Ders Bilgileri
TAŞ ATÖLYESİ I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK376 | Bahar | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç.Dr Can KÜÇÜKTEPEPINAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İlke olarak Taş/Mermer heykel yapımını öğretmek. |
İçeriği | Öğrencilerin konu seçiminde ve çalışmalarında özgür olarak, kendi öznel duygu ve düşüncelerini,tasarımlarını uyglayarak en az üç adet mermer veya taş malzemeden özgün çalışma yapmak. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | ÖÇ 1-Öğrenci görünür ve görünmez olan dünyanın bilgisini birleştirmek/sorgulamak. |
2 | ÖÇ 2-Heykel sanatında önemli olan Form ve Kompozisyon bilgilsinin de yardımıyla (Oran-Orantı, Işık -Gölge, Doluluk-Boşluk, Açıklık-Koyuluk vs) farkındalık olgusu yaratmaya çalışmak. |
3 | ÖÇ 3-Tasarlama süreci için öncelikle desen ve eskiz araştırmaları yapmak. |
4 | ÖÇ 4-Eskizlerin kil veya alçı malzeme kullanalarak uygulama çalışmasının maketi/modeli hazırlamak. |
5 | ÖÇ 5-Maketin uygun ölçüde ve yapıda malzeme olarak taş veya mermer malzemeye aktarmak. |
6 | ÖÇ 6-Tasarımlarını uygulamaya koymadan önce, öğrencilere yaratım sürecinin nasıl gerçekleştiği ve/veya nasıl gerçekleşeceğine dair tarihsel ve diyalektik açıdan bilgi vermek ve konsültasyon yapmak(görsel materyallerin eşliğinde). |
7 | ÖÇ 7-Uygulama sürecinde öğrencilerin doğaya ait olan organik formlardan (imgelerden), taş/mermer malzemenin de olanakları göz önüne alınarak kesitler alınması önerilerek ikili ve üçlü kompozisyonlar kurması sağlamak |
8 | ÖÇ 8-Öğrenciye sürekli olarak uygulama çalışması süresince heykel sanatında önemli olan olgular ve gerçeklikler üzerine yapıcı eleştiriler vermek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin amaç ve kapsamı hakkında öğrenci genel olarak bilgilendirmek ve çalışma programını birlikte koordine etmek. | |
2 | Kulanılacak olan Taş/Mermer malzeme çeşitleri ile bunlara ait olanaklar hakkında eş zamanlı olarak teorik ve pratik/görsel bilgiler sunmak. | |
3 | Yontma teknikleri ve çeşitlerini uygulamaya koymadan önce, öğrencilere yaratım sürecinin nasıl gerçekleştiği ve/veya nasıl gerçekleşeceğine dair tarihsel ve diyalektik açıdan bilgi vermek ve konsültasyon yapmak(görsel materyallerin eşliğinde). | |
4 | Doğa ya gitmek(Organik olana), doğaya ait olan imgelerden desen ve eskiz çalışmalarını uygulamalı olarak yapmak. | |
5 | Doğaya ait olan organik formlardan desen ve eskiz çalışmaları sürdürülmekle birlikte,bilgilerin pekiştirilmesi bakımından üç boyutlu olarak kil ile birlikte uygulama çalışmalarına devam etmek. | |
6 | Üç boyutlu olarak tekli imgesel uygulama çalışmalarına devam etmek. | |
7 | Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında aşamalı olarak devam etmek. | |
8 | Ara sınav değerlendirmesi, konsültasyon. | |
9 | Doğaya ait olan organik ve doğanın tüm imkanlarını bünyesinde bir bütün olarak barındıran imgelerden uygulanılması planlanan Taş/mermer malzemenin de olanakları göz önüne alınarak kesitler almak, kompozisyon kurmak, doku uygulamaları yapmak (En az iki adet) | |
10 | (Tarak, Keski, Mıcarta, Madırga..vs) gibi klasik yontu aletleri ile, güvenli kullanım yöntemleri teorik(anlatımlı) ve uygulamalı olarak aşamalı ve detaylı bir biçimde vermek. | |
11 | Nokta(Dar-Orta ve Geniş açılı) ile formu kaba olarak elde edip ondan sonra tarak(3-5-7 tark uçlu) ile kaba olan formu Tarak ile daha düzgün bir yüzey haline getirmek ve en son olarak da uygun keskiler ile(3-4-6-8-numaralı …vs gibi) ışık ve gölge lekeler izlenerek bağlantılı ve pürüzsüz olarak ikili imgesel kompozisyon oluşturulmaya başlamak. | |
12 | Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında aşamalı olarak devam etmek. | |
13 | Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında aşamalı olarak devam etmek. | |
14 | El ile Kuru ve Islak zımpara çeşitleri ve yöntemleri teorik ve uygulamalı olarak göstermek Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında aşamalı olarak devam etmek. | |
15 | El ile Kuru Islak zımpara çeşitleri ve yöntemleri ile teorik(anlatımlı) ve uygulamalı olarak devam etmek. Uygulama çalışmalarına kapsamlı olarak ve gözetim altında devam etmek ve çalışmaları sergilenmeye uygun ve yakışır bir titizlik ile sonlandırmak. | |
16 | Yarı yıl sonu sınavı, konsültasyon. |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Murç ve zımpara çeşitleri |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | ÖÇ 1-Öğrenci görünür ve görünmez olan dünyanın bilgisini birleştirmek/sorgulamak. | 1 | |
2 | ÖÇ 2-Heykel sanatında önemli olan Form ve Kompozisyon bilgilsinin de yardımıyla (Oran-Orantı, Işık -Gölge, Doluluk-Boşluk, Açıklık-Koyuluk vs) farkındalık olgusu yaratmaya çalışmak. | 1͵2 | |
3 | ÖÇ 3-Tasarlama süreci için öncelikle desen ve eskiz araştırmaları yapmak. | 3 | |
4 | ÖÇ 4-Eskizlerin kil veya alçı malzeme kullanalarak uygulama çalışmasının maketi/modeli hazırlamak. | 2͵4 | |
5 | ÖÇ 5-Maketin uygun ölçüde ve yapıda malzeme olarak taş veya mermer malzemeye aktarmak. | 4 | |
6 | ÖÇ 6-Tasarımlarını uygulamaya koymadan önce, öğrencilere yaratım sürecinin nasıl gerçekleştiği ve/veya nasıl gerçekleşeceğine dair tarihsel ve diyalektik açıdan bilgi vermek ve konsültasyon yapmak(görsel materyallerin eşliğinde). | 8 | |
7 | ÖÇ 7-Uygulama sürecinde öğrencilerin doğaya ait olan organik formlardan (imgelerden), taş/mermer malzemenin de olanakları göz önüne alınarak kesitler alınması önerilerek ikili ve üçlü kompozisyonlar kurması sağlamak | 4 | |
8 | ÖÇ 8-Öğrenciye sürekli olarak uygulama çalışması süresince heykel sanatında önemli olan olgular ve gerçeklikler üzerine yapıcı eleştiriler vermek. | 8 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 10 | 1 | 10 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 1 | 1 | 1 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 1 | 1 |
13 | Son Uygulama | 4 | 1 | 4 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |