Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TÜRK KÜLTÜRÜ VE EL SANATLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 204 Bahar 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Derslere %80 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür.
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Dr. Nejla KAYALI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Binlerce yıllık geçmişe sahip Anadolu coğrafyasının kendine özgü kültürü, gelenek ve görenekleri arasında önemli bir yere sahip olan Geleneksel Türk El Sanatlarını tanıtmak ve bu sanatları korumak, yaşatmak ve gelecek nesillere aktarabilme aşamasında Turizmin yerini kavratabilmeyi amaçlar.
İçeriği Her biri bir kültür ürünü olan halı, kilim, kumaş, çini, seramik, tezhip, minyatür, hat vb. geleneksel Türk El Sanatları’nı açıklar. Turizm ve el sanatları ilişkisi inceler.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Türk el sanatları hakkında genel bilgileri açıklar.
2 Kültür ekonomisi kavramını açıklar ve el sanatları ekonomi ilişkisini kavrar.
3 Turizm ve el sanatları ilişkisini açıklar ve el sanatlarının turizm üzerindeki etkisinin önemine dikkati çeker.
4 Türk kültüründeki ve yöresindeki el sanatlarını tanır.
5 Türk kültüründeki el sanatlarını turizm alanında değerlendirmenin önemini kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 El Sanatları nedir? Geleneksel Türk El Sanatlarının genel tanıtımı Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
2 Kültür Ekonomisi ve El Sanatları Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
3 Turizm-El Sanatları ve El Sanatları-Turizm Etkisi Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
4 Geleneksel Türk El Sanatı “ Dokumacılık” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
5 Geleneksel Türk El Sanatı “ Dokumacılık” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
6 Geleneksel Türk El Sanatı “Nakış ve İşlemecilik” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
7 Geleneksel Türk El Sanatı “Nakış ve İşlemecilik”” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Geleneksel Türk El Sanatı “Çini-Tezhip ” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
10 Geleneksel Türk El Sanatı “Hat-Ebru ” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
11 Geleneksel Diğer Türk El Sanatı “ Keçe, Kumaşcılık, Vitral, Boyamacılık vb.” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
12 Geleneksel Diğer Türk El Sanatı “ Demircilik,Bakırcılık, Dericilik, Sepetçilik vb.” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
13 Kaybolan ve Kaybolma Tehlikesi Yaşayan El Sanatları Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
14 Uygulama “Yöresel El Sanatları ve Turizme Katkısı Yönünde Yapılan Alan Araştırmalarının Sunulması” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
15 Uygulama “Geleneksel Türk El Sanatlarının Yaşatılarak Geleceğe Aktarılması İçin Yapılması Gerekenlerin Projelendirilerek Sunulması” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Türk El Sanatları, Kültür Bakanlığı, Halk Kültürlerini Araştırma ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Yayınları, 202 Maddi Kültür Dizisi, 12 Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1993.
2 Geleneksel El Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1992.
3 Yazıcı, Erdal (1992) Son Yüzler “Kaybolan El Sanatları” ,Toprakbank Yayınları, İstanbul.
4 Sözen, Metin;Gürer, Şemsi (1998) Geleneksel Türk El Sanatları, THY Yayınları, İstanbul.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Türk el sanatları hakkında genel bilgileri açıklar. 1͵4͵13 1͵2
2 Kültür ekonomisi kavramını açıklar ve el sanatları ekonomi ilişkisini kavrar. 1͵4͵13 1͵2
3 Turizm ve el sanatları ilişkisini açıklar ve el sanatlarının turizm üzerindeki etkisinin önemine dikkati çeker. 1͵4͵13 1͵2
4 Türk kültüründeki ve yöresindeki el sanatlarını tanır. 1͵4͵13 1͵2
5 Türk kültüründeki el sanatlarını turizm alanında değerlendirmenin önemini kavrar. 1͵4͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100