Ders Bilgileri
MODELAJ ATÖLYESİ II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK471 | Güz | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Mustafa Yüksel |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencinin insan figürü olanaklarında heykel yapmasını amaçlar. |
İçeriği | Tasarım İlkeleri, Kompozisyon ilkeleri, anatomik yapılar, uzuvların harekete göre doğru formları, Çizgisellik,gölgesellik , kütlesellik ve hacimsellik tanımlarını kavrayacağı figüratif çalışmalar, oran, orantı, ifade, soyutlama kavramı, eskiz çalışmaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Modelaj çalışmasını kendi tavrıyla yorumlayabilmek. |
2 | Kendi tarzına göre malzeme kullanabilmek. |
3 | Tasarımları için sistematik araştırma yapabilmek. |
4 | Kavram, içerik ve heykel bağlamlarını bilmek ürün vermek. |
5 | Kendi alanını diğer disiplinlerle karşılaştırabilmek. |
6 | Heykelin temel kavramlarını konusuyla ilişkilendirmek. |
7 | Tasarım ilkelerini tanımlama ve yorumlamak. |
8 | Konusu ile ilgili tartışabilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği ve 14 haftalık program açıklanır. Hacimsellik, çizgisellik, kütlesellik ve gölgesellik hakkında bilgi verilir. Tasarım ve kompozisyon ilkeleri hakkında tartışılır.bir tema seçilir tek figürlü çalışma için hacimsellik ve çizgisellik hakkında eskiz çalışmalarına başlanır. | Canlı modelden küçük ölçekli modelaj çalışması için ön hazırlıklar. |
2 | eskiz çalışmaları değerlendirilir. en az 1 m boyunda olacak şekilde konstrüksiyon hazırlanır. biçim ve içerik hakkında tartışılır. | Belirlenen konular hakkında teorik olarak tartışılır. |
3 | uygulamaya devam edilir teknik problemler çözülür.Işık ,Gölge hakkında tartışılır. | Belirlenen konular, tarihsel ve güncel olaylarla örneklendirilir kavramlar hakkında tartışılır. |
4 | Uygulamaya devam edilir, soyutlama ve biçim uyumu kontrol edilir. Kütlesellik ve gölgesellik ile ilgili eskiz çalışmaları istenir. Çalışma 2 birimden oluşur. | Uygulamalar için öğrencinin malzeme seçimine karar verilir ve malzeme hakkında bilgilendirilir, tasarım ilkeleri anlatılır. |
5 | uygulamaya devam edilir. eskizler değerlendirilir. Espas konusunda tartışılır. | Tartışma |
6 | uygulamaya yönelik değerlendirme yapılır. | Tartışma |
7 | Uygulamanın son düzeltmeleri yapılır. konu ile ilgili pekiştirme çalışma üzerinden değerlendirilir. çalışma kalıplamaya hazır hale getirilir. | Tartışma-Rehberli problem çözümü |
8 | çalışmanın fotoğrafı çekilir, kalıplama yapılır. alçı döküm için hazırlanır. | Tartışma |
9 | çalışmanın dökümü yapılır ve açılır onarımları yapılır. | 1. çalışma modle yöntemiyle yapıldıysa çalışma kalıcı malzemeye dönüştürülür, patinası yapılır. Fotoğraflanır.2. projeye başlanır. |
10 | Kütlesellik ve gölgesellik çalışmasına başlanır. optik ve haptik kavramları, Fiziksel, biçim uygunluğu hakkında tartışılır. İkili kompozisyondan oluşan tasarıma göre konstrüksiyon hazırlanır. uygulamaya başlanır. | Sanat 1. çalışma modle yöntemiyle yapıldıysa çalışma kalıcı malzemeye dönüştürülür, patinası yapılır. Fotoğraflanır.2. projeye başlanır. |
11 | sütrüktürel doğruluk onaylandıktan sonra kilden modle işlemi başlar. | 2 proje devam eder, 1. projeyle karşılaştırılarak konu ve heykel problematiği bağlamında tartışılır. |
12 | Anatomik verilere göre heykelin birimleri arasındaki uyum, ışık gölge kütle açısından gözden geçirilir. Birimlerin yapısal özellikleri bağlamında plastik değerleri tartışılır. | Sanat tarihinden tanımlar yapılır örneklendirilir. |
13 | çalışma sonlandırılır , fotoğrafı çekilir kalıba hazırlanır. | 2 proje devam eder, 1. projeyle karşılaştırılarak konu ve heykel problematiği bağlamında tartışılır. |
14 | çalışma kalıba dökülür ve açılır ,gerekli rötuşlar yapılır. | 2 proje devam eder, heykel problematiği bağlamında tertışılır |
15 | çalışma sunuma hazırlanır. | 2 proje devam eder, heykel problematiği bağlamında tartışılır. |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Art of the 20 centuy | ||
2 | Sculpture Today | ||
3 | İnternet | ||
4 | Sanat dergileri | ||
5 | Heykel sanatçılarının katologları | ||
6 | anatomy kitapları ve görseller |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.5 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.18 | 10 | 1. Son Proje |
3 | 0.32 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Modelaj çalışmasını kendi tavrıyla yorumlayabilmek. | 2͵3͵10 | 1͵2͵3 |
2 | Kendi tarzına göre malzeme kullanabilmek. | 2͵3͵4͵10 | 1͵2͵3 |
3 | Tasarımları için sistematik araştırma yapabilmek. | 3͵5͵6͵7 | 2 |
4 | Kavram, içerik ve heykel bağlamlarını bilmek ürün vermek. | 1͵2͵6 | 1͵2͵3 |
5 | Kendi alanını diğer disiplinlerle karşılaştırabilmek. | 5͵6 | 1͵2 |
6 | Heykelin temel kavramlarını konusuyla ilişkilendirmek. | 3͵4 | 1͵3 |
7 | Tasarım ilkelerini tanımlama ve yorumlamak. | 1͵9 | 1͵2 |
8 | Konusu ile ilgili tartışabilmek. | 8͵11 | 1 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |