Ders Bilgileri
RUSÇA-II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SYD 204 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Eyup KARAKUŞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders programı, Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup bir öğretmen eşliğinde, haftada 4 saat üzerinden iki yıl/dört dönemlik bir eğitimi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda okuyup yazabilme, konuşma yapabilme ve konuşulanları anlayabilme becerilerini kazandırmaktır.. |
İçeriği | Selamlaşma, tanışma ve basit diyaloglar kurma; basit gramer kuralları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenci, Rus Diliyle tanışır ve bu dile karşı olumlu bir tutum geliştirir. |
2 | Karşılaştığı bir metnin ve işittiği bir konuşmanın Rusça olduğunu kavrama becerisini kazanır. |
3 | Bu dilde doğru telaffuz becerisini elde eder. |
4 | Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlar. |
5 | Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs) cümle kurma alışkanlığı edinir. |
6 | En basit haliyle zaman kullanabilme becerisi kazanır. |
7 | Hedeflenen alfabeyle basit metinleri okuyabilme becerisi elde eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ruslarda İsim ve Hitap Şekli | Anlatım, Tartışma |
2 | Selamlaşma, Veda Etme | Anlatım, Tartışma |
3 | Kendini Tanıtma, Tanışma | Anlatım, Tartışma |
4 | Basit Diyaloglar Okuma | Anlatım, Tartışma |
5 | Basit Diyaloglar Yazma/Kurma | Anlatım, Tartışma |
6 | Meslek İsimleri | Anlatım, Tartışma |
7 | Turizm ve Otelcilikle İlgili Kelimeler | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
9 | Cinsiyet Kavramı Tekrarı | Anlatım, Tartışma |
10 | İyelik Zamirleri -Genel | Anlatım, Tartışma |
11 | İyelik Zamirlerinin Cinsiyete Göre Çekimi | Anlatım, Tartışma |
12 | Çoğul Kelimeler | Anlatım, Tartışma |
13 | İyelik Zamirlerinin Çoğul Kelimelere Göre Çekimi | Anlatım, Tartışma |
14 | Fiiller | Anlatım, Tartışma |
15 | Fiil Çekimleri | Anlatım, Tartışma |
16 | Son Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | “Turizm Öğrencileri İçin Rusça” – Eyup KARAKUŞ |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, Rus Diliyle tanışır ve bu dile karşı olumlu bir tutum geliştirir. | 15͵24͵27 | 1͵2 |
2 | Karşılaştığı bir metnin ve işittiği bir konuşmanın Rusça olduğunu kavrama becerisini kazanır. | 15͵23͵24 | 1͵2 |
3 | Bu dilde doğru telaffuz becerisini elde eder. | 15͵23͵24 | 1͵2 |
4 | Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlar. | 15͵23͵24 | 1͵2 |
5 | Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs) cümle kurma alışkanlığı edinir. | 15͵23͵24 | 1͵2 |
6 | En basit haliyle zaman kullanabilme becerisi kazanır. | 15͵23͵24 | 1͵2 |
7 | Hedeflenen alfabeyle basit metinleri okuyabilme becerisi elde eder. | 15͵23͵24 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |