Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TAŞ ATÖLYESİ II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HYK475 Güz 2 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr Can KÜÇÜKTEPEPINAR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı İlke olarak Taş/Mermer heykel yapımını öğretmek.
İçeriği Öğrencilerin konu seçiminde ve çalışmalarında özgür olarak, kendi öznel duygu ve düşüncelerini,tasarımlarını uyglayarak en az üç adet mermer veya taş malzemeden özgün çalışma yapmak.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Görünür ve görünmez olan dünyanın bilgisini birleştirmek/sorgulamak
2 Heykel sanatında önemli olan Form ve Kompozisyon bilgilrinin de yardımıyla (Oran-Orantı, Işık -Gölge, Doluluk-Boşluk, Açıklık-Koyuluk vs) farkındalık olgusu yaratmaya çalışmak.
3 Tasarlama süreci için öncelikle desen ve eskiz araştırmaları yapmak.
4 Eskizlerin kil veya alçı malzeme kullanalarak uygulama çalışmasının maketi/modeli hazırlamak.
5 Maketin uygun ölçüde ve yapıda malzeme olarak taş veya mermer malzemeye aktarmak
6 Yaratım sürecinin nasıl gerçekleştiği ve/veya nasıl gerçekleşeceğine dair tarihsel ve diyalektik açıdan açıklamak ve konsültasyon yapmak(görsel metaryellerin eşliğinde).
7 Uygulama sürecinde doğaya ait olan organik formlardan (imgelerden), taş/mermer malzemenin de olanakları göz önüne alınarak kesitler alınması önerilerek ikili ve üçlü kompozisyonlar kurması sağlamak
8 Uygulama çalışması süresince heykel sanatında önemli olan olgular ve gerçeklikler üzerine yapıcı eleştiriler vermek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amaç ve kapsamı hakkında öğrenci genel olarak bilgilendirmek ve çalışma programını birlikte koordine etmek Anlatım, uygulama
2 Kulanılacak olan Taş/Mermer malzeme çeşitleri ile bunlara ait olanaklar hakkında eş zamanlı olarak teorik ve pratik/görsel bilgiler sunmak Anlatım, uygulama
3 Görünür dünyanın bilgisine gitmek. Kısacası Bilgisel Anlamda Doğa(organik ve inorganik) ya gitmek(Organik olana) ve Doğanın desen, eskiz çalışmaları uygulamalı olarak yaptırmak. Özellikledir ki, Görünen, bilinen dünyanın/doğanın bilgisine sahip olunmadan Görünmez/Öznel olanın oluşturulamayacağı önemle ifade edilerek öğrenciler kapsamlı ve yeterli düzeyde bilgilendirilerek uygulamalı tasarım çalışmalarına devam etmek Anlatım, uygulama
4 İç dünyaya ve dış dünyaya ait bilgilerimizin öznel bileşenleri desen ve eskiz çalışmaları ile ifade etmek. Üç boyutlu olarak kil ile birlikte uygulama çalışmalarına devam etmek. Anlatım, uygulama
5 Uygulama sürecinde öğrencilerin doğaya ait olan organik formlardan(imgelerden) Taş/mermer malzemenin de olanakları göz önüne alınarak kesitler alınması önerilerek ikili ve üçlü kompozisyonlar kurmasını sağlamak(En az iki adet). Anlatım, uygulama
6 Gerçekleştirilen bu çalışmalar doğrultusunda kompozisyona uygun Taş/Mermer malzemenin nasıl ve nerelerden temin edilebileceğinin bilgisini vermek bu malzemelerin nitelikleri ile ilgili kapsamlı bilgi vermek ve değerlendirmeler yapmak. Bununla beraber Taş veya Mermer olan ana malzemelerimizi şekillendirmek için gerekli olan (Tarak, Keski, Mucarta, Madırga..vs) gibi klasik yontu aletleri ile yontu için gerekli olan Havalı ve Elektrikli Avuç İçi Taşlamalar, Freze Uçları, Büyük ve Küçük Flanşlı Kesiciler çalışma sehpaları, Elektrik donanımları ve tüm bunların uyumlu ve ergonomik, güvenli kullanım yöntemlerini teorik(anlatımlı) ve uygulamalı olarak aşamalı ve detaylı bir biçimde vermek Anlatım, uygulama
7 Öğrenci ile birlikte gözetim altında eş zamanlı olarak Görünür dünyaya ait organik bilgilerimizi farklı ve kalıcı bir malzeme olan Taş/mermer e geleneksel ve çağdaş yöntemler birlikte birlikte kullanılarak kademeli olarak iç dünyanın şartlarında yontmak. İlk önce yontulacak Taş/Mermer malzemenin üzerine gerçekleştirilmek istenen şekilin sistemli bir biçimde çizimini gerkeleştirilerek, bu çizim sonrasın da ilk önce Elektrikli El Aletleri ve flanşlı kesicilerle küçük ölçekli olarak forma uygun kesilerek kabasını atmak. Nokta(Dar-Orta ve Geniş açılı) ile formu kaba olarak elde edip ondan sonra tarak(3-5-7 tark uçlu) ile kaba olan formu Tarak ile daha düzgün bir yüzey haline getirmek ve en son olarakta uygun keskiler ile(3-4-6-8-numaralı …vs gibi) ışık ve gölge lekeleri izlenerek bağlantılı ve pürüzsüz olark kompozisyonu oluşturulmaya başlamak. Anlatım, uygulama
8 Ara sınav değerlendirmesi, konsültasyon.
9 Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında aşamalı olarak devam etmek Anlatım, uygulama
10 Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında aşamalı olarak devam etmek. Anlatım, uygulama
11 Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında aşamalı olarak devam etmek Anlatım, uygulama
12 Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında aşamalı olarak devam etmek Anlatım, uygulama
13 Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında aşamalı olarak devam etmek Anlatım, uygulama
14 Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında aşamalı olarak devam etmek ve son aşama olarak El ile Kuru ve Islak zımpara çeşitleri ve yöntemleri teorik ve uygulamalı olarak göstermek Anlatım, uygulama
15 Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında devam etmek ve en son haftada son aşama olarak, Elektrikli El Aletleri ve El ile Kuru - Islak zımpara çeşitleri ve yöntemleri ile teorik(anlatımlı) ve uygulamalı olarak devam etmek. Aynı zamanda uygulama çalışmaları ve süreç üzerinde tartışılarak öğrencinin sentez ve analiz etme kabiliyetini artırmak. Çalışmaları sergilenmeye uygun ve yakışır bir titizlik ile sonlandırmak Anlatım, uygulama
16 Yarı yıl sonu sınavı, konsültasyon

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Murç çeşitleri, elektrikli ve havalı el aletleri, zımpara çeşitleri Henry Moore From Inside Out, C. Allemand-Cosneau, M. Fath and D. Mitchinson, Prestel
2 Auguste Rodin Erotic Drawings, Anne-Marie Bonnet, Thames and Hudson
3 Sanatın Öyküsü, E.H.Gombrich, Remzi Kitabevi

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.1 2 1. Ara Uygulama
2 0.1 2 2. Ara Uygulama
3 0.1 2 3. Ara Uygulama
4 0.1 1 1. Ara Sınav
5 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Görünür ve görünmez olan dünyanın bilgisini birleştirmek/sorgulamak 1 1͵2͵3͵4͵5
2 Heykel sanatında önemli olan Form ve Kompozisyon bilgilrinin de yardımıyla (Oran-Orantı, Işık -Gölge, Doluluk-Boşluk, Açıklık-Koyuluk vs) farkındalık olgusu yaratmaya çalışmak. 1͵2 1͵2͵3͵4͵5
3 Tasarlama süreci için öncelikle desen ve eskiz araştırmaları yapmak. 3 1͵2͵3
4 Eskizlerin kil veya alçı malzeme kullanalarak uygulama çalışmasının maketi/modeli hazırlamak. 2͵4 1͵2͵3͵4͵5
5 Maketin uygun ölçüde ve yapıda malzeme olarak taş veya mermer malzemeye aktarmak 4 1͵2͵3͵4͵5
6 Yaratım sürecinin nasıl gerçekleştiği ve/veya nasıl gerçekleşeceğine dair tarihsel ve diyalektik açıdan açıklamak ve konsültasyon yapmak(görsel metaryellerin eşliğinde). 8 1͵2͵3͵4͵5
7 Uygulama sürecinde doğaya ait olan organik formlardan (imgelerden), taş/mermer malzemenin de olanakları göz önüne alınarak kesitler alınması önerilerek ikili ve üçlü kompozisyonlar kurması sağlamak 4 1͵2͵3͵4͵5
8 Uygulama çalışması süresince heykel sanatında önemli olan olgular ve gerçeklikler üzerine yapıcı eleştiriler vermek 8 1͵2͵3͵4͵5

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 4 4
8 Kısa Sınav 1 2 2
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 3 2 6
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 11 11
15 Son Sınav 1 4 4
100