Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

REKREASYON VE ANİMASYON
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 304 Bahar 1 1 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Hüseyin ÇİÇEKLİOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders, tamamen sosyal içerikli bir ders olduğundan, ileride turizm sektöründe çalışacak öğrencilerin, sosyal olmalarını, özgüvenine sahip olmalarını ve ayrıca animasyonla ilgilenecek öğrencilere yönelik geniş bilgiler ve uygulamalar içeren bilgileri sağlamaktır.
İçeriği Dersimizde, rekreasyon ve animasyon tanımları verilerek, boş zamanlarının nasıl değerlendirilmesi gerektiğinin açıklamaları, ayrıca turistik işletmelerdeki animasyon uygulamaları, özellikleri ve yönetimi hakkındaki bilgiler içermektedir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 OÇ-1. Rekreasyon ve animasyon kavramlarının ne oldukları tanımlanacaktır
2 OÇ-2. Etkili iletişim ve sosyal olmanın faydaları anlatılacaktır.
3 OÇ-3. Özgüvenin nasıl kazanılacağı yorumlanacaktır.
4 OÇ-4. Yaratıcı yönünün nasıl ortaya çıkması gerektiği ifade edilecektir.
5 OÇ-5. Problemlerde etkili çözümler üretebilmeyi açıklayacaktır.
6 OÇ-6. Entelektüel ve kültürel altyapının ne derece önemli olduğu ve bunun nasıl geliştirileceği açıklanacaktır.
7 OÇ-7. Turistik tesislerde animatörlüğü meslek olarak tanımlayacaktır.
8 OÇ-8. Ekip ruhuna sahip olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Boş zamanı değerlendirme kavramı üzerine düşünceler ve tanımı. anlatım ve tartışma
2 Rekreasyon nedir, geniş açıklamalar, özellikleri ve çeşitleri "
3 Boş zamanın, turizm, rekreasyon, hobiler, kültür, sanat ve sporlarla olan bağlantısı "
4 Animasyon nedir, açıklamalar, özellikleri ve çeşitleri. "
5 Turizm işletmelerinde animasyon nedir ne değildir. "
6 Animatörün özellikleri Animasyon uygulamaları-5 "
7 Animasyon yönetimi "
8 Ara Sınav
9 Animasyon için grupların oluşturulması nasıl olmalıdır? "
10 Animasyon uygulamaları-I "
11 Animasyon uygulamaları-2 "
12 Animasyon uygulamaları-3 "
13 Animasyon uygulamaları-4 "
14 Animasyon uygulamaları-5 "
15 Animasyon uygulamaları-6 "
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 -Rekreasyon ve Animasyon, Atilla Hazar, Ankara, 2009.
2 -Rekreasyon Bos Zamanı Değerlendirme, Ş. K. Köktaş, 2004.
3 -Rekreasyon Değerlendirme Yönetimi ve rekreasyon Uygulamaları, N. Hacıoğlu,A. Gökdeniz, Y. Dinç, Ankara, 2009.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 OÇ-1. Rekreasyon ve animasyon kavramlarının ne oldukları tanımlanacaktır 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
2 OÇ-2. Etkili iletişim ve sosyal olmanın faydaları anlatılacaktır. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
3 OÇ-3. Özgüvenin nasıl kazanılacağı yorumlanacaktır. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
4 OÇ-4. Yaratıcı yönünün nasıl ortaya çıkması gerektiği ifade edilecektir. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
5 OÇ-5. Problemlerde etkili çözümler üretebilmeyi açıklayacaktır. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
6 OÇ-6. Entelektüel ve kültürel altyapının ne derece önemli olduğu ve bunun nasıl geliştirileceği açıklanacaktır. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
7 OÇ-7. Turistik tesislerde animatörlüğü meslek olarak tanımlayacaktır. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2
8 OÇ-8. Ekip ruhuna sahip olacaktır. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17͵18͵19͵20͵21͵22͵23͵24͵25͵26͵27 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
75