E. (1990) Umut Devrimi, çev. Şeyma Yeğin, İstanbul: Payel Yayınları. | ||
3 | Erdoğan E. (2014) Aşk Ve Kaotik Özgürlük, İstanbul: Müptela Yayınları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İnancı tanımlar | 3͵4͵5͵7͵13͵19 | 1͵2 |
2 | İnancın sınırlarını çizebilme | 3͵4͵5͵7͵13͵19 | 1͵2 |
3 | Bilgi, inanç, sanı, kanı ayrımını açıklayabilir | 3͵4͵5͵7͵13͵19 | 1͵2 |
4 | İnancı psikolojik boyutuyla tanımlama | 3͵4͵5͵7͵13͵19 | 1͵2 |
5 | İnanç, umut, güven ayrımını açıklayabilir | 3͵4͵5͵7͵13͵19 | 1͵2 |
6 | İnancı din sınırları içinde tanımlama | 3͵4͵5͵7͵13͵19 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |