Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

HEYKEL SANATI ÜZERİNE YARATICI YAZIM II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HYK410 Bahar 2 0 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Melih APA
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Teorik-Uygulama düalizminden kurtulabilmek için, sanat pratiğinin duygu-düşün karışımının aynı anda yaşandığını ortaya koyabilmek amaçlanmaktadır. Atölyede düşünürüz ve bu metin yazılmayı bekler. Derslikte tüm vücudumuzla bir pratiğin içindeyizdir ve bu cisimleşmeyi bekler.
İçeriği Kaide, uzam, çevre, nesnesizleşme, beden, kolektif, analag-dijital gibi anahtar kavramlar kullanarak heykel edimi hakkında tasarıları ortaya çıkarmak, bu edimin içerisinde hangi koordinatlar içerisinde bulunduğunu öğrenciden yazılı olarak değerlendirmesini istemek.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir
2 İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir
3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
4 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği konusunda bilgilendirme. anlatım
2 Heykel ya da sanat üzerine yazılmış imge yüklü metinlerin öğrencilerle paylaşılması I görsel ve sözlü anlatım
3 Heykel ya da sanat üzerine yazılmış imge yüklü metinlerin öğrencilerle paylaşılması II görsel ve sözlü anlatım
4 Heykel ya da sanat üzerine yazılmış imge yüklü metinlerin öğrencilerle paylaşılması III görsel ve sözlü anlatım
5 Öğrencilerin kendi disiplinleri hakkında kısa bir metin yazmaları ve bu metinler üzerine değerlendirme I yazılı ve sözlü anlatım
6 Öğrencilerin kendi disiplinleri hakkında kısa bir metin yazmaları ve bu metinler üzerine değerlendirme II yazılı ve sözlü anlatım
7 Vize Sınavı
8 Öğrencilerin daha önceki denemelerinin içeriğini geliştirme çalışmaları I yazılı ve sözlü anlatım
9 Öğrencilerin daha önceki denemelerinin içeriğini geliştirme çalışmaları II yazılı ve sözlü anlatım
10 Öğrencilerin daha önceki denemelerinin içeriğini geliştirme çalışmaları III yazılı ve sözlü anlatım
11 Üzerinde durulan metnin daha önce yazılmış metinler içerisindeki özgünlüğünün tartışılması I yazılı ve sözlü anlatım
12 Üzerinde durulan metnin daha önce yazılmış metinler içerisindeki özgünlüğünün tartışılması II yazılı ve sözlü anlatım
13 Üzerinde durulan metnin daha önce yazılmış metinler içerisindeki özgünlüğünün tartışılması III yazılı ve sözlü anlatım
14 Metinlere dil ve anlatım, kaynak gösterme ve alıntılar üzerinden tekrar yaklaşım I yazılı ve sözlü anlatım
15 Metinlere dil ve anlatım, kaynak gösterme ve alıntılar üzerinden tekrar yaklaşım II yazılı ve sözlü anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tasarım ve çağdaş sanat pratikleri konusunda genel kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir
2 İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir
3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
4 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 1 2
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 1 1
50