Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

RUSÇA-II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SYD 204 Bahar 2 2 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Eyup KARAKUŞ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders programı, Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup bir öğretmen eşliğinde, haftada 4 saat üzerinden iki yıl/dört dönemlik bir eğitimi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda okuyup yazabilme, konuşma yapabilme ve konuşulanları anlayabilme becerilerini kazandırmaktır..
İçeriği Selamlaşma, tanışma ve basit diyaloglar kurma; basit gramer kuralları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenci, Rus Diliyle tanışır ve bu dile karşı olumlu bir tutum geliştirir.
2 Karşılaştığı bir metnin ve işittiği bir konuşmanın Rusça olduğunu kavrama becerisini kazanır.
3 Bu dilde doğru telaffuz becerisini elde eder.
4 Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlar.
5 Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs) cümle kurma alışkanlığı edinir.
6 En basit haliyle zaman kullanabilme becerisi kazanır.
7 Hedeflenen alfabeyle basit metinleri okuyabilme becerisi elde eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ruslarda İsim ve Hitap Şekli Anlatım, Tartışma
2 Selamlaşma, Veda Etme Anlatım, Tartışma
3 Kendini Tanıtma, Tanışma Anlatım, Tartışma
4 Basit Diyaloglar Okuma Anlatım, Tartışma
5 Basit Diyaloglar Yazma/Kurma Anlatım, Tartışma
6 Meslek İsimleri Anlatım, Tartışma
7 Turizm ve Otelcilikle İlgili Kelimeler Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Cinsiyet Kavramı Tekrarı Anlatım, Tartışma
10 İyelik Zamirleri -Genel Anlatım, Tartışma
11 İyelik Zamirlerinin Cinsiyete Göre Çekimi Anlatım, Tartışma
12 Çoğul Kelimeler Anlatım, Tartışma
13 İyelik Zamirlerinin Çoğul Kelimelere Göre Çekimi Anlatım, Tartışma
14 Fiiller Anlatım, Tartışma
15 Fiil Çekimleri Anlatım, Tartışma
16 Son Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 “Turizm Öğrencileri İçin Rusça” – Eyup KARAKUŞ

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenci, Rus Diliyle tanışır ve bu dile karşı olumlu bir tutum geliştirir. 15͵24͵27 1͵2
2 Karşılaştığı bir metnin ve işittiği bir konuşmanın Rusça olduğunu kavrama becerisini kazanır. 15͵23͵24 1͵2
3 Bu dilde doğru telaffuz becerisini elde eder. 15͵23͵24 1͵2
4 Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlar. 15͵23͵24 1͵2
5 Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs) cümle kurma alışkanlığı edinir. 15͵23͵24 1͵2
6 En basit haliyle zaman kullanabilme becerisi kazanır. 15͵23͵24 1͵2
7 Hedeflenen alfabeyle basit metinleri okuyabilme becerisi elde eder. 15͵23͵24 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100