Ders Bilgileri
HEYKEL SANATI ÜZERİNE YARATICI YAZIM II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK410 | Bahar | 2 | 0 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Melih APA |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Teorik-Uygulama düalizminden kurtulabilmek için, sanat pratiğinin duygu-düşün karışımının aynı anda yaşandığını ortaya koyabilmek amaçlanmaktadır. Atölyede düşünürüz ve bu metin yazılmayı bekler. Derslikte tüm vücudumuzla bir pratiğin içindeyizdir ve bu cisimleşmeyi bekler. |
İçeriği | Kaide, uzam, çevre, nesnesizleşme, beden, kolektif, analag-dijital gibi anahtar kavramlar kullanarak heykel edimi hakkında tasarıları ortaya çıkarmak, bu edimin içerisinde hangi koordinatlar içerisinde bulunduğunu öğrenciden yazılı olarak değerlendirmesini istemek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir |
2 | İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir |
3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
4 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği konusunda bilgilendirme. | anlatım |
2 | Heykel ya da sanat üzerine yazılmış imge yüklü metinlerin öğrencilerle paylaşılması I | görsel ve sözlü anlatım |
3 | Heykel ya da sanat üzerine yazılmış imge yüklü metinlerin öğrencilerle paylaşılması II | görsel ve sözlü anlatım |
4 | Heykel ya da sanat üzerine yazılmış imge yüklü metinlerin öğrencilerle paylaşılması III | görsel ve sözlü anlatım |
5 | Öğrencilerin kendi disiplinleri hakkında kısa bir metin yazmaları ve bu metinler üzerine değerlendirme I | yazılı ve sözlü anlatım |
6 | Öğrencilerin kendi disiplinleri hakkında kısa bir metin yazmaları ve bu metinler üzerine değerlendirme II | yazılı ve sözlü anlatım |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Öğrencilerin daha önceki denemelerinin içeriğini geliştirme çalışmaları I | yazılı ve sözlü anlatım |
9 | Öğrencilerin daha önceki denemelerinin içeriğini geliştirme çalışmaları II | yazılı ve sözlü anlatım |
10 | Öğrencilerin daha önceki denemelerinin içeriğini geliştirme çalışmaları III | yazılı ve sözlü anlatım |
11 | Üzerinde durulan metnin daha önce yazılmış metinler içerisindeki özgünlüğünün tartışılması I | yazılı ve sözlü anlatım |
12 | Üzerinde durulan metnin daha önce yazılmış metinler içerisindeki özgünlüğünün tartışılması II | yazılı ve sözlü anlatım |
13 | Üzerinde durulan metnin daha önce yazılmış metinler içerisindeki özgünlüğünün tartışılması III | yazılı ve sözlü anlatım |
14 | Metinlere dil ve anlatım, kaynak gösterme ve alıntılar üzerinden tekrar yaklaşım I | yazılı ve sözlü anlatım |
15 | Metinlere dil ve anlatım, kaynak gösterme ve alıntılar üzerinden tekrar yaklaşım II | yazılı ve sözlü anlatım |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Tasarım ve çağdaş sanat pratikleri konusunda genel kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir | ||
2 | İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir | ||
3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||
4 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 1 | 2 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |