Ders Bilgileri
ALMANCA-IV | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SYD 302 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yüz-yüze |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Kadir YAŞLI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yüz-yüze |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Kazanılmış olan iletişim becerilerinin geliştirilmesi, kelime hazinesinin genişletilmesi, Türk yemekleri ve Türkiye’deki tarihi ve turistik yerler hakkında iletişime girebilme, sorulan sorulara karşılık verebilme ve rutin durumlarda basit cümleler kurabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
İçeriği | Günlük yaşamdaki bilgileri anlar, çevre hakkında konuşur, duygu ve düşüncelerini ifade eder, Türk yemekleri ve Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında bilgi verir, boş zaman etkinlikleri hakkında konuşur. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Almanca dilinde günlük yaşamdaki bilgileri anlar. |
2 | Almanca dilinde çevre hakkında konuşur. |
3 | Almanca dilinde duygu ve düşüncelerini söyler. |
4 | Almanca dilinde sağlık ve hastalık hakkında konuşur. |
5 | Almanca dilinde Türk Mutfağı hakkında bilgi verir. |
6 | Almanca dilinde tarihi yerleri anlatır. |
7 | Almanca dilinde kişisel deneyimlerini anlatır. |
8 | Almanca dilinde boş zaman etkinlikleri hakkında konuşur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Resmi dairelerde,gezide seyehat programı hakkında bilgi edinme/anlama.Yan cümle dass,weil,wenn | Anlatma, tartışma |
2 | Bilgileri anlama.Belirli belirsiz Artikel | Anlatma, tartışma |
3 | Gezi,tatil türleri,gezi planı,otel.Artikelsiz kullanım ve gelecek zaman. | Anlatma, tartışma |
4 | Çevre hakkında konuşma doğa,bitki,hayvan.Dativ-Genitiv | Anlatma, tartışma |
5 | Düşüncelerini söyleme.yan cümle dass,damit | Anlatma, tartışma |
6 | Sağlık ve hastalık hakkında konuşma.Organlar,belirsiz zamir alles,etwas,vieles,gösterge sıfatı “dies” | Anlatma, tartışma |
7 | Duygularını ifade etme.Zaman ve yer bildiren edatlar | Anlatma, tartışma |
8 | ARA SINAV | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | Türk mutfağı hakkında bilgi verme.Sözcük çalışması sebzeler. | Anlatma, tartışma |
10 | Yemek tarifi yapma.edilgen yapı şimdiki zaman | Anlatma, tartışma |
11 | Tarihi yerleri anlatma edilgen yapı geçmiş zaman | Anlatma, tartışma |
12 | Kişisel deneyimleri anlatma Modalverb geçmiş zaman | Anlatma, tartışma |
13 | Boş zaman etkinlikleri (eğlence, spor türleri,organizasyon,sergi) hakkında konuşma | Anlatma, tartışma |
14 | Hava ve iklim hakkında konuşma | Anlatma, tartışma |
15 | FİNAL SINAVI | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Cohen, U. (2004) Zimmer frei ,Langenscheidts Verlag Themen Neu 1 (2003) Hueber Verlag Ders notları | ||
2 | Ders notları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Almanca dilinde günlük yaşamdaki bilgileri anlar. | 7͵24 | |
2 | Almanca dilinde çevre hakkında konuşur. | 7͵24 | |
3 | Almanca dilinde duygu ve düşüncelerini söyler. | 7͵24 | |
4 | Almanca dilinde sağlık ve hastalık hakkında konuşur. | 7͵24 | |
5 | Almanca dilinde Türk Mutfağı hakkında bilgi verir. | 7͵15͵24 | |
6 | Almanca dilinde tarihi yerleri anlatır. | 7͵15͵24 | |
7 | Almanca dilinde kişisel deneyimlerini anlatır. | 7͵15͵24 | |
8 | Almanca dilinde boş zaman etkinlikleri hakkında konuşur. | 7͵15͵24 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |