Ders Bilgileri
DÜNYA TURİZM COĞRAFYASI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
REH 218 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Derslere %70 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konuları ile ilgili kısa sunumla r hazırlamakla yükümlüdür. |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Ahmet ATASOY |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Farklı kıtalarda, fiziki - kültürel varlıklar ve kültür kodları konusunda farkındalık yaratacak olan ders, yetişmekte olan turist rehberlerinin ufuklarını aydınlatıp genel kültürlerini geliştirecek, buna bağlı olarak da kültürler arası iletişim becerileri kazanmalarına da katkı sağlayacak ve kültürler arası etkileşim ve hoş görü ortamınada zemin hazırlayacaktır. Katılımcılar, tur güzergahları (rutlar), kent haritaları ve sunumlar, fotoğraf ve videolar temeline oturtulmuş derste, dünya çapında tanınmış varış yerlerini, turistik çekicilikleri/ atraksiyonları ve gezip görülecek yerleri keşfedeceklerdir. |
İçeriği | Avrupa, Asya, Amerika, Afrika, Avustralya vs. gibi farklı kıtalarda, çeşitli fiziki ve kültürel varlıklar, tur güzergahları (rutlar), kent planları, video ve fotoğraflar eşliğinde, kültürler arası iletişim için UNESCO Somut Olamayan Dünya Mirasları ile birlikte, kültürel farklılıkları tanıyarak hoşgörü geliştirme, tanınmış ve popüler varış yerleri, dünya üzerindeki ünlü turistik atraksiyonlar ve gezip görülecek yerler; en güncel ve en yeni turizm trendleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Dünya Turizm coğrafyası ile birlikte farklı kıtaların fiziki-kültürel varlıklarını açıklar |
2 | Genel kültürünü ve kültürler arası iletişim becerilerini geliştirir |
3 | Dünya üzerindeki doğal, kültürel mirasları ve soyut varlıkları ayırt eder. (UNESCO) |
4 | Farklı yaşam tarzları ve kültür kodlarını ayrımsar. |
5 | Dünya üzerindeki önemli varış yerleri, turistik çekicilikleri, gezip görülecek yerleri ve en yeni turizm trendlerini tanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amacı ve kapsamı. Dünyaharitası / Ana karalar / Haritaüzerindeünlübaşkentlervemetropoller / Saat farkları | Anlatım, Tartışma |
2 | Farklı kıta ve bölgelerde, coğrafi dağılım ile birlikte turist akışı. En yeni turizm trendleri. Gençler için Interrail. | Anlatım, Tartışma |
3 | Yaşam – kültür ve turizm coğrafyası ilişkisi: Kültürel benzerlikler ve farklılıklar, kültür kodları, UNESCO Dünya Soyut Mirasları. Türkiye’nin Güney ve Güney-doğu komşuları. Türkiye’nin Batı’daki komşuları. | Anlatım, Tartışma |
4 | Avrupa Birliği ve Schengen ülkeleri. Batı ve Orta Avrupa turizm coğrafyası Orta Avrupa rutları | Anlatım, Tartışma |
5 | Kuzey ve Doğu Avrupa turizm coğrafyası Balkan ülkeleri turları Değerlendirme: Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkeleri ilişkileri /Türkiye ve Türk turizm endüstrisine Avrupa’dan bakış / Avrupa’da Türk İmgesi / İslam’a bakış ve önyargılar | Anlatım, Tartışma |
6 | Akdeniz Ülkeleri: Güney Avrupa Ülkeleri (Kuzey Akdeniz) Kuzey Afrika Ülkeleri (Güney Akdeniz) Kruz turları güzergahları | Anlatım, Tartışma |
7 | Afrika Ülkeleri turizm coğrafyası Afrika rutları | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | Kuzey Amerika turizm coğrafyası Kuzey Amerika rutları | Anlatım, Tartışma |
10 | Güney Amerika turizm coğrafyası (Latin Amerika) Güney Amerikarutları | Anlatım, Tartışma |
11 | Avustralya kıtası turizm coğrafyası Avustralya kıtası rutları Antartika | Anlatım, Tartışma |
12 | Asya turizm coğrafyası Türki Cumhuriyetler Asya rutları | Anlatım, Tartışma |
13 | Pasifik Ülkeleri turizm coğrafyası ve ünlü adalar | Anlatım, Tartışma |
14 | Orta Doğu Ülkeleri ve Arap Ülkeleri turizm coğrafyası | Anlatım, Tartışma |
15 | Genel tekrar / Değerlendirme ve tartışma. | Anlatım, Tartışma |
16 | Son Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme ve sunum |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Orjinal kent planları ve kişisel fotoğraflar | ||
2 | Internet ve videolar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Dünya Turizm coğrafyası ile birlikte farklı kıtaların fiziki-kültürel varlıklarını açıklar | 3͵4͵13͵14 | |
2 | Genel kültürünü ve kültürler arası iletişim becerilerini geliştirir | 3͵7͵10͵13͵15 | |
3 | Dünya üzerindeki doğal, kültürel mirasları ve soyut varlıkları ayırt eder. (UNESCO) | 3͵4͵7͵13͵20 | |
4 | Farklı yaşam tarzları ve kültür kodlarını ayrımsar. | 3͵7͵13͵15͵16 | |
5 | Dünya üzerindeki önemli varış yerleri, turistik çekicilikleri, gezip görülecek yerleri ve en yeni turizm trendlerini tanır. | 6͵13͵14͵23 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 2 | 4 | 8 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
8 | Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |