Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MODELAJ ATÖLYESİ III
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HYK472 Bahar 2 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Mustafa YÜKSEL
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencinin serbest çalışmaları bağlamında ürün vermesini amaçlar.
İçeriği Anatomik bilgi doğrultusunda iki çalışma realize edilir. Tek ve ikili kompozisyon öğrencinin seçtiği tema/ temalar çerçevesinde desen aracılığıyla tasarlanır. kompozisyon ve tasarım ilkelerine göre figüratif çalışmalar kil aracılığıyla etüd edilir. Hacimsellik, gölgesellik ve çizgisellik gibi öğelerin yanısıra dokusal etki analizi yapılır. çalışmaların kalıpları alınır ve realize edilen malzemeye dönüştürülür, sunum aşamasına getirilir. Desen ,kil ve sunum aşamaları kademeli olarak değerlendirilir ara sınav ve final sınavlarına yansıtılır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Modelaj çalışmasını anatomik olarakkendi tavrıyla yorumlayabilmek.
2 Kendi tarzına göre malzeme kullanabilmek.
3 Tasarımları için sistematik araştırma yapabilmek.
4 Kavram, içerik ve heykel bağlamlarını tanımlamak, ürün vermek.
5 Kendi alanını diğer disiplinlerle karşılaştırabilmek.
6 Heykelin temel kavramlarını konusuyla ilişkilendirmek.
7 Tasarım ilkelerini tanımlamak ve yorumlamak.
8 Tasarımlarını alanın gerektirdiği şekilde düzenlemek, sunma ve tartışabilmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, içeriği ve 14 haftalık program açıklanır. 1. dönemin devamı olarak mezuniyete yönelik projelere devam edilir. Tema saptanır, tasarım ilkeleri gözden geçirilir. tek figür kompozisyonu verilir.görsellerle desteklenir. tasarım ve kompozisyon , desen
2 eskiz çalışmaları üzerinde tartışılır, kompozisyon değerleri bağlamında değerlendirilir.eskizlerden biri seçilir. armatür hazırlanır. tasarım ve kompozisyon , desen,Belirlenen konu hakkında teorik olarak tartışılır. Raporlaştırma ön çalışmaları başlanır.
3 Uygulamaya başlanır. uygulamalı, armatür, kil
4 Proje çalışmalarına devam edilir. . Üslup hakkında bilgi aktarılır. ikili figür için tema saptanır eskiz çalışmaları başlar. armatür, kil. tartışma
5 Proje çalışmalarına devam edilir.Orantısal ilişkiler ve anatomik doğruluk üzerine tartışılır. ikili kompozisyon için tasarlanan eskizler değerlendirilir. Kaynak taramları ve okumalar yapılır. Raporun içeriği ve başlıkları saptanır.
6 Proje çalışmalarına devam edilir. İkili figür için eskizler değerlendirilir. görseller
7 Uygulamya devam edilir.son düzeltmeler yapılır. Tartışma
8 Birinci çalışma sonlandırılır, çalışma hakkında tartışılır. Tartışma Rehberli problem çözümü
9 birinci çalışma kalıplanır ve döküme hazırlanır. Raporlaştırma konusunda aşamalar üzerinde konuşulur.
10 ikili kompozisyona başlanır, armatür hazırlanır Tartışma
11 kompozisyona devam edilir teknik problemler çözülür. Heykel konu içerik ve biçim bağlamında tartışılır.
12 Öğrencinin projeyle ilgili sorunları ve yeni düşünceleri hakkında tartışılır teorik açıdan kaynak verilir. Tartışma
13 Öğrencinin projeyle ilgili sorunları ve yeni düşünceleri hakkında tartışılır. Malzeme uygulamaları tartışılır. Tartışma ve yöntemsel değerlendirmeler yapılır
14 Öğrencinin projeyle ilgili sorunları ve yeni düşünceleri hakkında tartışılır. Projenin uygulama aşamaları değerlendirilir. 2. proje devam eder
15 Projenin uygulama aşamaları değerlendirilir ve proje sonuçlandırılma aşamasına gelir.sergileme biçimi ve mekanı konusu tartışılır. 2 proje devam eder, heykel problematiği bağlamında son düzenlemeler yapılır.
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Sanat ve heykel kitapları.
2 İnternet
3 Güncel Sanat dergileri

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Modelaj çalışmasını anatomik olarakkendi tavrıyla yorumlayabilmek. 2͵3͵10 1͵2͵3
2 Kendi tarzına göre malzeme kullanabilmek. 2͵3͵4͵10 1͵3
3 Tasarımları için sistematik araştırma yapabilmek. 3͵5͵6͵9 1͵2͵3
4 Kavram, içerik ve heykel bağlamlarını tanımlamak, ürün vermek. 1͵2͵6 1
5 Kendi alanını diğer disiplinlerle karşılaştırabilmek. 5͵6 1͵2͵3
6 Heykelin temel kavramlarını konusuyla ilişkilendirmek. 3͵4 1
7 Tasarım ilkelerini tanımlamak ve yorumlamak. 1͵9 1͵2͵3
8 Tasarımlarını alanın gerektirdiği şekilde düzenlemek, sunma ve tartışabilmek. 8͵11 1

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
15 Son Sınav 1 3 3
75