Ders Bilgileri
HEYKEL SANATI ÜZERİNE YARATICI YAZIM I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK409 | Güz | 2 | 0 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Melih APA |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yazım kuralları doğrultusunda, sanata ilişkin metinlerde anlatımdaki açıklık sorunlarını gidermek. Heykel sanatının düşünsel ifadelerini yakalamak. ‘Heykel yapmak’ ile ‘yazı yazmak’ arasındaki bağları kurmak. Heykel sanatı üzerine yazılmış, başarılı kabul edilmiş metinleri incelemek. Heykel dersleri için gerekli not alma biçimlerini geliştirterek yazı’yı bu sürece dahil etmek. Heykele ilişkin kavramlaştırmalara yatkın, kendini ifade edebilecek nitelikler kazandırmak. |
İçeriği | Sanatta ve heykel sanatında temel kavramlar, heykel sanatına ilişkin yazıların incelenmesi, yorumlanması, heykel sanatı konularında yaratıcı yazım uygulamaları yapılması. Heykele ilişkin arkaik dönemlerden başlayarak günümüze kadar seçilmiş metinlerin çözümlenmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Uygulamalarının yanı sıra öğrenci heykeli bir metin olarak deneyimleyebilecektir. |
2 | İmgesel dil ile yazılı dil arasındaki farkı algılayacaktır |
3 | Yazı aracılığıyla heykelin farklı disiplinlerle temasını daha yakından kavrayacaktır |
4 | Öğrenci heykel sanatı üzerine bilimsel araştırmalarını yazılı bir dille ifade etme becerisini kazanacaktır |
5 | Öğrencinin farklı ifade araçları geliştirerek kendine güveni artacaktır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması. Ders içeriğinin aktarılması ve temel kaynaklar listesinin birlikte belirlenmesi | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
2 | Sanat ya da heykel sanatı içerikli metinlerden farklı anlatım biçimleri içeren örneklerin incelenmesi I | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
3 | Sanat ya da heykel sanatı içerikli metinlerden farklı anlatım biçimleri içeren örneklerin incelenmesi II | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
4 | Sanat ya da heykel sanatı içerikli metinlerden farklı anlatım biçimleri içeren örneklerin incelenmesi III | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
5 | Okumalardan yola çıkarak konu tespitleri yapma ve konularda seçim yapma. | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
6 | Hazırlanan metinlerin okunması, tartışılması. | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
7 | Metinlerin yeniden gözden geçirilmesi. | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
8 | Ara Sınav | Yazma ve sunum |
9 | Temel iki, üç metin üzerinde okumalar yaparak yeni konu başlıklarının belirlenmesi I | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
10 | Temel iki, üç metin üzerinde okumalar yaparak yeni konu başlıklarının belirlenmesi II | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
11 | Konu seçimlerinin yapılarak sınıf içerisinde tartışılması. | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
12 | Hazırlanan metinlerin okunması, tartışılması I | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
13 | Hazırlanan metinlerin okunması, tartışılması II | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
14 | Metinlerin yeniden gözden geçirilmesi. | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
15 | Dönemin genel bir değerlendirilmesi | Sözlü anlatım, okuma, yazma ve yorumlama |
16 | Son Sınav | Yazma ve sunum |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kitap | Wilhelm WOORINGER, Soyutlama ve Özdeşleyim | ROGERS, L.R. Sculpture, Oxford University Pres, New York, Toronto, 1969 |
2 | Kitap | GEZER, Hüseyin Cumhuriyet Dönemi Türk Heykeli, İş Bankası Kültür Yay. Ankara 1984. | LYNTON, Norbert (1980), Modern Sanatın Öyküsü. (Çev. Cevat Çapan, Sadi Öziş), İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991 |
3 | Katalog | Levent ÇALIKOĞLU, Rahmi Aksungur Heykeli ve Heykel Sorunları (katalog yazısı) | |
4 | Makale | Ulus Baker - Düşünmek, Hissetmek, Algılamak - http://www.korotonomedya.net/kor/index.php?id=0,180,0,0,1,0 | |
5 | Makale | KRAUSS, Rosalind. Mekana Yayılan Heykel, Sanat Dünyamız, Sayı:82 Kış 2002 (Heykel Özel Sayısı) s.103-110 | |
6 | Kitap | ŞENYAPILI, Önder (2003), Heykel, Metu Press, Ankara. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Uygulamalarının yanı sıra öğrenci heykeli bir metin olarak deneyimleyebilecektir. | 1͵2͵4͵9 | 1͵2 |
2 | İmgesel dil ile yazılı dil arasındaki farkı algılayacaktır | 1͵2͵4͵10͵11 | 1͵2 |
3 | Yazı aracılığıyla heykelin farklı disiplinlerle temasını daha yakından kavrayacaktır | 1͵2͵4͵10͵11 | 1͵2 |
4 | Öğrenci heykel sanatı üzerine bilimsel araştırmalarını yazılı bir dille ifade etme becerisini kazanacaktır | 1͵2͵4͵10͵11 | 1͵2 |
5 | Öğrencinin farklı ifade araçları geliştirerek kendine güveni artacaktır | 1͵2͵4͵10͵11 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 1 | 1 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |