Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

RUSÇA-IV
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SYD 304 Bahar 2 2 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Eyup KARAKUŞ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders programı, Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup bir öğretmen eşliğinde, haftada 4 saat üzerinden iki yıl/dört dönemlik bir eğitimi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda okuyup yazabilme, konuşma yapabilme ve konuşulanları anlayabilme becerilerini kazandırmaktır..
İçeriği Zamanlar, Zaman zarfları, Tarih, Saat, Gün kavramları ve bunlarla ilgili cümle kuruluşları, alıştırmalar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrencinin söz konusu dilin mantığını kavraması ve bildiği diğer dillerle kıyaslayabilme becerine sahip olur.
2 Orta seviyede gramer bilgisine sahip olur.
3 Hedef dilde basit seviyede yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır.
4 Kelime dağarcığının sözlü iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur.
5 Mesleki anlamda, saha çalışmalarında (otel, tur şirketi vs.) istenilen performansı gösterir.
6 Meslektaşlarıyla iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Rusçada Zaman Kavramları Anlatım, Tartışma
2 Günler Anlatım, Tartışma
3 Aylar ve Mevsimler Anlatım, Tartışma
4 “Ne Zaman” Sorusuna Yanıt Verme Anlatım, Tartışma
5 İsmin “–de” Halinin Kullanımı Anlatım, Tartışma
6 Zaman Zarfları Anlatım, Tartışma
7 Alıştırmalar Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Sık Kullanılan Yardımcı Fiiller Anlatım, Tartışma
10 “-ebilmek” Yardımcı Fiili Anlatım, Tartışma
11 “-meli, -malı-“ Yardımcı Fiili Anlatım, Tartışma
12 “İstemek” ve “Arzu Etmek” Fiilleri Anlatım, Tartışma
13 “Sevmek” Fiili Anlatım, Tartışma
14 “Var” ve “Yok” Kalıpları Anlatım, Tartışma
15 İsmin “-i-“ Hali Anlatım, Tartışma
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Turizm Öğrencileri İçin Rusça” – Eyup KARAKUŞ

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrencinin söz konusu dilin mantığını kavraması ve bildiği diğer dillerle kıyaslayabilme becerine sahip olur. 15͵23͵24 1͵2
2 Orta seviyede gramer bilgisine sahip olur. 15͵23͵24 1͵2
3 Hedef dilde basit seviyede yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır. 15͵23͵24 1͵2
4 Kelime dağarcığının sözlü iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur. 15͵23͵24 1͵2
5 Mesleki anlamda, saha çalışmalarında (otel, tur şirketi vs.) istenilen performansı gösterir. 15͵23͵24 1͵2
6 Meslektaşlarıyla iletişim kurabilme becerisi kazanır. 15͵23͵24 1͵2
7

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100