Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

YARATICI DRAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 412 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Beril Dönmez
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu derste,sınırsız hayal gücünü kullanan ve kendini ifade edebilen, sosyal beceriye sahip, aynı zamanda sanata duyarlı bireyler yetiştirmek amaçlanır.
İçeriği Nefes, bedeni tanıma, diksiyon, empati becerisi, duyular, yaratıcılık ve estetik.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Nefesini doğru kullanır ve bedenini tanır.
2 İletişim kurarken diksiyonuna dikkat eder.
3 Doğaçlama yapar.
4 Empati kurar.
5 Duyularını kullanır.
6 Yaratıcılık ve estetik yeteneğini geliştirir.
7 Dramatik çalışmalar yapar.
8 Drama tekniğini kullanarak yaratıcılığını geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nefes ve Bedenle Tanışma Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
2 Nefes ve Bedenle Tanışma Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
3 Diksiyon Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
4 Doğaçlama Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
5 Doğaçlama Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
6 Empati becerisini geliştirme Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
7 Empati becerisini geliştirme Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Duyularını kullanabilme Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
10 Duyularını kullanabilme Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
11 Yaratıcılık ve estetik becerisini geliştirme Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
12 Yaratıcılık ve estetik becerisini geliştirme Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
13 Dramatik Çalışmalar Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
14 Drama Tekniği ile Yaratıcılık Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
15 Drama Tekniği ile Yaratıcılık Anlatım, Tartışma, Soru – Cevap, Gösterme
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Eğitimde Yaratıcı Drama, Ömer Adıgüzel, Pegem Akademi Yayıncılık

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Nefesini doğru kullanır ve bedenini tanır. 7͵13͵27 1͵2
2 İletişim kurarken diksiyonuna dikkat eder. 7͵13͵27 1͵2
3 Doğaçlama yapar. 7͵13͵27 1͵2
4 Empati kurar. 7͵13͵27 1͵2
5 Duyularını kullanır. 7͵13͵27 1͵2
6 Yaratıcılık ve estetik yeteneğini geliştirir. 7͵13͵27 1͵2
7 Dramatik çalışmalar yapar. 7͵13͵27 1͵2
8 Drama tekniğini kullanarak yaratıcılığını geliştirir. 7͵13͵27 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
75