Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TARİH ÖNCESİ DİNLER
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 308 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Sabri Arıcı
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerimiz turizm sektöründe çalışacaklarından dolayı Kültür turizmi kapsamında tarih öncesindeki dinler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçeriği İlkel topluluklardaki kutsallıkla ilgili yaşam tarzları, inanç sistemleri, gök, toprak, su ve bitkilerle ilgili konular ele alınacaktır. Ayrıca, Hitit, Urartu, Mısır, Mezopotamya, İran Orta Asya Türk ve Uzak Doğu dinleri tanıtılacaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İlkel dinler hakkında bilgileri kavrayabilme.
2 Turist rehberliğinde uygulayabilme.
3 Mitoloji dersini daha kolay açıklayabilme.
4 Dinlerin sanata olan katkısını açıklayabilme.
5 Dinlerin mimariye olan katkısını kavrayabilme.
6 Dinin doğa olaylarıyla ilgili bağlantılarını açıklayabilme.
7 Entelektüel ve kültürel altyapıya destek sağlayabilme.
8 Tarih öncesi ile günümüz dünyası arasında bağlantı kurabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kutsallığın morfolojisi Anlatım, tartışma
2 Göksel simgeler ve ayinler "
3 Su ile ilgili kutsallıklar, kutsal taşlar "
4 Toprak, kadın ve kutsallıklar "
5 Bitki ve tarımla ilgili kutsallıklar "
6 Hitit dini "
7 Urartu, Frigya dini "
8 Ara Sınav
9 Mezopotamya dinleri "
10 İran dini-Zerdüştlük "
11 Antik Mısır dini "
12 Orta Asya Türk dini "
13 Uzak Doğu Dinleri-1 "
14 Uzak Doğu Dinleri-2 "
15 Genel değerlendirme "
16 Son Sınav "

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 -Dinler tarihine giriş, Eliade, M. (Çev. Aslan, L. ), İstanbul.
2 -Dinler Tarihi, Tümer, G.-Küçük, A. Ankara, 2002.
3 - Eski Mezopotamya Dinlerine Giriş,Demirci, K.İstanbul, 2013.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İlkel dinler hakkında bilgileri kavrayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
2 Turist rehberliğinde uygulayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
3 Mitoloji dersini daha kolay açıklayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
4 Dinlerin sanata olan katkısını açıklayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
5 Dinlerin mimariye olan katkısını kavrayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
6 Dinin doğa olaylarıyla ilgili bağlantılarını açıklayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
7 Entelektüel ve kültürel altyapıya destek sağlayabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
8 Tarih öncesi ile günümüz dünyası arasında bağlantı kurabilme. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
75