Ders Bilgileri
TARİHTE İZ BIRAKANLAR | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 214 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 0 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Derslere %70 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür. |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Uysal YENİPINAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Anadolu tarihinde önemli izler bırakan sanatçı, filozof, komutan, mimar, aşık, hekim, coğrafyacı, şair, gezgin kişiler ve yaşadıkları dönemin sosyo-kültürel koşulları ve geride bıraktıkları kültürelmiras konusunda farkındalık yaratıpÖğrencilerde; yerel Sosyo-kültür ögeleri turistlere doğru aktarmalarına katkıda bulunmaktır |
İçeriği | Ders içeriği;önemli izler bırakan sanatçı, filozof, komutan, mimar, aşık, hekim, coğrafyacı, şair, gezgin kişiler ve yaşadıkları dönemin sosyo-kültürel koşulları ve geride bıraktıkları kültürel miras konularını kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Turist rehberliği tanım ve kavramlarını tanır. |
2 | Mesleğin geçirdiği evreleri ve günümüzdeki durumunu kavrar. |
3 | Mesleğin iletişim kuracağı kurum ve kuruluşları bilir. |
4 | Mesleğin rolleri konusunda bilinçlenir. |
5 | Verimli çalışma tekniklerini uygular |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
6 | Mevlana Celalettin Rumi | Anlatım, Tartışma |
1 | Homeros | Anlatım, Tartışma |
2 | Heredot, | Anlatım, Tartışma |
3 | Strabon | Anlatım, Tartışma |
4 | Romen Diyojen | Anlatım, Tartışma |
5 | Lokman Hekim, İbni Sina | Anlatım, Tartışma |
7 | Yunus Emre | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | Hacı Bektaş Veli, Gül Baba, | Anlatım, Tartışma |
10 | Hazerfan Mehmet Çelebi | Anlatım, Tartışma |
11 | St.John&St.Peter, Meryem Ana | Anlatım, Tartışma |
12 | St.Pavlos&St.Thecla | Anlatım, Tartışma |
13 | Mimar Sinan | Anlatım, Tartışma |
14 | Karacaoğlan&Karacakız | Anlatım, Tartışma |
15 | Dadaloğlu, Köroğlu | Anlatım, Tartışma |
16 | Son Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Her bir kişi hakkında yazılmış kitap, broşür, sanat tarihi, inanç tarihi kitapları | ||
2 | Tezler, kültür bakanlığı yayınları | ||
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Turist rehberliği tanım ve kavramlarını tanır. | 1͵3͵4 | 1͵2 |
2 | Mesleğin geçirdiği evreleri ve günümüzdeki durumunu kavrar. | 7͵13͵14 | 1͵2 |
3 | Mesleğin iletişim kuracağı kurum ve kuruluşları bilir. | 5͵26͵27 | 1͵2 |
4 | Mesleğin rolleri konusunda bilinçlenir. | 2͵4͵12 | 1͵2 |
5 | Verimli çalışma tekniklerini uygular | 10͵19͵25 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 4 | 4 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |