Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ULUSLARARASI TURİZM PAZARLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 319 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Sevda SAHİLLİ BİRDİR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin Türkiye turizmi açısından önem taşıyan turizm pazarlarını analiz edebilmelerini sağlamaktır.
İçeriği Dünya turizm hareketleri, Türk turizmindeki sayısal gelişmeler, yabancı turist profili, Türk turizmi açısından rekabet analizi, yerli turist profili, Türk turizmi açısından önemli olan pazarların analizi, rakip ülkelerin önemli pazarlarını analizi, Türklerin uluslar arası turizm hareketleri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Dünya turizm hareketlerini açıklar
2 .Türk turizmi ile ilgili sayısal gelişmeleri açıklar
3 Türkiye açısından yabancı turist profilini açıklar
4 Türkiye’nin turizm açısından rakiplerini analiz eder
5 Yerli turist profilini betimler
6 Türk turizmi açısından önemli olan pazarları analiz eder
7 Rakip ülkelerin önemli pazarlarını analiz eder
8 Türklerin uluslar arası turizm hareketlerini analiz eder

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dünya turizm hareketleri Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
2 Türk turizmindeki sayısal gelişmeler Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
3 Yabancı turist profili Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
4 Türk turizmi açısından rekabet analizi Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
5 Yerli turist profili Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
6 Rakip ülkelerin önemli pazarlarının analizi, Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
7 Türklerin uluslar arası turizm hareketleri Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
8 Ara sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Almanya pazarının analizi Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
10 Rusya pazarının analizi Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
11 İngiltere pazarının analizi Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
12 İran pazarının analizi Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
13 Bulgaristan ve İtalya pazarlarının analizi Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
14 Hollanda, Fransa ve Suriye pazarlarının analizi Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
15 Yunanistan, ABD ve Avusturya pazarlarının analizi Anlatım, tartışma, örneklendirme, sunum
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Dünya Turizm Örgütü istatistikleri ve yayınları Kültür ve Turizm Bakanlığı istatistikleri ve yayınları TÜRSAB istatistikleri ve yayınları

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Dünya turizm hareketlerini açıklar 1͵5͵6 1͵2
2 .Türk turizmi ile ilgili sayısal gelişmeleri açıklar 1͵5͵6 1͵2
3 Türkiye açısından yabancı turist profilini açıklar 1͵5͵6 1͵2
4 Türkiye’nin turizm açısından rakiplerini analiz eder 1͵5͵6 1͵2
5 Yerli turist profilini betimler 1͵5͵6 1͵2
6 Türk turizmi açısından önemli olan pazarları analiz eder 1͵5͵6 1͵2
7 Rakip ülkelerin önemli pazarlarını analiz eder 1͵5͵6 1͵2
8 Türklerin uluslar arası turizm hareketlerini analiz eder 1͵5͵6 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100