Ders Bilgileri
TÜRK KÜLTÜRÜ VE EL SANATLARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 204 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Derslere %80 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür. |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Dr. Nejla KAYALI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Binlerce yıllık geçmişe sahip Anadolu coğrafyasının kendine özgü kültürü, gelenek ve görenekleri arasında önemli bir yere sahip olan Geleneksel Türk El Sanatlarını tanıtmak ve bu sanatları korumak, yaşatmak ve gelecek nesillere aktarabilme aşamasında Turizmin yerini kavratabilmeyi amaçlar. |
İçeriği | Her biri bir kültür ürünü olan halı, kilim, kumaş, çini, seramik, tezhip, minyatür, hat vb. geleneksel Türk El Sanatları’nı açıklar. Turizm ve el sanatları ilişkisi inceler. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Türk el sanatları hakkında genel bilgileri açıklar. |
2 | Kültür ekonomisi kavramını açıklar ve el sanatları ekonomi ilişkisini kavrar. |
3 | Turizm ve el sanatları ilişkisini açıklar ve el sanatlarının turizm üzerindeki etkisinin önemine dikkati çeker. |
4 | Türk kültüründeki ve yöresindeki el sanatlarını tanır. |
5 | Türk kültüründeki el sanatlarını turizm alanında değerlendirmenin önemini kavrar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | El Sanatları nedir? Geleneksel Türk El Sanatlarının genel tanıtımı | Anlatım, Tartışma, Örneklendirme |
2 | Kültür Ekonomisi ve El Sanatları | Anlatım, Tartışma, Örneklendirme |
3 | Turizm-El Sanatları ve El Sanatları-Turizm Etkisi | Anlatım, Tartışma, Örneklendirme |
4 | Geleneksel Türk El Sanatı “ Dokumacılık” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
5 | Geleneksel Türk El Sanatı “ Dokumacılık” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
6 | Geleneksel Türk El Sanatı “Nakış ve İşlemecilik” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
7 | Geleneksel Türk El Sanatı “Nakış ve İşlemecilik”” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
8 | Ara Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | Geleneksel Türk El Sanatı “Çini-Tezhip ” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
10 | Geleneksel Türk El Sanatı “Hat-Ebru ” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
11 | Geleneksel Diğer Türk El Sanatı “ Keçe, Kumaşcılık, Vitral, Boyamacılık vb.” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
12 | Geleneksel Diğer Türk El Sanatı “ Demircilik,Bakırcılık, Dericilik, Sepetçilik vb.” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
13 | Kaybolan ve Kaybolma Tehlikesi Yaşayan El Sanatları | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
14 | Uygulama “Yöresel El Sanatları ve Turizme Katkısı Yönünde Yapılan Alan Araştırmalarının Sunulması” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
15 | Uygulama “Geleneksel Türk El Sanatlarının Yaşatılarak Geleceğe Aktarılması İçin Yapılması Gerekenlerin Projelendirilerek Sunulması” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
16 | Son Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Türk El Sanatları, Kültür Bakanlığı, Halk Kültürlerini Araştırma ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Yayınları, 202 Maddi Kültür Dizisi, 12 Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1993. | ||
2 | Geleneksel El Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1992. | ||
3 | Yazıcı, Erdal (1992) Son Yüzler “Kaybolan El Sanatları” ,Toprakbank Yayınları, İstanbul. | ||
4 | Sözen, Metin;Gürer, Şemsi (1998) Geleneksel Türk El Sanatları, THY Yayınları, İstanbul. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Türk el sanatları hakkında genel bilgileri açıklar. | 1͵4͵13 | 1͵2 |
2 | Kültür ekonomisi kavramını açıklar ve el sanatları ekonomi ilişkisini kavrar. | 1͵4͵13 | 1͵2 |
3 | Turizm ve el sanatları ilişkisini açıklar ve el sanatlarının turizm üzerindeki etkisinin önemine dikkati çeker. | 1͵4͵13 | 1͵2 |
4 | Türk kültüründeki ve yöresindeki el sanatlarını tanır. | 1͵4͵13 | 1͵2 |
5 | Türk kültüründeki el sanatlarını turizm alanında değerlendirmenin önemini kavrar. | 1͵4͵13 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |