Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ALMANCA-II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SYD 202 Bahar 2 2 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Kadir YAŞLI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Iletişim becerilerinin kazandırılması, somut gereksinimlerini basit cümlelerle karşılayabilme bilinen ve doğal ifadeleri anlayabilme soru sorabilme anlaşılır ve yavaş konuşulduğunda iletişim kurabilme becerilerinin kazandırılması hedeflenir.
İçeriği Misafirleri karşılama, onların taleplerini anlama ve tavsiyelerde bulunma Türkiye’yi, bulunulan bölgeyi ve çevrenin tanıtımı, ve bilgiler sunma.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Almanca dilinde misafir taleplerini alır.
2 Almanca dilinde önerilerde bulunur.
3 Almanca dilinde sorulara olumlu olumsuz cevap verir.
4 Almanca dilinde alansal sözcüklerle cümle kurar.
5 Almanca dilinde ana hatlarıyla Türkiye’yi tanıtır.
6 Almanca dilinde bulunduğu bölgeyi tanıtır.
7 Almanca dilinde bulunduğu kenti tanıtır ve önerilerde bulunur.
8 Almanca dilinde Türkiye’deki günlük yaşamı tanıtır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Alansal sözcükler . Belirli Artikel Anlatma, tartışma
2 Alansal sözcükler. Belirsiz Artikel Anlatma, tartışma
3 Olumsuz cümleler. Kein-nicht Anlatma, tartışma
4 Alansal sözcükler. Çoğul biçimleri Anlatma, tartışma
5 Telafuz ve Melodi. Kelime çalışması ve kısa turizm metinleri Anlatma, tartışma
6 İsmin i-hali. Geçişli fiiller Anlatma, tartışma
7 Ülke ve bölge tanıtımı. Haben fiili Anlatma, tartışma
8 ARA SINAV
9 Zaman bildiren edatlar Anlatma, tartışma
10 Tavsiyelerde bulunma. Ismin e-hali Anlatma, tartışma
11 Şehir tanıtımı. Yer bildiren edatlar Anlatma, tartışma
12 Arkeolojik basit metinler Anlatma, tartışma
13 Türkiye’de günlük yaşam. Edatlar Anlatma, tartışma
14 Metin okuma anlama Anlatma, tartışma
15
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Cohen, U. (2004), Zimmer frei, Berlin:Langenscheidt Verlag
2 Themen Neu 1, (2003) Hueber Verlag

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Almanca dilinde misafir taleplerini alır. 7͵24 1͵2
2 Almanca dilinde önerilerde bulunur. 7͵24 1͵2
3 Almanca dilinde sorulara olumlu olumsuz cevap verir. 7͵24 1͵2
4 Almanca dilinde alansal sözcüklerle cümle kurar. 7͵24 1͵2
5 Almanca dilinde ana hatlarıyla Türkiye’yi tanıtır. 7͵24 1͵2
6 Almanca dilinde bulunduğu bölgeyi tanıtır. 7͵24 1͵2
7 Almanca dilinde bulunduğu kenti tanıtır ve önerilerde bulunur. 7͵24 1͵2
8 Almanca dilinde Türkiye’deki günlük yaşamı tanıtır. 7͵24 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100