Ders Bilgileri
REKREASYON VE ANİMASYON | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 304 | Bahar | 1 | 1 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Hüseyin ÇİÇEKLİOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders, tamamen sosyal içerikli bir ders olduğundan, ileride turizm sektöründe çalışacak öğrencilerin, sosyal olmalarını, özgüvenine sahip olmalarını ve ayrıca animasyonla ilgilenecek öğrencilere yönelik geniş bilgiler ve uygulamalar içeren bilgileri sağlamaktır. |
İçeriği | Dersimizde, rekreasyon ve animasyon tanımları verilerek, boş zamanlarının nasıl değerlendirilmesi gerektiğinin açıklamaları, ayrıca turistik işletmelerdeki animasyon uygulamaları, özellikleri ve yönetimi hakkındaki bilgiler içermektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | OÇ-1. Rekreasyon ve animasyon kavramlarının ne oldukları tanımlanacaktır |
2 | OÇ-2. Etkili iletişim ve sosyal olmanın faydaları anlatılacaktır. |
3 | OÇ-3. Özgüvenin nasıl kazanılacağı yorumlanacaktır. |
4 | OÇ-4. Yaratıcı yönünün nasıl ortaya çıkması gerektiği ifade edilecektir. |
5 | OÇ-5. Problemlerde etkili çözümler üretebilmeyi açıklayacaktır. |
6 | OÇ-6. Entelektüel ve kültürel altyapının ne derece önemli olduğu ve bunun nasıl geliştirileceği açıklanacaktır. |
7 | OÇ-7. Turistik tesislerde animatörlüğü meslek olarak tanımlayacaktır. |
8 | OÇ-8. Ekip ruhuna sahip olacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Boş zamanı değerlendirme kavramı üzerine düşünceler ve tanımı. | anlatım ve tartışma |
2 | Rekreasyon nedir, geniş açıklamalar, özellikleri ve çeşitleri | " |
3 | Boş zamanın, turizm, rekreasyon, hobiler, kültür, sanat ve sporlarla olan bağlantısı | " |
4 | Animasyon nedir, açıklamalar, özellikleri ve çeşitleri. | " |
5 | Turizm işletmelerinde animasyon nedir ne değildir. | " |
6 | Animatörün özellikleri Animasyon uygulamaları-5 | " |
7 | Animasyon yönetimi | " |
8 | Ara Sınav | |
9 | Animasyon için grupların oluşturulması nasıl olmalıdır? | " |
10 | Animasyon uygulamaları-I | " |
11 | Animasyon uygulamaları-2 | " |
12 | Animasyon uygulamaları-3 | " |
13 | Animasyon uygulamaları-4 | " |
14 | Animasyon uygulamaları-5 | " |
15 | Animasyon uygulamaları-6 | " |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | -Rekreasyon ve Animasyon, Atilla Hazar, Ankara, 2009. | ||
2 | -Rekreasyon Bos Zamanı Değerlendirme, Ş. K. Köktaş, 2004. | ||
3 | -Rekreasyon Değerlendirme Yönetimi ve rekreasyon Uygulamaları, N. Hacıoğlu,A. Gökdeniz, Y. Dinç, Ankara, 2009. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | OÇ-1. Rekreasyon ve animasyon kavramlarının ne oldukları tanımlanacaktır | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
2 | OÇ-2. Etkili iletişim ve sosyal olmanın faydaları anlatılacaktır. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
3 | OÇ-3. Özgüvenin nasıl kazanılacağı yorumlanacaktır. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
4 | OÇ-4. Yaratıcı yönünün nasıl ortaya çıkması gerektiği ifade edilecektir. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
5 | OÇ-5. Problemlerde etkili çözümler üretebilmeyi açıklayacaktır. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
6 | OÇ-6. Entelektüel ve kültürel altyapının ne derece önemli olduğu ve bunun nasıl geliştirileceği açıklanacaktır. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
7 | OÇ-7. Turistik tesislerde animatörlüğü meslek olarak tanımlayacaktır. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
8 | OÇ-8. Ekip ruhuna sahip olacaktır. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |