Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
REH 324 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Derslere %70 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür.
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Abdullah AKMAZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencileri; günümüzde zaman ve mekan sınırlaması olmadan mobil tabanlı paylaşımın artması ile sosyal medyanın gelişimi, özellikleri kullanımı ve yönetimi konusunda bilgilendirmek ve Turist rehberi adayı öğrencilerin mesleki yeteneklerinin gelişmesine katkıda bulunmaktır.
İçeriği Sosyal Medya Kavramı. Sosyal Medyanın Gelişimi. Sosyal Medyanın Özellikleri. Sosyal Medya Platformları. Sosyal Medyada Etkileşim. Sosyal Medya Kullanımı, Sosyal Medya Araçları, Sosyal Medya Yönetimi. Bloglar. Mikrobloglar. Sosyal Ağlar. Sosyal Bookmarking. Forumlar. Sanal Topluluklar. Sosyal Medya Uygulamaları, Gelecekte Sosyal Trendler.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Sosyal medya kavramlarını tanır.
2 Sosyal medyanın önemini ve turizmdeki önemini kavrar
3 Sosyal medya araçları ve platformları hakkında bilgilenir
4 Sosyal medyanın Dünya’da ve Türkiye’de ki uygulamalarını öğrenir
5 Sosyal Medya Yönetimini ve gelecekteki trendleri öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sosyal Medya kavramı ve kapsamı Anlatım, Tartışma
2 Sosyal Medyanın gelişimi ve turizmde yeri ve önemi Anlatım, Tartışma
3 Sosyal Medyanın özellikleri Anlatım, Tartışma
4 Sosyal Medya platformları Anlatım, Tartışma
5 Sosyal Medyada etkileşim Anlatım, Tartışma
6 Sosyal Medya kullanımı Anlatım, Tartışma
7 Sosyal Medya araçları Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Sosyal Medya Yönetimi Anlatım, Tartışma
10 Bloglar. Mikrobloglar Anlatım, Tartışma
11 Sosyal Ağlar. Sosyal Bookmarking Anlatım, Tartışma
12 Forumlar. Sanal Topluluklar Anlatım, Tartışma
13 Sosyal Medya Uygulamaları Anlatım, Tartışma
14 Gelecekte Sosyal Trendler Anlatım, Tartışma
15 Uygulamalar Anlatım, Tartışma
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Mesude Canan Öztürk, Dijital İletişim ve Yeni Medya, Anadolu Üniversitesi Yayını. 2013
2 Ebru Özgen ve Tolga Kara. Sosyal Medya- Akademi. Beta Yayınları. 2012.
3 Murat Kahraman. Sosyal Medya 101 2.0. MediaCat Yayıncılık. 2013.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Sosyal medya kavramlarını tanır. 1͵3͵5 1͵2
2 Sosyal medyanın önemini ve turizmdeki önemini kavrar 6͵8͵14 1͵2
3 Sosyal medya araçları ve platformları hakkında bilgilenir 2͵13͵14 1͵2
4 Sosyal medyanın Dünya’da ve Türkiye’de ki uygulamalarını öğrenir 4͵5͵7͵9 1͵2
5 Sosyal Medya Yönetimini ve gelecekteki trendleri öğrenir. 15͵16͵17 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 2 4 8
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 3 4 12
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
75