Ders Bilgileri
ALMANCA-II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SYD 202 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Kadir YAŞLI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Iletişim becerilerinin kazandırılması, somut gereksinimlerini basit cümlelerle karşılayabilme bilinen ve doğal ifadeleri anlayabilme soru sorabilme anlaşılır ve yavaş konuşulduğunda iletişim kurabilme becerilerinin kazandırılması hedeflenir. |
İçeriği | Misafirleri karşılama, onların taleplerini anlama ve tavsiyelerde bulunma Türkiye’yi, bulunulan bölgeyi ve çevrenin tanıtımı, ve bilgiler sunma. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Almanca dilinde misafir taleplerini alır. |
2 | Almanca dilinde önerilerde bulunur. |
3 | Almanca dilinde sorulara olumlu olumsuz cevap verir. |
4 | Almanca dilinde alansal sözcüklerle cümle kurar. |
5 | Almanca dilinde ana hatlarıyla Türkiye’yi tanıtır. |
6 | Almanca dilinde bulunduğu bölgeyi tanıtır. |
7 | Almanca dilinde bulunduğu kenti tanıtır ve önerilerde bulunur. |
8 | Almanca dilinde Türkiye’deki günlük yaşamı tanıtır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Alansal sözcükler . Belirli Artikel | Anlatma, tartışma |
2 | Alansal sözcükler. Belirsiz Artikel | Anlatma, tartışma |
3 | Olumsuz cümleler. Kein-nicht | Anlatma, tartışma |
4 | Alansal sözcükler. Çoğul biçimleri | Anlatma, tartışma |
5 | Telafuz ve Melodi. Kelime çalışması ve kısa turizm metinleri | Anlatma, tartışma |
6 | İsmin i-hali. Geçişli fiiller | Anlatma, tartışma |
7 | Ülke ve bölge tanıtımı. Haben fiili | Anlatma, tartışma |
8 | ARA SINAV | |
9 | Zaman bildiren edatlar | Anlatma, tartışma |
10 | Tavsiyelerde bulunma. Ismin e-hali | Anlatma, tartışma |
11 | Şehir tanıtımı. Yer bildiren edatlar | Anlatma, tartışma |
12 | Arkeolojik basit metinler | Anlatma, tartışma |
13 | Türkiye’de günlük yaşam. Edatlar | Anlatma, tartışma |
14 | Metin okuma anlama | Anlatma, tartışma |
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Cohen, U. (2004), Zimmer frei, Berlin:Langenscheidt Verlag | ||
2 | Themen Neu 1, (2003) Hueber Verlag |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Almanca dilinde misafir taleplerini alır. | 7͵24 | 1͵2 |
2 | Almanca dilinde önerilerde bulunur. | 7͵24 | 1͵2 |
3 | Almanca dilinde sorulara olumlu olumsuz cevap verir. | 7͵24 | 1͵2 |
4 | Almanca dilinde alansal sözcüklerle cümle kurar. | 7͵24 | 1͵2 |
5 | Almanca dilinde ana hatlarıyla Türkiye’yi tanıtır. | 7͵24 | 1͵2 |
6 | Almanca dilinde bulunduğu bölgeyi tanıtır. | 7͵24 | 1͵2 |
7 | Almanca dilinde bulunduğu kenti tanıtır ve önerilerde bulunur. | 7͵24 | 1͵2 |
8 | Almanca dilinde Türkiye’deki günlük yaşamı tanıtır. | 7͵24 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |