Ders Bilgileri
İŞARET DİLİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 416 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. |
İçeriği | İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. |
2 | İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. |
3 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
4 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Türkçe işaret dilinin (TİD) tanımı | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
2 | El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonu | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
3 | Tek ve çift el kullanım, işaretlerin Türkçeyle ilişkisi | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
4 | İşareti anlamlandırma, özgün anlatım biçimi | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
5 | El-beden uyumu, yüz ifadesi-mesaj uyumu | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
6 | İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma, dudak hareketlerini abartmama | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
7 | Selamlaşma, hal hatır sorma | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
10 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
11 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
12 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
13 | Karşı tarafı anlama | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
14 | Karşı tarafı anlama | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
15 | Karşı tarafı anlama | Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap |
16 | Son Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye. Nijmegen: İshara Press. | ||
2 | Türkiye İşitme Engelliler Spor Fedarasyonu- İşaret Dili Komisyonu (2012). Türk İşaret Dili ve Uluslar arası İşaret Dili Eğitim Materyali. Ankara: Ata Basımevi. | ||
3 | Türkiye İşitme Engelliler Spor Fedarasyonu- İşaret Dili Komisyonu (2012). Türk İşaret Dili ve Uluslar arası İşaret Dili Sözlüğü. Ankara: Ata Basımevi |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. | 15 | 1͵2 |
2 | İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. | 15 | 1͵2 |
3 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 15 | 1͵2 |
4 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 15 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
7 | Ara Sınav | 7 | 2 | 14 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
15 | Son Sınav | 2 | 2 | 4 |
75 |