Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SEYAHAT PAZARLAMASI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 216 Bahar 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Sevda SAHİLLİ BİRDİR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Seyahat Pazarlaması alanında öğrenciler için gerekli olan tüm bilgileri öğretmek
İçeriği Seyahat piyasa, seyahat pazarı, turistik ürün, pazar bölümlendirme, dağıtım, tanıtım

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama kavramını tanımlayarak, turizm açısından ulusal, uluslar arası ve işletme boyutundaki önemini açıklar
2 Seyahat pazarlaması konusunda karşılaşılan sorunları ortaya koyar
3 Seyahat pazarında karşılaşılan sorunları ortaya koyar
4 Seyahat pazarlama araştırması konusunda bilgi ve beceriye sahip olur
5 Seyahat piyasasının ulusal ve uluslar arası düzeyde gelişimine yardımcı olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
2 Turizm ve seyahat kavramlarının tanımı ve önemi Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
3 Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve amaçları Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
4 Seyahat ve turizm pazarlamasının gerekliliği ve özellikleri Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
5 Seyahat ve turizm açısından pazarlama karması Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
6 Pazar bölümlendirme Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
7 Seyahat işletmeleri için turistik ürün ve özellikleri Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Seyahat işletmeleri için turistik ürünün fiyatlandırması Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
10 Seyahat işletmeleri için dağıtım kanalları Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
11 Seyahat işletmeleri için tanıtım kavramı Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
12 Seyahat işletmeleri için tanıtım teknikleri Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
13 Seyahat pazarlama araştırması Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
14 Seyahat pazarlama örnekleri Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
15 Seyahat pazarlama örnekleri Anlatım, Tartışma, Gösterme, Soru - Cevap
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Hacıoğlu,N. (2010). Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
2 Middleton, V.ve, Fyall, A. (2009) . Marketing in Travel andTourism,Elsevier Ltd., UK.
3 Kozak, Nazmi (2014). Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayınları

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama kavramını tanımlayarak, turizm açısından ulusal, uluslar arası ve işletme boyutundaki önemini açıklar 6͵15͵16
2 Seyahat pazarlaması konusunda karşılaşılan sorunları ortaya koyar 6͵15͵16
3 Seyahat pazarında karşılaşılan sorunları ortaya koyar 6͵15͵16
4 Seyahat pazarlama araştırması konusunda bilgi ve beceriye sahip olur 6͵15͵16
5 Seyahat piyasasının ulusal ve uluslar arası düzeyde gelişimine yardımcı olur. 6͵15͵16

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 8 8
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
100