Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR VI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HYK428 Bahar 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Murat Ulutaş
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı, 3 boyutlu bilgisayar modellerinin nasıl yapıldığını ve tasarlandığını öğretmek ve Cinema4D programı kullanarak 3 boyutlu eğitim içeriği geliştirmek.
İçeriği Cinema4D ile 3 boyutlu model ve animasyon oluşturma mantığını açıklayabilme. Cinema4D menülerini ve menülerin özelliklerini öğrenebilme. 3 boyutlu modelleme tekniklerini arasındaki farkları öğrenebilme ve modelleme. Cinema4D programını kullanarak modelleme ve 3 boyutlu gerçekçi eğitim materyali hazırlama.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Eğitimde 3 boyutlu model ve animasyona giriş
2 Cinema4D programının temelleri, Cinema4D programının menülerinin anlatılması
3 3 boyutlu modelleme temelleri, farklı modelleme yöntemlerinin özelliklerini açıklama, alt nesnelerle çalışma
4 Materyal temelleri ve kullanımı
5 Tasarlanan projenin sunum için hazırlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimde 3 boyutlu model ve animasyona giriş Uygulamalı anlatım
2 Cinema4D programının temelleri Uygulamalı anlatım
3 Cinema4D programının menülerinin anlatılması Uygulamalı anlatım
4 3 boyutlu modelleme temelleri, farklı modelleme yöntemlerinin özelliklerini açıklama Uygulamalı anlatım
5 3 boyutlu modelleme temelleri, farklı modelleme yöntemlerinin özelliklerini açıklama Uygulamalı anlatım
6 Eğrilerle modelleme, 2 boyutlu nesnelerin alt nesneleri ile çalışma Uygulamalı anlatım
7 Ara sınav
8 Poligon modelleme tekniği, modelleme çizgileri, düzenleyicilerin kullanımı Uygulamalı anlatım
9 Poligon modelleme tekniği, modelleme çizgileri, düzenleyicilerin kullanımı Uygulamalı anlatım
10 Poligon modelleme tekniği, modelleme çizgileri, düzenleyicilerin kullanımı Uygulamalı anlatım
11 Materyal temelleri ve kullanımı. Uygulamalı anlatım
12 Materyal temelleri ve kullanımı. Uygulamalı anlatım
13 Sahne ışık ayarları ve render. menüleri ve özlellikleri. Uygulamalı anlatım
14 Tasarlanan projenin sunum için hazırlanması. Uygulamalı anlatım
15 Tasarlanan projenin sunum için hazırlanması. Uygulamalı anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Eğitimde 3 boyutlu model ve animasyona giriş 3͵4
2 Cinema4D programının temelleri, Cinema4D programının menülerinin anlatılması 5
3 3 boyutlu modelleme temelleri, farklı modelleme yöntemlerinin özelliklerini açıklama, alt nesnelerle çalışma 3
4 Materyal temelleri ve kullanımı 11͵14
5 Tasarlanan projenin sunum için hazırlanması 11͵14

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 2 2
50