Ders Bilgileri
İLETİŞİM BECERİLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 314 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Sevda SAHİLLİ BİRDİR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin temel amacı, etkili iletişim becerilerini geliştirmek için öğrencilere sözel iletişim ve etkin dinleme unsurlarını vermektir. |
İçeriği | Bu dersin temel içeriği kişilerarası iletişim perspektifinden; iletişimin toplumsal rolü, dinleme, sözel iletişim, sözsüz iletişim, ikna edici iletişim, iletişimde algı konularından oluşmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenci ikna edici iletişim sürecini açıklayabilir ve kullanabilir. |
2 | Etkin dinleme becerisi gösterebilme. |
3 | İletişimde algıyı açıklayabilme. |
4 | Sözel iletişimi etkin kullanabilme. |
5 | Sözsüz iletişimi kullanabilme. |
6 | İşyerinde ilişkileri tanımlayabilme. |
7 | Kişilerarası ilişkilerde gücü açıklayabilme. |
8 | Kişilerarası ilişkilerde gücü açıklayabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | iletişim unsurları ve karakteristik özellikleri | Anlatım, Tartışma |
2 | İletişim süreci | Anlatım, Tartışma |
3 | İletişim süreçlerinde dinleme | Anlatım, Tartışma |
4 | Kişi içi iletişimin iletişim süreçlerindeki rolü | Anlatım, Tartışma |
5 | İletişim süreçlerinde ikna | Anlatım, Tartışma |
6 | Sözel iletişim | Anlatım, Tartışma |
7 | Sözsüz iletişim | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | Yazılı iletişim | Anlatım, Tartışma |
10 | Kişilerarası iletişim ve cinsiyet | Anlatım, Tartışma |
11 | Kişilerarası ilişkiler | Anlatım, Tartışma |
12 | Arkadaş ve aile ilişkileri | Anlatım, Tartışma |
13 | İşyerinde ilişkiler | Anlatım, Tartışma |
14 | Kişilerarası ilişkilerde güç | Anlatım, Tartışma |
15 | Kişilerarası ilişkilerde çatışma | Anlatım, Tartışma |
16 | Son Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Edit. Erhan Arslan, 2007, Genel ve Teknik İletişim, Lisans Yayıncılık, | ISBN: 978-9944-274-06-7, İstanbul | R |
2 | Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003 | Ö | |
3 | Oskay, Ünsal,( 2001) İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları. | Ö | |
4 | İnceoğlu, Metin, (1993) Tutum Algı İletişim, Ankara: VersoYayınları | Ö |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci ikna edici iletişim sürecini açıklayabilir ve kullanabilir. | 15͵17 | 1͵2 |
2 | Etkin dinleme becerisi gösterebilme. | 7͵10͵15 | 1͵2 |
3 | İletişimde algıyı açıklayabilme. | 13͵15 | 1͵2 |
4 | Sözel iletişimi etkin kullanabilme. | 15͵17 | 1͵2 |
5 | Sözsüz iletişimi kullanabilme. | 7͵10͵13͵15 | 1͵2 |
6 | İşyerinde ilişkileri tanımlayabilme. | 15͵16 | 1͵2 |
7 | Kişilerarası ilişkilerde gücü açıklayabilme. | 10͵15 | 1͵2 |
8 | Kişilerarası ilişkilerde gücü açıklayabilme. | 13͵15͵17 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |