Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

İLETİŞİM BECERİLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 314 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Sevda SAHİLLİ BİRDİR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin temel amacı, etkili iletişim becerilerini geliştirmek için öğrencilere sözel iletişim ve etkin dinleme unsurlarını vermektir.
İçeriği Bu dersin temel içeriği kişilerarası iletişim perspektifinden; iletişimin toplumsal rolü, dinleme, sözel iletişim, sözsüz iletişim, ikna edici iletişim, iletişimde algı konularından oluşmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenci ikna edici iletişim sürecini açıklayabilir ve kullanabilir.
2 Etkin dinleme becerisi gösterebilme.
3 İletişimde algıyı açıklayabilme.
4 Sözel iletişimi etkin kullanabilme.
5 Sözsüz iletişimi kullanabilme.
6 İşyerinde ilişkileri tanımlayabilme.
7 Kişilerarası ilişkilerde gücü açıklayabilme.
8 Kişilerarası ilişkilerde gücü açıklayabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 iletişim unsurları ve karakteristik özellikleri Anlatım, Tartışma
2 İletişim süreci Anlatım, Tartışma
3 İletişim süreçlerinde dinleme Anlatım, Tartışma
4 Kişi içi iletişimin iletişim süreçlerindeki rolü Anlatım, Tartışma
5 İletişim süreçlerinde ikna Anlatım, Tartışma
6 Sözel iletişim Anlatım, Tartışma
7 Sözsüz iletişim Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Yazılı iletişim Anlatım, Tartışma
10 Kişilerarası iletişim ve cinsiyet Anlatım, Tartışma
11 Kişilerarası ilişkiler Anlatım, Tartışma
12 Arkadaş ve aile ilişkileri Anlatım, Tartışma
13 İşyerinde ilişkiler Anlatım, Tartışma
14 Kişilerarası ilişkilerde güç Anlatım, Tartışma
15 Kişilerarası ilişkilerde çatışma Anlatım, Tartışma
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Edit. Erhan Arslan, 2007, Genel ve Teknik İletişim, Lisans Yayıncılık, ISBN: 978-9944-274-06-7, İstanbul R
2 Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003 Ö
3 Oskay, Ünsal,( 2001) İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları. Ö
4 İnceoğlu, Metin, (1993) Tutum Algı İletişim, Ankara: VersoYayınları Ö

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenci ikna edici iletişim sürecini açıklayabilir ve kullanabilir. 15͵17 1͵2
2 Etkin dinleme becerisi gösterebilme. 7͵10͵15 1͵2
3 İletişimde algıyı açıklayabilme. 13͵15 1͵2
4 Sözel iletişimi etkin kullanabilme. 15͵17 1͵2
5 Sözsüz iletişimi kullanabilme. 7͵10͵13͵15 1͵2
6 İşyerinde ilişkileri tanımlayabilme. 15͵16 1͵2
7 Kişilerarası ilişkilerde gücü açıklayabilme. 10͵15 1͵2
8 Kişilerarası ilişkilerde gücü açıklayabilme. 13͵15͵17 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
75