Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ALMANCA-IV
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SYD 302 Bahar 2 2 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yüz-yüze
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Kadir YAŞLI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yüz-yüze
Staj Durumu Yok
Amacı Kazanılmış olan iletişim becerilerinin geliştirilmesi, kelime hazinesinin genişletilmesi, Türk yemekleri ve Türkiye’deki tarihi ve turistik yerler hakkında iletişime girebilme, sorulan sorulara karşılık verebilme ve rutin durumlarda basit cümleler kurabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır.
İçeriği Günlük yaşamdaki bilgileri anlar, çevre hakkında konuşur, duygu ve düşüncelerini ifade eder, Türk yemekleri ve Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında bilgi verir, boş zaman etkinlikleri hakkında konuşur.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Almanca dilinde günlük yaşamdaki bilgileri anlar.
2 Almanca dilinde çevre hakkında konuşur.
3 Almanca dilinde duygu ve düşüncelerini söyler.
4 Almanca dilinde sağlık ve hastalık hakkında konuşur.
5 Almanca dilinde Türk Mutfağı hakkında bilgi verir.
6 Almanca dilinde tarihi yerleri anlatır.
7 Almanca dilinde kişisel deneyimlerini anlatır.
8 Almanca dilinde boş zaman etkinlikleri hakkında konuşur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Resmi dairelerde,gezide seyehat programı hakkında bilgi edinme/anlama.Yan cümle dass,weil,wenn Anlatma, tartışma
2 Bilgileri anlama.Belirli belirsiz Artikel Anlatma, tartışma
3 Gezi,tatil türleri,gezi planı,otel.Artikelsiz kullanım ve gelecek zaman. Anlatma, tartışma
4 Çevre hakkında konuşma doğa,bitki,hayvan.Dativ-Genitiv Anlatma, tartışma
5 Düşüncelerini söyleme.yan cümle dass,damit Anlatma, tartışma
6 Sağlık ve hastalık hakkında konuşma.Organlar,belirsiz zamir alles,etwas,vieles,gösterge sıfatı “dies” Anlatma, tartışma
7 Duygularını ifade etme.Zaman ve yer bildiren edatlar Anlatma, tartışma
8 ARA SINAV Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Türk mutfağı hakkında bilgi verme.Sözcük çalışması sebzeler. Anlatma, tartışma
10 Yemek tarifi yapma.edilgen yapı şimdiki zaman Anlatma, tartışma
11 Tarihi yerleri anlatma edilgen yapı geçmiş zaman Anlatma, tartışma
12 Kişisel deneyimleri anlatma Modalverb geçmiş zaman Anlatma, tartışma
13 Boş zaman etkinlikleri (eğlence, spor türleri,organizasyon,sergi) hakkında konuşma Anlatma, tartışma
14 Hava ve iklim hakkında konuşma Anlatma, tartışma
15 FİNAL SINAVI Yazılı Ölçme Değerlendirme
16

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Cohen, U. (2004) Zimmer frei ,Langenscheidts Verlag Themen Neu 1 (2003) Hueber Verlag Ders notları
2 Ders notları

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Almanca dilinde günlük yaşamdaki bilgileri anlar. 7͵24
2 Almanca dilinde çevre hakkında konuşur. 7͵24
3 Almanca dilinde duygu ve düşüncelerini söyler. 7͵24
4 Almanca dilinde sağlık ve hastalık hakkında konuşur. 7͵24
5 Almanca dilinde Türk Mutfağı hakkında bilgi verir. 7͵15͵24
6 Almanca dilinde tarihi yerleri anlatır. 7͵15͵24
7 Almanca dilinde kişisel deneyimlerini anlatır. 7͵15͵24
8 Almanca dilinde boş zaman etkinlikleri hakkında konuşur. 7͵15͵24

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100