Ders Bilgileri
TÜRK HALK BİLİMİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 418 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Derslere %70 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür. |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Okt. Döndü CAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Halkbiliminin tarihsel gelişimini ve bu disiplinin temel kavramlarını öğretmeyi, Halk bilim ve Turizm İlişkisini fark ettirmeyi, Türk kültüründe yer alan gelenek ve göreneklerin geçmişten bugüne yaşayan biçimleriyle tanımayı amaçlar. |
İçeriği | Folklor (halkbilimi) teriminin ve disiplininin doğuşunu hazırlayan şartların yanı sıra, bu alanda ortaya çıkan ilk ve öncü çalışmalar ve halkbiliminin tarihsel gelişimi ile beraber ortaya çıkan teoriler ve kuramlar, Türk Halk Kültüründeki Gelenek, Görenek ve Töreler hakkında temel bilgileri açıklar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Halkbilimin doğuşunu hazırlayan sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklar. |
2 | Halkbilimi ve turizm ilişkisinin önemini kavrar. |
3 | Türk kültüründeki gelenek ve göreneklerini kavrar. |
4 | Kaybolma tehlikesinde olan Türk halk kültürü öğelerini tanır. |
5 | Yaşadığı yörenin kültürel özelliklerini tanır ve bu kültürel özelliklerin geleceğe aktarımının önemini kavrar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Halk nedir? Halkbilimi Kavramı, Folklor Sözcüğünün Kullanımı, Folklorun Tanımı | Anlatım, Tartışma, Örneklendirme |
2 | Halk bilimin Doğuşunu Hazırlayan Sosyal, Ekonomik ve Kültürel Gelişmeler; Halkbilimin İçeriği ve Sınıflaması | Anlatım, Tartışma, Örneklendirme |
3 | Halk bilim Kuram ve Yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Örneklendirme |
4 | Turizm, Medya ve Halkbilim İlişkisi | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
5 | Gelenek, Görenek ve Töre Kavramları | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
6 | Türk Kültüründe Geçiş Dönemleri “Doğum-Evlenme-Ölüm” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
7 | Türk Kültüründe Geçiş Dönemleri “Doğum-Evlenme-Ölüm” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
8 | Ara Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | Türk Kültüründe Anlatı Geleneği “Masal, Efsane,Fıkra,Ninni, Mani,Ağıt” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
10 | Türk Kültüründe Giyim Kuşam Geleneği | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
11 | Türk Kültüründe Eğlence “Büyüklerin Oyunları ve Çocuk Oyunları” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
12 | Türk Kültüründe Seyirlik Oyunlar “Köy Seyirlik Oyunları, Orta Oyunu” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
13 | Türk Kültüründe Seyirlik Oyunlar “Gölge Oyunu, Meddahlık” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
14 | Kaybolma Tehlikesi Yaşayan Türk Halk Kültürü Ögeleri ve Bu Ögelerin Turizm Alanında Yaşatılarak Korunması Üzerine Tartışma | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
15 | Uygulamalı Halkbilim Araştırmaları-Dersin değerlendirilmesi | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum |
16 | Son Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Çobanoğlu, Ö.Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ank. 2002. | ||
2 | Goldstein, K.Sahada Derleme Metotları. (çev. A. Uysal) Kültür Bakanlığı. Ankara 1977. | ||
3 | Örnek, S. Veyis(1977).Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yay. | ||
4 | Alangu, Tahir.(1982) Türkiye Folkloru El Kitabı.İstanbul: Adam Yayınları | ||
5 | Boratav, P. Naili.(1982).Türk Folkloru.İstanbul: Gerçek Yayınları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Halkbilimin doğuşunu hazırlayan sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklar. | 1͵4͵13 | 1͵2 |
2 | Halkbilimi ve turizm ilişkisinin önemini kavrar. | 1͵4͵13 | 1͵2 |
3 | Türk kültüründeki gelenek ve göreneklerini kavrar. | 1͵4͵13 | 1͵2 |
4 | Kaybolma tehlikesinde olan Türk halk kültürü öğelerini tanır. | 1͵4͵13 | 1͵2 |
5 | Yaşadığı yörenin kültürel özelliklerini tanır ve bu kültürel özelliklerin geleceğe aktarımının önemini kavrar. | 1͵4͵13 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |