Ders Bilgileri
METAL ATÖLYESİ III | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK478 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 9 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Metin ŞEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Metal malzeme ve kavram ilişkisi bağlamında serbest ve özgün uygulamalar yapabilmesi ve bu süreçte yeni anlatım, sunum olanaklarıyla tanışmaları beklenmektedir. |
İçeriği | Heykelin kendine özgü diline ait figüratif, soyut, soyutlama, deformasyonu metal malzeme ile kişisel yorumla uygulamaların gerçekleştirilmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Metale uygun proje hazırlayabilir |
2 | Özgün bir fikir oluşturarak bunun proje düzeyinde uygular. |
3 | Malzemelerin/makinelerin kullanım tekniklerini ve farklılıklarını ayırt edebilir. |
4 | Metal tekniğini uygulayabilir. |
5 | Sanatsal problemleri değerlendirebilir ve tavır geliştirebilir. |
6 | Metal tekniği ile projeler yapmak ve metali iç,dış mekanlarda kullanabilir |
7 | Uygun malzeme kullanır. |
8 | Diğer sanat malzemeleriyle ilişkilendirir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Özgün tasarım-proje uygulama 1 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
2 | Özgün tasarım-proje uygulama 1 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
3 | Özgün tasarım-proje uygulama 1 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
4 | Özgün tasarım-proje uygulama 1 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
5 | Özgün tasarım-proje uygulama 1 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
6 | Özgün tasarım-proje uygulama 2 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
7 | Özgün tasarım-proje uygulama 2 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
8 | ARA SINAV | |
9 | Özgün tasarım-proje uygulama 2 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
10 | Özgün tasarım-proje uygulama 2 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
11 | Özgün tasarım-proje uygulama 2 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
12 | Özgün tasarım-proje uygulama 3 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
13 | Özgün tasarım-proje uygulama 3 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
14 | Özgün tasarım-proje uygulama 3 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
15 | Özgün tasarım-proje uygulama 3 (figür, mekan, nesne / soyut, soyutlama, deformasyon) | Anlatım biçimleri, malzeme, düşünsel boyut, tartışma |
16 | SON SINAV |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Her türlü metal. Metal makine ve aparatları | ||
2 | Her türlü sanat kitap,katalog,dergi ve internet sitesi |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.3 | 2 | 1. Ara Uygulama |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Metale uygun proje hazırlayabilir | 1͵2͵4͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
2 | Özgün bir fikir oluşturarak bunun proje düzeyinde uygular. | 1͵2͵4͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
3 | Malzemelerin/makinelerin kullanım tekniklerini ve farklılıklarını ayırt edebilir. | 1͵2͵4͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
4 | Metal tekniğini uygulayabilir. | 1͵2͵4͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
5 | Sanatsal problemleri değerlendirebilir ve tavır geliştirebilir. | 1͵2͵4͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
6 | Metal tekniği ile projeler yapmak ve metali iç,dış mekanlarda kullanabilir | 1͵2͵4͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
7 | Uygun malzeme kullanır. | 1͵2͵4͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
8 | Diğer sanat malzemeleriyle ilişkilendirir | 1͵2͵4͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 14 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
75 |