Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SEMAVİ DİNLER
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 408 Bahar 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Lale YILMAZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerimiz turizm sektöründe çalışacaklarından dolayı Kültür turizmi kapsamında semavi dinler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçeriği Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinleri hakkında tüm yönleriyle bilgilendirilmesi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinlerinin tüm ayrıntılarını açıklayabilme.
2 Turist rehberliğinde uygulayabilme
3 Semavi dinleri arasındaki farkları karşılaştırabilme.
4 Semavi dinlerin sanata olan katkısını açıklayabilme.
5 Dinlerin mimariye olan katkısını açıklayabilme.
6 Dinin doğa olaylarıyla ilgili bağlantılarını açıklayabilme.
7 Kültür gezilerinin önemi daha da fazla açıklayabilme.
8 Semavi dinlerinin insanın iç dünyasını nasıl etkilediğini açıklayabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yahudiliğin tarihçesi ve peygamberleri Anlatım, tartışma
2 Yahudilikle ilgili terimler- Tevrat ve Zebur ve On Emir "
3 Yahudilikte ibadet, sinagoglar ve bayramlar "
4 Yahudiliğin mezhepleri "
5 Hıristiyanlığın tarihçesi ve Hz. İsa "
6 Hıristiyanlıkla ilgili terimler ve İncil "
7 Hıristiyanlıkta ibadet ve bayramlar "
8 Ara Sınav
9 Kiliseler, vaftiz ve ayinler "
10 Hıristiyanlıkta mezhepler "
11 İslamiyet’in tarihçesi ve Hz. Muhammet ve Dört Halife "
12 İslamiyet ile ilgili terimler, İslamiyet’te ibadet, bayramlar ve camiler "
13 İslamiyet’te mezhepler "
14 Semavi dinlerin karşılaştırılması "
15 Genel değerlendirme "
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 - Dinler Tarihi, Tümer, G.-Küçük, A. Ankara, 2002.
2 -Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi II, Eliade, M.,İstanbul, 2000
3 - Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi III, Eliade, M.,İstanbul, 2000

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinlerinin tüm ayrıntılarını açıklayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
2 Turist rehberliğinde uygulayabilme 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
3 Semavi dinleri arasındaki farkları karşılaştırabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
4 Semavi dinlerin sanata olan katkısını açıklayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
5 Dinlerin mimariye olan katkısını açıklayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
6 Dinin doğa olaylarıyla ilgili bağlantılarını açıklayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
7 Kültür gezilerinin önemi daha da fazla açıklayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
8 Semavi dinlerinin insanın iç dünyasını nasıl etkilediğini açıklayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100